جندی شاپور (البرز)

علمی فرهنگی

سیلویو برلوسکنی، مالک آس میلان این باشگاه را با قیمت ۷۴۰ میلیون یورو به یک کنسرسیوم چینی فروخت.

 

این باشگاه حاضر در سری آ فوتبال ایتالیا از سال ۱۹۸۶ با مالکیت آقای برلوسکنی اداره می‌شد و از مدت‌ها پیش بحث فروش آن وجود داشت تا این که سرانجام نخست‌وزیر پیشین ایتالیا آن را به شرکت "روسونری اسپرت اینوستمنت لوکس" فروخت.

صحبت خرید میلان که به نظر می‌رسد بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاری چین در فوتبال اروپا است، در می ۲۰۱۶ شروع شد و به دلیل مشکلات مالی دو بار به تاخیر افتاد.سیلویو برلوسکنی ماه اوت پیش به روزنامه گاتزتا دلو اسپرت ایتالیا گفت: "این تصمیم مهمی بود که میلان به کسی داده شود که بتواند آن را به قدرت برتر ایتالیا، اروپا و جهان تبدیل کند. من راجع به قیمت صحبت نکردم و پیشنهادی که کردند را قبول کردم."

حالا هوداران میلان امیدوارند که حرف آقای برلوسکنی که همان زمان گفت شرطی که برای فروش میلان داشت این بوده که مالک جدید دست‌کم ۴۰۰ میلیون یورو طی دو سال آینده در آن سرمایه‌گزاری کند، واقعیت داشته باشد.

میلان در زمان آقای برلوسکنی ۸ بار قهرمان ایتالیا و ۵ بار قهرمان اروپا شد. میلان برای آخرین بار در سال ۲۰۱۱ قهرمان ایتالیا شد.

این تیم که در سه فصل گذشته به ترتیب هفتم، دهم و هشتم شده، سه سال است که نتوانسته به رقابت‌های اروپایی راه پیدا کند. این بیشترین زمان در سه دهه گذشته است که میلان نتوانسته به مسابقات اروپایی راه پیدا کند.

این تیم مدت‌هاست که دیگر نتوانسته بازیکنانی با کلاس جهانی مانند آندری شوچنکو و کاکا و یا فوق ستاره‌های سال‌های دورترش مانند مارکو فان‌باستن، رود گولیت یا فرانک رایکارد جذب کند.

میلان در حال حاضر ۲ امتیاز از اینتر، دیگر تیم شهر میلان بالاتر است، اما کماکان ۲ امتیاز با آتالانتا در جایگاه پنجم (برای گرفتن سهمیه لیگ اروپا) فاصله دارد.

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:سیلویو برلوسکنی,آس میلان,گاتزتا دلو اسپرت,آندری شوچنکو ,کاکا,مارکو فان‌باستن,رود گولیت ,فرانک رایکارد, , ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

رافائل نادال مرد شماره ۶ تنیس جهان برای کمک به بهبود مچ دستش از حضور در بقیه مسابقات سال ۲۰۱۶ انصراف داد.

 

به این ترتیب این تنیس‌باز اسپانیایی که قهرمانی در ۱۴ گرند‌اسلم را در کارنامه داد در مسابقات داخل سالن بازل، مسترز پاریس و مسترز آخر فصل در لندن شرکت نخواهد کرد.

نادال ۳۰ ساله از مسابقات اوپن فرانسه نیز به دلیل مصدومیت کنار کشید و در مسابقات ویمبلدون نیز نتوانست حاضر شود.

 

به گفته این تنیس‌باز اسپانیایی فرآیند آمادگی برای حضور در المپیک ریو با لباس اسپانیا در ماه اوت موجب شد از آن موقع تا به حال درد بکشد.

نادال به همراه مارک لوپز قهرمان مسابقات دو نفره المپیک ریو شد، اما در دیدار رده‌بندی مسابقات انفرادی به کی نیشیکوری باخت و نتوانست مدال برنز بگیرد.

نادال گفت: "همه می‌دانند که من با آمادگی ناکافی و بدون سلامتی کامل به رقابت‌های المپیک رسیدم، اما هدف این بود که رقابت کنم و برای اسپانیا مدال بگیرم. حالا وقت استراحت و آماده‌سازی فشرده برای سال ۲۰۱۷ است."

نادال پس از باخت به ویکتور ترویکی، تنیس‌باز صربستانی و نفر ۲۸ رده‌بندی جهانی در دور دوم مسترز شانگهای گفت که روی سال آینده تمرکز خواهد کرد.

قهرمان ۹ دوره اوپن فرانسه گفت: "باید کاری کنم تا حریفانم درد بکشند. این اتفاقی است که در حال حاضر اغلب نمی‌افتد. من دو ماه و نیم وقت دارم که خودم را به سطحی که لازم است برسانم."

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:رافائل نادال,تنیس‌باز اسپانیایی ,مسترز پاریس ,مسابقات سال ۲۰۱۶ ,مسابقات ویمبلدون ,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

تیم وردر برمن آلمان پس از اخراج ویکتور اسکریپنیک، سرمربی این تیم، در جست‌و‌جو برای یافتن مربی تازه‌ای بود. این جست‌و‌جو سرانجام پایان یافت و آلکساندر نوری، مربی ایرانی‌تبار هدایت این تیم را در بوندس‌لیگا به عهده گرفت.

آلکساندر نوری پس از موفقیت‌های اخیر در هدایت موقت تیم برمن اکنون به پست سرمربی‌گری این تیم دست یافته است. باشگاه فوتبال وردر برمن اعلام کرد که قرارداد مربی‌گری نوری تا پایان فصل کنونی فوتبال بوندس لیگا قرار است در چندروز آینده آماده شود.

فرانک باومان، مدیر باشگاه وردر برمن، در باره این مربی ایرانی‌تبار که درگذشته هدایت تیم زیر ۲۳ سال این باشگاه را بر عهده داشته، گفت: «آلکساندر نوری در چندهفته اخیر نشان داد که با تیم پیش می‌رود و فعالیت‌اش عالی است.»

وردربرمن پس از ثبت رکوردی منفی در تاریخ باشگاه، ویکتور اسکریپنیک، سرمربی تیم بزرگسالان خود را در هجدهم سپتامبر سال جاری (۲۰۱۶) اخراج کرد و آلکساندر نوری ۳۷ ساله را به عنوان مربی موقت به جای او نشاند.

بازیکنان تیم وردر برمن خود خواستار ادامه فعالیت آلکساندر نوری به عنوان سرمربی تیم شده‌اند. گفته شده است که فعالیت فلوریان برونز، دستیار نوری نیز همچنان ادامه خواهد یافت.

نوری که پدری ایرانی و مادری آلمانی دارد، از زمان سرمربی‌گری تیم وردر برمن تاکنون این تیم را از رده آخر به رده پانزدهم رسانده است. وردر برمن با او تاکنون چهار امتیاز به دست آورده است. این تیم در مقابل ولفسبورگ با نتیجه دو بر یک به پیروزی رسید و روز شنبه (۱۰ مهر / ۱ اکتبر) نیز با تیم دارمشتات مساوی کرد.

آلکساندر نوری پس از شنیدن خبر سرمربی شدن خود گفت از داشتن چنین مسئولیتی بسیار شادمان است و ادامه داد: «البته وظیفه سنگینی است، اما ما می‌توانیم این مسئولیت را در کنار هم با موفقیت به انجام رسانیم ... ما کادر خوبی داریم، گروه پرانگیزه‌ی مربیان داریم و افرادی که در کارشان متخصص هستند.»

