ابزار رایگان وبلاگ

فوتبال ایران اسیر شارلاتانیسم شده است
 
جندی شاپور (البرز)
علمی فرهنگی

 * خوب بودن، سخت و بد بودن راحت است!

 

شاهرخی در ادامه با بیان اینکه اگر قانونی اجرا می‌شود باید برای همه یکسان باشد، گفت: اگر افراد متخلف، متناسب با جرم‌شان مجازات نشوند، تخلف در جامعه ریشه می‌دواند. متاسفانه در فوتبال امروز ایران، خوب بودن، کاری سخت و بد بودن، به شدت راحت است! در جامعه شهری وقتی اراذل و اوباش را بازداشت می‌کنند ولی پس از یک شب رهایشان می‌کنند، جری‌تر می‌شوند! قانون باید محکم اجرا شود چون در غیر این صورت همه چیز بدتر می‌شود. این که یک فرد متخلف در لیگ برتر اجازه کار نداشته باشد ولی در لیگ یک فعالیت کند فرار از قانون و خنده‌دار است.

 

 

* بازیکنان، حقه‌بازی را از مربی‌ها یاد می‌گیرند

 

سرمربی اسبق تیم ملی فوتبال همچنین به روند شکل‌گیری شخصیت یک مربی اشاره کرد و گفت: بازیکن به مربی خود نگاه می‌کند و مربی از مدیرش الگو می‌گیرد. درست همان طور که کودک به پدر و مادر خویش و افراد جامعه به معلم‌ها نگاه می‌کنند. وقتی معلم خوب نباشد،‌ شاگرد هم خوب نمی‌شود. بازیکن که زیر نظر یک مربی حقه‌باز کار کند، وقتی خودش مربی یا مدیر شود، آن حقه‌بازی‌ها را پیاده می‌کند!

 

وی افزود: قانون باید برای همه به طور یکسان اعمال شود. حال اگر در این میان پنج نفر هم مادام‌العمر محروم شوند چه اتفاقی می‌افتد؟ من می‌گویم هیچ اتفاقی نمی‌افتد. متاسفانه وقتی یک مربی یا بازیکنی خلاف می‌کند، ابتدا کار را به رسانه‌ها می‌کشاند و تعدادی را موافق و تعدادی را هم مخالف خود می‌بیند. به همین صورت یک جنگ زرگری شکل می‌گیرد که مردم را با آن سرگرم می‌کنند. اگر قانون درست باشد، وقتی رسانه‌ها، وزیر، رییس جمهور یا نماینده مجلس هم خلاف آن را طلب کند، اجرا می‌شود.

 

* وضعیت بدتر می‌شود!

 

شاهرخی ادامه داد: اگر قرار باشد که کاری با قاطعیت انجام شود باید بشود. حتی اگر در این میانه لازم باشد 100 نفر کنار گذاشته شوند، باید این اتفاق بیفتد. اکنون اعتماد مردم به فوتبال از بین رفته است. شنیدم که یکی از مدارس فوتبال از خانواده‌ای 20 میلیون تومان طلب کرده که کودک آن‌ها را فوتبالیست کند! این مسئله به نبود باشگاه در ایران بازمی‌گردد.

 

وی در ادامه گفت: باشگاه جایی است که جوان‌ها در آن جا ورزش می‌کنند و به فوتبال محدود نمی‌شود. باشگاه‌های فعلی ما فقط تیم هستند و شاید در نهایت تنها یک زمین داشته باشند. باشگاه‌های قدیمی مثل راه آهن، پاس و بانک ملی از بین رفته‌اند. به همین دلیل مدیر باشگاه می‌خواهد در پستش باقی بماند و مربی می‌خواهد قرارداد فصل بعدش بسته شود.

 

* فوتبال لطمه‌های جبران ناپذیری خورده است

 

شاهرخی در ادامه با بیان این که فوتبال ایران در طول سال‌های اخیر لطمه‌های جبران‌ناپذیری خورده است گفت: همیشه بحث‌های مربوط به تبانی در دسته یک در نیم فصل دوم مطرح می‌شود چون مربی می‌داند که پایش قرص است و به بازیکنان پیشنهاد می‌دهند که کم‌کاری کنند تا فصل بعد به تیم او برود. این حرف‌ها که می‌گویم کتاب تجربه است.

 

* دستگاه‌های نظارتی سهل‌انگاری می‌کنند

 

شاهرخی افزود: زمانی که ما بازی می‌کردیم هم مسائل مانند امروز وجود داشت اما اکنون وضعیت بدتر شده است چون پول بی‌حساب به فوتبال راه پیدا کرده است. بازیکنان هم شغل‌شان فوتبال است و با خود فکرمی‌کنند که اگر دو سال بیشتر بازی کنند، پول بیشتری به دست می‌آورند. هیات‌های نظارتی هم سهل‌انگاری می‌کنند. این مسئله در همه رشته‌ها هم وجود دارد. کشتی‌گیران فرنگی ایران که قهرمان المپیک شدند دیگر کشتی نمی‌گیرند. مگر این‌ها متعلق به این کشور نیستند و برایشان هزینه نشده است؟ دلیل امتناع آن‌ها از نیامدن این است که دلشان شکسته شده. درباره وزنه‌برداری همین مسئله هست. کجای دنیا رییس فدراسیون وزنه‌برداری به جای قهرمانش به مراسمی می‌رود و جایزه می‌گیرد؟ کجای دنیا رییس کمیته ملی المپیک به همراه ورزشکاران در افتتاحیه المپیک رژه می‌رود؟

 

* تملق‌ها حال همه را بد کرده است

 

وی در ادامه دامنه انتقاداتش را گسترده‌تر کرد و گفت: همه مشکلات به ضعف کمیته انضباطی باز می‌گردد. کمیته انضباطی قوی را رییس فدراسیون قوی انتخاب می‌کند و رییس فدراسیون قوی از سوی وزیر قوی انتخاب می‌شود. وزیر قوی را چه کسی انتخاب می‌کند؟ وزیری که ورزش را نشناسد با یک تملق سیاه می‌شود! در ایران هم که آنقدر همه از هم تعریف می‌کنیم که حال همه به هم می‌خورد! پشت این تعریف‌ها چه سری نهان است، خدا می‌داند.

 


Location:Tehran-Mehrabad
Temperature:12 °C
Comfort Level:9 °C
Dew point:-6 °C
Pressure:1016 millibars
Humidity:28%
Wind:30 km/h from 300° West-northwestDirection East-southeast
Last update:Sat 12:30 IRST

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



درباره وبلاگ


به تارنمای جندی شاپور البرز خوش آمدید. دانشگاه گندی شاپور در عصر خود بزرگترین مرکز فرهنگی شد. دانشجویان و استادان از اکناف جهان بدان روی می‌آوردند. مسیحیان نسطوری در آن دانشگاه پذیرفته شدند و ترجمه سریانی‌های آثار یونانی در طب وفلسفه را به ارمغان آوردندنو افلاطونیها در آنجا بذر صوفی گری کاشتند. سنت طبی هندوستان، ایران، سوریه و یونان در هم آمیخت و یک مکتب درمانی شکوفا را به وجود آورد.
آخرین مطالب
نويسندگان