فرانک باومان، مدیر باشگاه وردر برمن، همواره تاکید کرده بود که نمی‌خواهد انتخاب جانشین ویکتور اسکریپنیک، سرمربی پیشین تیم با عجله انجام شود. او همچنین گفته بود که برای او آلکساندر نوری یکی از بخت‌های سرمربی‌گری این تیم است.

فرانک باومان پس از انتخاب نوری گفت: «ما هیچ نامزدی را که در مجموع توانائی‌هایی چون نوری داشته باشد را نیافتیم.» پس از آن که مارکوس گیزدول، یکی از نامزدهای سرمربی‌گری وردر برمن، همین پست را در تیم هامبورگ پذیرفت، نوری دیگر تنها بخت این پست برای فرانک باومان شده بود.

به این ترتیب باشگاه فوتبال وردر برمن آلمان بار دیگر یکی از مربیان داخلی را به سرمربی‌گری این تیم گماشته است. این تیم در گذشته نیز از توماس شاف و اسکریپنیک به عنوان سرمربی استفاده کرده بود.

ویکتور اسکریپنیک، سرمربی پیشین وردربرمن پس از سه بازی در فصل جاری بوندس‌لیگا و ثبت رکوردی منفی در تاریخ این باشگاه، مجبور شد صندلی سرمربی‌گری این تیم را ترک کند.

فرانک باومان، مدیر ورزشی باشگاه وردربرمن، همان زمان ضمن قدردانی از اسکریپنیک و دستیارانش، الکساندر نوری را یک مربی "با وجدان و باانگیزه" توصیف کرده بود که به اعتقاد باشگاه از پس هدایت موفق تیم در دیدارهای پیش رو برمی‌آید.

نوری ۱۷۸ سانتی‌متری، متولد ۲۰ اوت ۱۹۷۹ در شهر "بوکسته‌هوده" در ایالت نیدرزاکسن (شمال آلمان) است و خود در خط میانی بازی ‌کرده است. او که از تیم ملی فوتبال ایران تجربیات فراوانی دارد، به سیستم بازی ۴-۴-۲ علاقمنداست. الکساندر نوری سابقه عضویت در باشگاه وردربرمن را دارد و از طرف این باشگاه به صورت قرضی در "سیَتل ساوندر" آمریکا هم توپ زده است.

او از سال ۲۰۱۴ به عنوان کمک‌مربی تیم اصلی و تیم دوم در باشگاه وردربرمن مشغول به کار بوده است.

البته تغییر مسیر سریع وردربرمن و صعود به رده های بالای جدول کار ساده‌ای نخواهد بود، به ویژه این‌که نوری دو ستاره‌ی تیم، کلاودیو پیزارو را به خاطر مشکل عضلانی و ماکس کروس را به خاطر جراحی زانو در اختیار ندارد.

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:تیم وردر برمن آلمان,آلکساندر نوری,باشگاه وردربرمن ,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

کیمیا علیزاده، ۱۸ ساله، با کسب مدال برنز تکواندو در المپیک ۲۰۱۶ ریو اولین زن در تاریخ ایران شده است که برنده مدال المپیک می شود.

 او با پیروزی پنج بر یک مقابل نیکیتا گلاسنویچ از سوئد در وزن ۵۸ کیلوگرم به مدال سوم این رقابت ها رسید.

هرچند علیزاده و رقیبش در راند اول امتیازی نیاوردند اما ورزشکار ایرانی در راند دوم دو بر صفر جلو افتاد. او در راند سوم پنج امتیازی شد تا کار یکسره شود.

 

کیومرث هاشمی رئیس کمیته ملی المپیک بعد از موفقیت کیمیا علیزاده گفت: "این برنز در واقع نخستین مدال بانوان کشورمان در تاریخ ۶۸ ساله حضور ایران در بازی های المپیک است."

روز پنجشنبه راحله آسمانی، تکواندوکا ایرانی الاصل تیم بلژیک هم در مسابقه رده بندی برابر حریفی از مصر قرار گرفت و بعد از تساوی در سه وقت قانونی، مسابقه را در وقت اضافی طلایی واگذار کرد و از کسب مدال برنز بازماند.

خانم علیزاده پیشتر با دو پیروزی و یک شکست به دیدار رده بندی راه یافته بود.

او در اولین مسابقه ۷ بر ۶ مقابل آنا زانینویچ از کرواسی پیروز شد تا به یک هشتم نهایی راه پیدا کند. در مسابقه بعدی او با اوا گومز از اسپانیا روبرو شد که آن بازی را با اختلاف یک امتیاز - ۷ به ۸ - واگذار کرد.

اوا گومز به فینال راه یافت و این فرصتی برای علیزاده فراهم کرد که راهی گروه شانس مجدد شد.

او در این مرحله ابتدا به مصاف هارنسوجین فاناپه از تایلند رفت و با ۱۴ امتیاز در برابر ۱۰ امتیاز پیروز شد تا به رده بندی راه یابد.

به گزارش خبرگزاری ایسنا زهرا سروی نایب رییس بانوان فدراسیون تکواندو ایران گفت:‌ "اگر کیمیا علیزاده مدال نمی گرفت، به خدا گلایه می کردم چون شاید خیلی ها ندانند این بچه در تمرینات چه سختی هایی می کشد اما خدا می داند."

با این پیروزی شمار مدال های ایران در مسابقات امسال المپیک به پنج عدد - دو طلا و سه برنز - می رسد.

'پاداش ۱۰ هزار دلاری'

خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا، پس از این پیروزی گزارش می دهد که کیومرث هاشمی رئیس کمیته ملی المپیک ایران خانم علیزاده ۱۰ هزار دلار پاداش خواهد گرفت.

بنابه این گزارش او گفت: "به جای ۳ هزار دلار پاداش مدال‌آوران برنز به کیمیا علیزاده معادل ورزشکاران طلایی یعنی ۱۰ هزار دلار پاداش داده می‌شود."

به نوشته ایسنا این پاداش جدا از جایزه وزارت ورزش است که به قهرمانان المپیکی پرداخت می شود.

تیم ایران با ۹ ورزشکار زن در المپیک شرکت کرد که گفته می شود بزرگترین گروه ورزشکاران زن ایران از زمان المپیک سال ۱۹۹۶ آتلانتا است.

کیمیا علیزاده، لیلا رجبی، نجمه خدمتی، مه‌لقا جام‌بزرگ، گلنوش سبقت‌الهی، زهرا نعمتی، ندا شهسواری، مهسا جاور و الهه احمدی در رشته‌های تیراندازی، دو و میدانی، پینگ‌پنگ، قایق‌رانی و تکواندو به رقابت پرداخته اند.

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:کیمیا علیزاده,اولین زن مدال‌آور ایران در المپیک,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 

مدال، ۳ نقره و ۲ برنز در چهار دوره المپیک رکوردی است که بعید است کسی بتواند به این زودی‌ها حتی به آن نزدیک شود.مایکل فلپس ۳۱ ساله در ریو توانست با پنج مدال طلا بالاتر از هر ورزشکار دیگری بایستد. او از نظر بدنی چه ویژگی‌ای دارد که اینگونه رقبایش را مغلوب می‌کند.

. پاهای کوتاه‌تر؛ بالاتنه بلند او تناسبی با قد ۱۹۳ سانتیمتری او ندارد و متناسب کسی با قد ۲۰۷ سانتیمتر است و پایین تنه‌اش متناسب کسی با قد زیر ۱۸۰ سانتیمتر است. بنابراین بالا تنه‌اش که موتور حرکت اوست به او کمک می‌کند دستانش را با قدرتی بیشتری حرکت دهد و پاهای کوتاه‌تری را با خود بکشد.

 

۲. دستان بلندتر؛ به طور معمول اندازه از سر یک دست تا دست دیگر در صورتی که دست‌ها باز باشند، حدودا اندازه قد انسان است. اما این اندازه در بدن مایکل فلپس ۲۰۴ سانتیمتر است، یعنی ۱۱ سانتیمتر بلندتر از اندازه معمول.

۳. مفصل‌های نرم‌تر؛ انعطاف بیش از اندازه در مفصل‌های او از جمله آرنج‌ها و زانوها به او این امکان را می‌دهد که بتواند دست‌هایش بالاتر ببرد و زاویه پا زدنش را بیشتر کند.

۴. خستگی کمتر؛ ثابت شده که بدن فلپس ۵۰ درصد کمتر از رقبایش اسید لاکتیک تولید می‌کند. اسید لاکتیک کمتر موجب می‌شود که خستگی کمتری در بدن ایجاد شود؛ عامل دیگری که در یک روز بتواند در چند مسابقه پیاپی قهرمان شود.

۵. چرخش بیشتر؛ انعطاف در مفصل‌های قوزک پا به او این امکان را می‌دهد که نسبت به شناگران دیگر ۱۵ درجه بیشتر پایش را بچرخاند.

نکات دیگر

شماره پای کسی هم قد فلپس حدود ۴۶ است اما شماره پا او ۵۰ است، بنابراین پاهای او مانند پارو عمل می‌کند.

اندازه شش‌های او بیش از حد معمول است و می‌تواند هوای بیشتری در آن ذخیره کند.

انعطاف بدن او کمک می‌کند شروع بهتری داشته باشد و در برگشت‌ها بهتر سالتو بزند.

چربی کم بدن او کمک می‌کند سریع‌تر و راحت‌تر سرعت بگیرد.

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:فلپس,پرافتخارترین ورزشکار تاریخ المپیک,مایکل فلپس,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

"غرش در جنگل"

در روز چهارشنبه سی‌ام اکتبر سال ۱۹۷۴ جرج فورمن، قهرمان سنگین وزن بوکس آن زمان جهان (چپ) در کینشاسا، پایتخت جمهوری دمکراتیک کنگو (زئیر سابق)، در برابر محمد علی، قهرمان سابق جهان قرار گرفت و برخلاف گمانه‌زنی‌های کارشناسان از او شکست خورد. برخی‌ها این مسابقه را که به "غرش در جنگل" شهرت یافته، معروف‌ترین نبرد تاریخ ورزش مشتزنی می‌دانند. تصویر: ضربه‌ی سهمگین محمدعلی (راست) به فورمن.

"بزرگ‌ترین"

از روز ۱۵ اوت تا ۱۰ اکتبر گالری Camera Work در برلین شماری از عکس‌های فوق‌العاده از محمدعلی، اسطوره‌ی مشتزنی را به نمایش گذاشته‌است، ستاره‌ای که همواره خود را "بزرگ‌ترین" می‌دانست و می‌خواند. این تصویر از توماس هوپکر، عکاس معروف آلمانی است که در سال ۱۹۶۶ در شیکاگو گرفته شده است. هوپکر یکی از عکاسان مورد علاقه محمد علی بود.

"شهادت محمدعلی"

این تصویری است که کارل فیشر در سال ۱۹۶۷ برای روی جلد مجله Esquire تهیه کرد. این تصویر از نقاشی‌های دوران رنسانس از سنت سباستیان یا قدیس سباستیان الهام گرفته شده است. هنگامی که محمدعلی در سال ۱۹۶۷ برای جنگ در ویتنام به خدمت فرا خوانده شد، سر باز زد و در پی آن به ۵ سال حبس محکوم شد. او با پرداخت پول، از زندان جان به در برد، البته عنوان قهرمانی جهان و مدرک بوکس از او گرفته شد. 

"یک تیر و چهار نشان"

این عکس اثر هری بنسون، عکس اسکاتلندی است و در میامی گرفته شده است. محمدعلی در آن زمان هنوز به اسلام نگرویده بود و کاسیوس کلی نام داشت. کلی در دیدار با ستارگان بیتل‌ها با یک ضربه‌ی کوچک همه را "ناک اوت" می‌کند.

قهرمان جوان

این تصویر یکی از معروف‌ترین عکس‌هایی است که از محمدعلی در رینگ مشتزنی گرفته شده است. او در سال ۱۹۶۵ در رقابت نهایی قهرمانی جهان به مصاف سونی لیستون رفت؛ حریفی پرآوازه که قهرمان جهان بود. لیستون اما در راند ششم به دلیل مصدومیت دیگر وارد رینگ نشد و بدین ترتیب کلی برای نخستین بار نخستین بار به قهرمانی جهان دست یافت. این عکس از چهره‌ی "قهرمان جوان" اثر نیل لیفر، عکاس آمریکایی است.

ایمان و باور

کاسیوس کلی در سال ۱۹۶۵ به دین اسلام گروید و نام خود را به محمدعلی تغییر داد. او در اواخر دهه‌ی شصت میلادی یکی از هواداران صاحب نام جنبش مسلمان آمریکا به رهبری ملکوم ایکس بود و علنا نیز در باره دین و باورش سخن می‌گفت. تصویری از محمدعلی در هنگام نیایش در رینگ مشتزنی. این عکس را توماس هوپکر در سال ۱۹۶۶ در جریان مسابقه‌ای در لندن گرفت.

سرگرم‌کننده‌ای بااستعداد

محمدعلی از هر فرصتی برای سرگرم کردن هوادارانش استفاده می‌کرد که دسته‌دسته حتی سر تمرینات این ستاره مشتزنی حاضر می‌شدند. این عکس را پیتر آنجلو سایمن در سال ۱۹۷۴ در حین یکی از تمرین‌های طناب زدن محمل علی گرفته است. در این سال بود که او جورج فورمن ستاره‌ی "شکست‌ناپذیر" بوکس را شکست داد. 

خودشیفتگی

این تصویر را نیز توماس هوپکر گرفته است. محمدعلی که برای کوتاه کرده مو سراغ آرایشگر رفته، به حاصل کار و چهره‌اش در آینه می‌نگرد. او در توصیف خود غالبا از واژه "زیبا" استفاده می‌کرد و می‌گفت که برخلاف دیگر بوکسورها در چهره او کمتر نشانی از جنگ و مبارزه دیده می‌شود. او در زمانی که سیاهان در آمریکا شهروند درجه دو بودند، خود را زیباترین می‌نامید. 

اراده و پشتکار

محمدعلی با سبک‌بالی مشت‌می‌زد و به نظر می‌رسید که او نیروی چندانی برای این کار صرف نمی‌کند، اما در واقع با پشتکار و اراده فوق‌العاده بود که او توانست به این موفقیت‌ها دست یابد. این مشت‌زن ۱۹۱ سانتی‌متری در مورد خود می‌گفت: «من هم‌چون پروانه بال می‌زنم و مثل زنبور نیش.» تصویری از کلی در حین تمرین در سال ۱۹۶۶ در شیکاگو. این عکس را توماس هوپکر گرفته است.

"استاد رسانه"

عکس‌هایی که در نمایشگاه "محمدعلی" در برلین ارائه شده‌اند، نشان می‌دهند که این اسطوره‌ی مشتزنی نه تنها سوژه عکاسی بود، بلکه خود نیز در شکلگیری اثر نقش و نفوذ داشت. عکاسان زیادی از سادگی کار با این ورزشکار محبوب سخن گفته ‌و بر این باور بوده‌اند که کلی درک و فهم خوبی از کار با رسانه و هنر داشته است. این تصویر نیز اثری از توماس هوپکر است.

نویسنده: Jefferson Chase / SA

dw

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:محمدعلی,اسطوره‌ی مشتزنی ,سیاهان,جورج فورمن ستاره‌ی , ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

با درخشش لبرون جمیز، کلیولند کاوالیرز در سومین مسابقه از دیدارهای نهایی "ان‌بی‌ای" توانست گلدن استیت واریرز، مدافع عنوان قهرمانی مسابقات را ۹۰-۱۲۰ شکست دهد. 

کاوالیرز در دو مسابقه قبلی به حریف باخته بود و این بار لبرون جیمز ۳۲ امتیاز برای این تیم به دست آورد تا امیدهای تیمش برای قهرمانی پر رنگ‌تر شود. دو تیمی اول کنفرانس شرق و غرب آمریکا هفت بار با هم بازی می‌کنند تا قهرمان بسکتبال این کشور انتخاب شود.

در این مسابقه کایر اروینگ نیز ۳۰ امتیاز برای تیم میزبان کسب کرد در حالی که استفن کاری، ستاره گلدن استیت، تنها توانست ۱۹ امتیاز برای تیمش کسب کند.

 استیو کر، سرمربی گلدن استیت، گفت: "آماده بازی نبودیم. آن‌ها با مشت دقیقا به دهانمان زدند."

لبرون جیمز نیز پس از مسابقه گفت: "هم تیمی‌هایم برای انجام این کار به من کمک کردند. آن‌ها از من خواستند که تهاجمی باشم و من هم همین کار را کردم."

این دو تیم پارسال هم به فینال ان‌بی‌ای رسیدند و گلدن استیت توانست با پیروزی بر کلیولند کاوالیرز قهرمان شود. بازی چهارم این دو تیم فردا (جمعه ۱۰ ژوئن/ ۲۱ خرداد) برگزار می‌شود.

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب: لبرون جیمز,کلیولند کاوالیرز,گلدن استیت واریرز,کنفرانس شرق و غرب آمریکا,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

آدیداس، تولیدکننده‌ توپ بازی‌های فوتبال جام ملت‌های اروپا، نه تنها نام جدیدی بر این "کره‌ی پلاستیکی" گذاشته، بلکه بسیاری از ویژگی‌های آن را هم با استفاده از فن‌آوری‌های تکنیکی پیشرفته متحول ساخته است.

پانزدهمین دوره‌ی مسابقات فوتبال جام ملت‌های اروپا که هر چهار سال یک بار برگزار می‌شود، از روز ۱۰ ژوئن در فرانسه آغاز می‌شود. یکی از ویژگی‌های این بازی‌ها این است که برای نخستین بار ۲۴ تیم در آن شرکت می‌کنند. البته این تنها ویژگی مسابقات امسال نیست: شکل و نوع ساخت توپی که در هر بازی فوتبالیست‌ها می‌کوشند با آن گل بزنند هم تغییر کرده است.

لاستیک چرخ، ماده‌ی اصلی توپ

این توپ که آدیداس تولیدکننده آن است، "Beau Jeu ـ بازی زیبا" نام دارد و از پلاستیک خاصی ساخته شده که استحکام و قابلیت ارتجاعی توپ را تامین می‌کند. این ماده‌ی مصنوعی، در تهیه‌ی لاستیک چرخ‌های دوچرخه هم بکار می‌رود.
به گفته‌ی رولاند روملر، یکی از مهندسانی که در ساخت Beau Jeu شرکت داشته، لایه‌ی بیرونی توپ از ماده‌ی نرمی ساخته شده که خاصیت صداگیری دارد و «در نتیجه به فوتبالیست‌ها وقت شوت کردن احساس خوبی دست می‌دهد».

گذشته از آن به جای ۱۲ تکه‌ی ۵ زاویه‌ای و ۲۰ تکه‌ی ۶ زاویه‌‌ای (ذوذنقه شکل) که معمولا تکه‌های لایه‌ی بیرونی توپ با آن‌ها دوخته می‌شود، این بار تنها از ۶ شکل هندسی کاملا یک‌سان و برابر استفاده شده، تا علاوه بر دوام، توازن و قرینگی هم در سطح توپ‌ رعایت شده باشد.

توپ ضد آب

رولاند روملر می‌گوید که این اشکال به رویه‌ی توپ دوخته نمی‌شوند، بلکه با روش خاصی به نام Thermal Bonding با فشار هوای داغ روی لایه‌ی بیرونی آن چسبانده می‌شود. با این شیوه، احتمال این که توپ تغییر شکل دهد، وجود ندارد و هنگام بارش باران‌ هم، آب در درزهای آن نفوذ نمی‌کند. یکی از دلایلی که توپ فوتبال را نه از چرم، بلکه از مواد مصنوعی می‌سازند جلوگیری از نفوذ آب در لایه‌ی بیرونی آن است. معمولا چرم آب را جذب می‌کند و وزنش سنگین‌تر می‌شود. از این‌رو احتمال این که در اثر ضربه با سر به مغز آسیب برسد، وجود دارد.طبق موازین فدراسیون جهانی فوتبال، توپ‌های مسابقات به‌طورکلی نباید بیش از ۱۰ درصد وزن خود آب جذب کنند. نسل جدید توپ‌های فوتبال، به دلیل پوسته‌ی عایق که روی لایه‌ی بیرونی آن کشیده می‌‌شود، اصولا "ضد آب" هستند.رولاند روملر هم‌چنین می‌‌گوید که تنظیم فشار هوا در توپ فوتبال، بر نحوه‌ی بازی فوتبالیست‌ها تاثیر زیادی دارد. به نظر این کارشناس ورزشی، فشار هوای توپ نباید بیشتر از ۸ دهم پاسکال باشد.

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:آدیداس, توپ فوتبال ,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

شرکت لوازم ورزشی نایک به رغم محرومیت دو ساله ماریا شاراپوا به همکاری با این تنیس‌باز روس ادامه خواهند داد.

 گذشته از نایک شرکت ورزشی "هد" نیز اعلام کرد که در کنار شاراپووا خواهد ماند و گفت که تصمیم فدراسیون جهانی تنیس بر پایه "فرآیندی معیوب" شکل گرفته است.

نتیجه آزمایش دوپینگ شاراپوا اوایل سال جاری میلادی به دلیل استفاده از داروی ملدونیوم مثبت شده بود. او که از سوی فدراسیون جهانی تنیس دو سال محروم شده، گفت که علیه این محرومیت تقاضای فرجام‌ کرده است.

 به دنبال اعلام خبر دوپینگ شارپوووا در ماه مارس به دلیل استفاده از ملدونیوم که از ژانویه ۲۰۱۶ در فهرست مواد ممنوعه قرار گرفته بود، شرکت نایک اعلام کرد همکاری‌اش با این ورزشکار را به حالت تعلیق درآورده و فرآیند بازرسی را از نزدیک دنبال خواهد کرد.

شرکت نایک گفت: "در تحقیقات فدراسیون جهانی تنیس مشخص شده که ماریا قوانین را به طور عمدی نقض نکرده است. با توجه به تصمیم فدراسیون جهانی تنیس و حقایقی که به دست آمده ما امیدواریم دوباره ماریا را در زمین بازی ببینیم و به همکاری با او ادامه دهیم."

تصمیم معیوب

در بیانیه شرکت هد در مورد حمایت از شاراپووا آمده است: تصمیم برای ممنوعیت ملدونیوم بر پایه "آزمایش‌های گسترده پزشکی" نبوده و "تصمیم وادا (آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ) برای ممنوع کردن ملدونیوم به جای این که بر اساس حقایق علمی باشد بر اساس تعداد ورزشکارانی است که از آن استفاده می‌کنند."

در بیانیه یوهان الیاش، رییس هد، همچنین آمده است: "ما بر پایه شرایط و حقایق معتقدیم که این تصمیمی اشتباه بوده. هد در کنار شارپووا می‌ایستد."

سایر حامیان مالی شاراپووا هنوز نسبت به این تصمیم فدراسیون جهانی تنیس واکنش نشان نداده‌اند. شرکت ساعت سازی "تگ هویر" در ماه مارس اعلام کرد که همکاری‌اش با شاراپووا را قطع خواهد کرد و شرکت خودروسازی پورشه نیز گفت که برنامه‌هایش با شاراپووا را به تعویق می‌اندازد.

تصمیمی سختگیرانه

همکاری شاراپووا و نایک از زمان ۱۱ سالگی این ورزشکار آغاز شده است.

شاراپووا در سال ۲۰۱۰ قرارداد جدیدی به مدت هشت سال و به ارزش ۴۹ میلیون پوند (۷۰ میلیون دلار) با این شرکت آمریکایی امضا کرد.

به نوشته مجله فوربز، شاراپوووا سال گذشته دست‌کم ۲۲ میلیون پوند درآمد داشته و در میان ورزشکاران زن فقط سرینا ویلیامز، رقیب آمریکایی او، درآمد بیشتری داشته است. درآمدی که پیش‌بینی می‌شود در طول ۱۲ ماه آینده با افت محسوسی مواجه شود.

شارپووا که قهرمانی در ۵ گرند‌اسلم را در کارنامه دارد، پیش‌تر گفت که این دارو را به دلایل پزشکی از سال ۲۰۰۶ مصرف می‌کرده و نمی‌دانسته که این دارو با نام دیگرش، میلدرونیت، وارد فهرست داروهای ممنوعه شده است.

او همچنین گفت با توجه به این که طی تحقیقات مشخص شده که کار او عمدی نبوده، این محرومیت "به طور غیر منصفانه‌ای سختگیرانه" بوده و او فرجام‌خواهی می‌کند.

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:محرومیت دو ساله ماریا شاراپوا ,تنیس‌باز روس , داروی ملدونیوم ,شرکت نایک,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

فدراسیون بین المللی تنیس ماریا شاراپووا را به دلیل مثبت اعلام شدن آزمایش دوپینگ دو سال محروم کرد.

 به دلیل یافتن ماده ممنوعه ملدونیوم در نمونه آزمایش شاراپووا، این تنیس باز اسفند ماه سال گذشته و در جریان مسابقات اوپن استرالیا به صورت موقت از حضور در رقابت‌های تنیس منع شده بود.

ملدونیوم، دارویی که شاراپووا آن را به خاطر بیماری قلبی خود در ده سال گذشته استفاده می‌کرده، دارویی است که از اول ژانویه سال ۲۰۱۶ در لیست داروهای ممنوعه آژانس جهانی ضد دوپینگ (وادا) قرار گرفت.

 ماریا شاراپووا گفته که علیه محرومیت دو ساله خود اعتراض خواهد کردو این حکم بر اساس اعلام فدراسیون بین المللی تنیس از تاریخی که تست او مثبت اعلام شده یعنی ۲۶ ژانویه ۲۰۱۶ محاسبه خواهد شد.

شاراپووا که قهرمانی ۵ گرند‌اسلم را در کارنامه دارد در صفحه فیسبوک خود نوشته است:" من نمی‌توانم این محرومیت دو ساله ناعادلانه و سختگیرانه را قبول کنم."

او در ادامه درباره تصمیم فدراسیون بین المللی گفته است: "هیئت رسیدگی فدراسیون بین المللی تنیس با اعلام رای محرومیت دو ساله به صورت مخفیانه، نتیجه گرفته که استفاده من از ملدونیوم غیرعمدی نبوده است."

"فدراسیون بین المللی تنیس از کمیته انضباطی این نهاد درخواست کرده بود که من را ۴ سال محروم کنند، این مدت زمان محرومیت برای افرادی در نظر گرفته می‌شود که به صورت عمدی مرتکب دوپینگ شده‌‌اند اما در نهایت کمیته انضباطی این درخواست فدراسیون بین المللی تنیس را رد کرد."

ماریا شاراپووا تنیس باز ۲۸ ساله روس در نهایت اعلام کرده که برای بازگشت به دنیای تنیس مبارزه خواهد کرد: "من قصد دارم برای آنچه فکر می‌کنم حقیقت است از حق خودم دفاع کنم و به همین دلیل برای بازگشت هرچه زودتر به دنیای تنیس خواهم جنگید."

آژانس بین المللی مبارزه با دوپینگ در ماه آوریل اذعان کرد که دانشمندان هنوز مطمئن نیستند که داروی ملدونیوم چه مدت در خون مصرف کنندگان باقی خواهد ماند.

آنها پیشنهاد کرده بودند که ورزشکارانی که پیش از اول مارس امسال آزمایش دوپینگ آنها مثبت اعلام شده با محرومیت روبرو نشوند.

هرچند که ماریا شاراپووا پیشتر به استفاده از داروی ملدونیوم، پس از اعلام ممنوعیت، اعتراف کرده است؛ اما او ادعا کرد که از اضافه شدن این دارو به لیست داروهای ممنوعه بی‌خبر بوده و دارو را با اسم میلدرونیت می‌شناخته است.

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:ماریا شاراپووا ,فدراسیون بین المللی تنیس,مسابقات اوپن استرالیا,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

تیم ملی والیبال ایران با پیروزی ۳ بر ۱ مقابل تیم لهستان توانست به المپیک ریودوژانیرو راه پیدا کند. این اولین باری است که تیم والیبال ایران به المپیک می‌رود. 

ایران ست اول را با نتیجه ۲۵ بر ۲۰ و ست دوم را هم با نتیجه ۲۵ بر ۱۸ برد.

در ست سوم دو تیم شانه به شانه جلو رفتند تا آن که لهستان توانست ایران را در امتیاز ۲۰ متوقف کند و این ست را با نتیجه ۲۵ بر ۲۰ ببرد. 

دو تیم در ست چهارم هم به شکل نفس‌گیری نزدیک به هم پیش رفتند، اما در نهایت ایران با نتیجه ۳۴ بر ۳۲ ست چهارم را برد و با پیروزی مقابل لهستان، به المپیک ریو راه یافت.لهستان پیش از این بازی حضور خود در المپیک را قطعی کرده بود.والیبال ایران در چند سال اخیر رشد خیره‌کننده‌ای داشته و از جمله دو سال پیش توانست در لیگ جهانی پس از آمریکا، برزیل و ایتالیا، به مقام چهارم جهان برسد.

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:تیم ملی والیبال ایران, المپیک ریودوژانیرو,لهستان,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

محمد علی، بوکسور اسطوره‌ای آمریکا که مشت‌های سریع و شخصیت سرکش‌اش جهان را مسحور خود ساخته بود در سن ۷۴ سالگی درگذشت.

محمد علی، قهرمان بوکس سنگین‌وزن جهان که از مدت‌ها پیش از بیماری پارکینسون در رنج بود در سن ۷۴ سالگی چشم از جهان فرو بست.

 

محمد علی که سال‌ها از بیماری پارکینسون رنج می‌برد طی چند روز گذشته به علت مشکلات تنفسی در بیمارستانی در آریزونا بستری شده بود.

 

اعضای خانواده محمد علی، عصر روز جمعه (سوم ژوئن) به رسانه‌ها از وخیم شدن حال او خبر داده بودند. 

 

علت بستری شدن او در بیمارستانی در شهر فونیکس آریزونا، مشکلات تنفسی اعلام شده بود و همزمان رسانه‌های آمریکا گزارش کرده بودند که بیماری پارکینسون محمد علی می‌تواند مشکلات تنفسی او را تشدید کند.

 

محمد علی که از سال ۱۹۸۴ با بیماری پارکینسون دست به گریبان بود، دسامبر سال ۲۰۱۴ هم به علت مشاهده عفونت در مجاری ادراری در بیمارستان بستری شد.

 

بستری شدن دوباره او در بیمارستان با سیلی از پیام‌های محبت‌آمیز دوستدارانش همراه شده بود.

 

محمد علی (کاسیاس کلی) دارنده عنوان قهرمانی سنگین وزن جهان و از مشهورترین شخصیت‌های ورزشی جهان به شمار می‌رفت.

فعالیت‌های او در جریان جنبش مدنی سیاه‌پوستان آمریکا، و حضورش در کنار رهبران این جنبش، همچون مارتین لوتر کینگ و ملکوم ایکس (حاج ملک شباز) نامش را بسیار فراتر از رینگ بوکس برده بود.

محمد علی که از او به عنوان "افسانه تکرار نشدنی در دنیای بوکس" یاد می‌شود، خارج از میدان ورزش هم فعالی پرشور در زمینه برابری نژادی و آزادی مذهب بود.

آخرین بیانیه او همین ماه دسامبر گذشته منتشر شد که طی آن از دونالد ترامپ، نامزد احتمالی جمهوری‌خواهان به علت اظهاراتش در مورد "ممنوع الورود کردن مسلمانان به آمریکا" انتقاد کرده بود.

او از دوازده سالگی مشت‌زنی را شروع کرد و تنها ۱۰ سال بعد (۱۹۶۴) قهرمان بوکس جهان شد.

سه سال بعد از کسب عنوان قهرمانی جهان، در اقدامی جنجالی، محمد علی از خدمت در ارتش آمریکا سر باز زد.

او علاوه بر مخالفت علنی با جنگ ویتنام، گفت باورهای مذهبی‌اش به او اجازه حضور در ارتش را نمی‌دهد.

پلیس آمریکا به همین علت محمد علی را بازداشت کرد و عناوین قهرمانی‌اش هم از او سلب شد.

محمد علی که به اتهام "فرار از خدمت" گناهکار شناخته شده بود، چند سالی از رینگ بوکس دور ماند تا این که بالاخره اعتراض او به حکم قاضی، در آغاز دهه ۷۰ میلادی به دادگاه عالی آمریکا ارجاع داده شد و این دادگاه که عالی‌ترین مرجع قضایی در آمریکاست، محکومیت محمد علی را لغو کرد.

کاخ‌سفید در سال ۲۰۰۵ بالاترین مدال افتخار را به او اهدا کرد.

پیش از درگذشت محمد علی خبرگزاری‌ها از وخامت حال این بوکسور افسانه‌ای آمریکایی به دلیل مشکلات تنفسی خبر داده بودند. کلی پنج‌شنبه ۲ ژوئن (۱۳ خرداد) در بیمارستان بستری شده بود.

محمد علی (کاسیوس مارسلوس کلی جونیور) زاده ۱۷ ژانویه سال ۱۹۴۲ در ایالت کنتاکی آمریکا بود.

او که سه دهه به عنوان یکی از برترین بوکسورهای سنگین‌وزن جهان فعالیت داشت به دلیل فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی نیز جای خاصی را در میان ورزشکاران به‌نام جهان به خود اختصاص داده بود.

bbc news.dw

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:محمد علی کلی,بوکسور اسطوره‌ای آمریکا,بیماری پارکینسون ,کاسیوس مارسلوس کلی جونیور,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

فرانکی زاپاتا، یکی از چهره‌های ورزش‌های پرخطر در فرانسه رکورد جهانی پرواز با هاوربورد را شکست. او هاوربورد شخصی خود توانست مسافت ۲۲۵۲ متر را پشت سر گذارد. رکورد قبلی تنها ۲۷۶ متر بود.

در کتاب گینس که به رکوردهای جهانی در عرصه‌های گوناگون اختصاص دارد، رکوردی تازه در پرواز با هاوربورد به ثبت رسیده است. سایت رسمی گینس نیز در گزارشی مبسوط به این موضوع پرداخته است.

فرانکی زاپاتا که چهره‌های معروف ورزش‌های پرخطر در فرانسه است، توانست با هاوربورد شخصی خود مسافت ۲ کیلومتر و ۲۵۲ متر را بی‌وقفه طی کند.

به این ترتیب رکورد قبلی را که تنها بر ۲۷۶ متر بالغ می‌شد، شکسته شد. 

رکوردشکنی فرانکی زاپاتا روز شنبه (۳۰ آوریل) در Susset-les Pins واقع در سواحل اقیانوس اطلس در جنوب فرانسه صورت گرفت.

زاپاتا در جریان این پرواز توانست با هاوربوردش خود ۵۰ متر بلند شود و مسافت مزبور را با سرعتی بالغ بر ۵۰ کیلومتر در ساعت پشت سر گذارد.

هاوربوردی که در این رکوردشکی استفاده شده، وسیله‌ای است که فرانکی زاپاتا و شرکتش طراحی و اختراع کرده و توسعه بخشیده‌اند. 

dw

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:هاوربورد ,فرانکی زاپاتا,کتاب گینس ,سواحل اقیانوس اطلس,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

بحث و جدل درباره میزان جذابیت تنیس زنان، مسئله‌ای قدیمی است. منتقدان می‌گویند در سال‌های گذشته در تنیس حرفه‌ای زنان، شاهد رقابت داغی نبوده‌اند. رقابتی که دست‌کم در بخش مردان مشاهده می‌کنند.

 حالا اما اتفاقات اخیر در دنیای تنیس زنان حرفه‌ای این نگرانی را کمتر کرده. ستاره‌های تازه‌واردی مثل آنژلیک کربر می‌درخشند و قهرمانانی مثل ویکتوریا آزارنکا دوباره اوج می‌گیرند. آزارنکا که پیش‌تر نفر اول تنیس زنان بود حالا بعد از سه سال، دوباره به جمع پنج نفر برتر جهان برگشته است.

از شروع ۲۰۱۶ نه فقط در رقابتهای بریزبن استرالیا اول شد که توانست در مسابقات ایندین ولز و میامی هم قهرمان شود. او در تاریخ تنیس زنان، سومین ورزشکاری است که توانسته در کالیفرنیا و بعد در فلوریدا به مقام نخست برسد.

 بازگشت او به دوران اوج حالا نه فقط طرفدارانش که کل هواداران تنیس زنان جهان را خوشحال کرده. در واقع، بازگشت موفق آزارنکا، شاید ضامن یک اصل فراموش‌شده در مسابقات تنیس زنان باشد: این که حس رقابت و مبارزه به دنیای تنیس زنان برمی‌گردد.

شاید اگر او، کربر، رادوانسکا، کویتووا و سایرین بتوانند مثل ماه‌های گذشته سیطره سرنا ویلیامز را به چالش بکشند، تنیس زنان دوباره جان تازه‌ای می‌گیرد. در سال‌های گذشته این ورزش در مشت سرنا ویلیامز بوده و او حرف اول و آخر را می‌زده. این برتری اما از انتهای تابستان گذشته تا امروز دچار وقفه شده است.

ویلیامز نه فقط در ماه سپتامبر از راهیابی به فینال اوپن آمریکا بازماند، که بعد از آن هم نتوانست شرایط آرمانی‌‌‌ قبل را به دست آورد. تا وقتی که سرنا در اوج بود، هر حریفی را از گردونه خارج می‌کرد، ولی حالا که با سی و چهار سال سن، برابر مدعیان جوان‌تر، از نفس‌افتاده به نظر می‌رسد، احتمال رو آمدن قهرمانان جدید بیش از پیش است.

در این بین ویکتوریا آزارنکا در بیست و شش سالگی شانس اول است. کسی که چهار سال پیش در مسابقات اوپن استرالیا، اولین گرنداسلم زندگی‌اش را بُرد. در ژانویه سال ۲۰۱۲ وقتی با پرچم بلاروس، در ورزشگاه ملبورن دور افتخار می‌زد، انگار دنیای تنیس داشت تولد یک قهرمان تازه را جشن می‌گرفت. یک سال بعد او با وجود مصدومیت‌های متعدد، توانست این افتخار را تکرار کند. همان سال یعنی سال ۲۰۱۳ توانست به فینال اوپن آمریکا هم برسد که برابر سرنا شکست خورد.

این روند موفق اما ادامه نداشت؛ آسیب‌دیدگی‌های متوالی پای راستش در سال ۲۰۱۴، او را از بیشتر مسابقات دور کرد. آزارنکا درباره آن روزهای تاریک می‌گوید که مصدومیت‌ها مایه نگرانی شده بود: "بدنم نه در تمرینات و نه در مسابقات با من همراهی نمی‌کرد. دیگر سالم و آماده نبودم. از نظر ذهنی هم مشکل پیدا کرده بودم. می‌ترسیدم دیگر نتوانم سلامتی‌ام را پیدا کنم. هرچند که به توانایی خودم در تنیس اطمینان داشتم. بنابراین بعد از این مصدومیت‌ها الان مهمترین چیز این است که کاملاً صحیح و سالم باشم و بتوانم آن نمایشی که انتظار دارم را عرضه کنم."

رقیب همیشگی سرنا ویلیامز

بدشانسی‌ آزارنکا این بود که وقتی به خاطر مصدومیت کنار نشست، سرنا ویلیامز هم روزهای درخشانی نداشت. ‌تنیس‌بازانی مثل لی نا، ماریا شاراپووا، پترا کویتووا در کنار سرنا چهار گرنداسلم مختلف آن سال را فتح کردند. شاید اگر آزارنکا آن سال می‌توانست بازی کند، امروز دست‌کم قهرمانی در یک گرنداسلم دیگر، به کارنامه‌اش اضافه می‌شد. به هرحال در روزهای بدون آزارنکا، دنیای تنیس در سال ۲۰۱۵ در قبضه سرنا ویلیامز بود.

دورانی که بعضی آن را به نام "سرنا اسلم" یاد می‌کنند. او از فتح اوپن آمریکا در سال ۲۰۱۴ شروع کرد و این روند را با تا یک سال بعد تا مسابقات اوپن آمریکا در سال ۲۰۱۵ ادامه داد. در این مدت سرنا تمام گرنداسلم‌ها را بُرد. او شبیه به یک ماشین جنگی شده بود که هر حریفی را به راحتی کنار می‌زد.

اما این روزها و پس از چند ناکامی پیاپی، بسیاری از شروع افول این تنیس‌باز صحبت می‌کنند. افولی که حالا با صعود رقیب سرسخت همیشگی‌اش آزارنکا همراه شده. تنیس‌بازی که با چهار پیروزی برابر سرنا، بیشتر از تنیس‌بازان دیگر، راه و رسم غلبه بر این ورزشکار آمریکایی را بلد است. او تنها تنیس‌بازی است که توانسته سرنا را در چهار فینال مسابقات تنیس حرفه‌ای زنان شکست دهد.

جنگجویی از بلاروس

آزارنکا در مقایسه با دیگر تنیس‌بازان زن، مهارت زیادی در بازگردان سرویس‌های قدرتمند دارد و در این مواقع به حریف فضای زیادی نمی‌‌دهد تا بعد از سرویس، دست بالا را داشته باشند. ضمن این که او موقع سرویس‌های دوم حریف که معمولاً با احتیاط بیشتری نواخته می‌شود، بسیار سریع و هوشیار عمل می‌کند و از آن بیشترین بهره را می‌برد.

سوای این بحث، او یک کمال‌گرای به تمام‌معنا است. همیشه از اشتباهاتش خشمگین می‌شود و سعی می‌کند تا جای ممکن بدون نقص بازی کند. در عین حال می‌توان او را تنیس‌بازی شجاع توصیف کرد. بازی کردن بدون ترس و نگرانی، شاید خصیصه اصلی‌اش باشد و برایش فرقی نمی‌کند که حریفش چه کسی است.

فقط روی بازی خود تمرکز می‌کند و کار خودش را می‌کند. یک ورزشکار بلندپرواز و اهل مبارزه که حس مبارزه و رقابت در مسابقات را زنده می‌کند. بی‌جهت نیست که سرنا ویلیامز درباره‌اش گفته که آزارنکا تنیس‌بازی است که حریفش را مجبور می‌کند بهترین بازی‌ خود را انجام دهد.

۲۰۱۶، تولدی دوباره

‌‌‌آزارنکا سال میلادی جاری را با ۹ پیروزی متوالی شروع کرد و توانست در مسابقات بریزبن استرالیا اول شود. این روند درخشان تا مرحله یک‌چهارم نهایی اوپن استرالیا ادامه داشت. او در این مرحله به شکلی غیره منتظره مقابل آنژلیک کربر، تنیس‌باز آلمانی که در نهایت قهرمان شد، شکست خورد. بعد از آن اما آزارنکا دوباره به مسیر صعودی‌اش برگشت. او در ایندین‌ولز کالیفرنیا، در مسابقه فینال سرنا ویلیامز را شکست داد تا بازگشت باشکوهش را جشن بگیرد.

آزارنکا بعد از درخشش در کالیفرنیا راهی میامی در فلوریدا شد و آنجا هم به قهرمانی رسید. این دو قهرمانی ارزشمند ثابت کرد که امسال می‌توان به نمایش باشکوه یک قهرمان قدیمی امیدوار بود. کسی که آن‌قدر با دل و جان بازی می‌کند که خلأ جنگجویی و مبارزه در دنیای تنیس زنان را پُر می‌کند.

bbc news

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:تنیس زنان ,ویکتوریا آزارنکا,آنژلیک کربر ,سرنا ویلیامز,اوپن آمریکا ,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

چان یوئن تینگ، اولین زنی است که توانسته یک تیم حرفه‌ای فوتبال مردان را به قهرمانی در بالاترین لیگ فوتبال یک کشور برساند.

 مربی ۲۷ ساله تیم ایسترن توانست با پیروزی ۱-۲ تیمش مقابل ساوت چاینا، قهرمان لیگ برتر فوتبال هنگ‌کنگ شود.

خانم چان دسامبر گذشته جانشین یئونگ چینگ کئونگ، مربی تیم ایسترن، شد که به تیمی ژاپنی پیوسته بود. او در حالی با یک امتیاز اختلاف نسبت به نزدیک‌ترین رقیب، تیمش را قهرمان کرد که در ۱۵ مسابقه اخیر فقط یکبار شکست را تجربه کرده است.

 چان پس از قهرمانی گفت: "فکر نکنم که من الگوی خیلی خوبی باشم، اما به نظرم این پیغام را برای زنان جوان فرستادم که اگر واقعا فوتبال را دوست دارند باید رویای‌شان را دنبال کنند. این مثالی برای آن‌هاست که به جنگیدن ادامه دهند و به چیزی که می‌خواهند برسند. من تجربه کمی دارم و واقعا سرمربی خیلی خوبی نیستم، اما خوش شانس بودم که دستیاران خیلی خوبی داشتم و بازیکنان نیز از من حمایت کردند."

ایسترن برای اولین‌بار در ۲۱ سال اخیر قهرمان لیگ هنگ‌کنگ شده است. هنوز یک بازی دیگر از رقابت‌های این فصل لیگ هنگ‌کنگ باقی مانده است.

ایسترن با این قهرمانی حضورش را در رقابت‌های انتخابی فصل آینده لیگ قهرمانان آسیا قطعی کرد. این تیم همچنین بخت قهرمانی در مسابقات جام حذفی هنگ‌کنگ را نیز داشت اما با شکست ۰-۱ هفته گذشته مقابل تیم یوئن لونگ از آن مسابقات حذف شد.

bbc news

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:چان یوئن تینگ, لیگ برتر فوتبال هنگ‌کنگ,اولین زنی که قهرمان فوتبال حرفه‌ای مردان شد,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

  • بنا بر گزارش‌ها چند روز پیش از شهرآورد، با هماهنگی "سازمان مدیریت پسماند"، قرار شد به هر هوادار هنگام ورود به ورزشگاه آزادی یک کیسه زباله داده شود تا زباله‌ای چهره صندلی و سکوهای ورزشگاه را پس از بازی زشت نکند.

    خبرگزاری "ایسنا" در گزارشی با عنوان "آزادی؛ بزرگ‌ترین زباله‌دان تاریخ فوتبال ایران" نوشته که وضیعیت استادیوم آزادی پس از پایان شهرآورد همانند گذشته است. "تنها می‌توان افسوس خورد، آهی سرد کشید و هیچ نگفت".

    در ادامه این گزارش آمده در آخرین بازی ایران و کره جنوبی در ورزشگاه آزادی که با شکست کره همراه بود، تماشاگران کره‌ای درس بزرگی به ایرانیان دادند. پس از پایان بازی معدود تماشاگران کره‌ای در ورزشگاه آزادی ماندند و به جمع‌آوری زباله‌های ورزشگاه پرداختند.

    با وجود این درس بزرگ اما تصاویر پس از پایان شهرآورد سند محکمی است بر نادیده گرفتن شعار "ورزشگاه بدون زباله زیباست" که پیش از شهرآورد تبلیغ می‌شد.

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:ورزشگاه آزادی ,ستادیوم آزادی پس از شهرآورد؛ "بزرگ‌ترین زباله‌دان تاریخ فوتبال ایران",, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

با نزدیک شدن به بازی‌های مقدماتی جام جهانی صنعتگران و هنرمندان شهر سیالکوت پاکستان شب و روز کار می‌کنند تا لوازم ورزشی مورد نیاز جام جهانی را فراهم کنند.

 کارگران کارخانه‌های لوازم ورزشی در سیالکوت بیان می‌کنند با نزدیک شدن به جام جهانی چند برابر روزهای عادی کار می‌کنند و حقوق و دستمزد خوبی دریافت می‌نمایند.

 در ابتدا قرار بود چین لوازم ورزشی جام جهانی را تولید کند اما چند سالی است که شهر سیالکوت پاکستان به علت تولیدات ورزشی با کیفیت و ارزان قیمت به مرکز تولید لوازم ورزشی تبدیل شده است.

مدیران کارخانه‌های تولیدات ورزشی در سیالکوت بیان می‌کنند تقاضا برای خرید لوازم ورزشی بسیار زیاد است و ما نمی‌توانیم به اندازه کافی تولید داشته باشیم با این وجود تمام تلاش خود را برای تأمین لوازم ورزشی پاکستان و سراسر دنیا به کار خواهیم برد.

 

 بیش از 10 هزار کارگر در کارخانه‌های لوازم ورزشی سیالکوت مشغول به کار هستند که ماهیانه 25 هزار روپیه دریافت می‌کنند که حقوق بسیار مناسبی برای یک کارگر می‌باشد.

 منبع :3090

گردآوری:مهرداد نورائی

  

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:توپ‌های جام جهانی روسیه,سیالکوت پاکستان ,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 

1 . تا حد امکان پوست میوه ها را جدا کنید .

2 . خوردن میوه خام بجای آب میوه تا مواد مغذی بیشتری دریافت نمایید.

3 . خوردن بیشتر سبزیجات .

4. اجتناب از خوردن پنیر به علت وجود چربی اشباع فراوان در پنیر .

5 . نوشیدن بیش از 100 اونس آب در روز .

6 . اجتناب از خوردن مارگارین به علت وجود چربی ترانس بالا در مارگارین .

7 . مصرف شیر و محصولات کم چرب .

8 . اجتناب از خوردن ماکارونی .

9 . خوردن نان گندم .

10 . نوشیدن 1 تا 2 لیوان آب قبل از غذا .

11 . مصرف کافی اسید های چربی ضروری روزمره .

12 . خوردن کربوهیدرات های پیچیده مانند جو و سیب زمینی شیرین .

13 . اجتناب از غذا خوردن در نیمه شب .

14 . خواب کافی .

15 . استفاده از پله بجای آسانسور .

16 . سریع راه رفتن .

17 . تا حد ممکن پیاده روی کردن یا استفاده از دوچرخه بجای اتومبیل .

18 . استفاده از وزنه برای حفظ عضلات و از دست ندادن آنها .

19 . مصرف کمتر از 2.5 گرم سدیم در روز .

20 . استفاده از مولتی ویتامین برای بدست آوردن مواد مغذی از دست رفته .

21 . انجام تمرینات هوازی با شدت کم برای سوزاندن چربی ها .

22 . مصرف کسری از 500 کالری در روز برای از دست دادن 1 پوند وزن در هفته .

23 . توجه به برچسب و مقدار کالری درج گردیده برروی محصولات.

 

منبع:Muscle & Strength LLC

ترجمه :مهرداد نورائی

جندی شاپور البرز فروردین 95

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:کم کردن چربی,کم کردن وزن,رژیم غذایی,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

مسابقه بوکس کریس یوبنک جونیور و نیک بلک‌ول برای قهرمانی میان‌وزن بریتانیا که شنبه شب (۲۶ مارس/۷ فروردین) برگزار شد بانظر پزشک مسابقه و رای داور در راند دهم بعلت تورم شدید چشم چپ بلک‌ول متوقف شد و کریس یوبنک بعنوان برنده مسابقه معرفی شد.

 دقایقی بعد بلک‌ول بی‌هوش شد و به بیمارستان منتقل شد و اکنون بعلت خونریزی مغزی پزشکان او را به کمای مصنوعی برده‌اند.

این موضوع باعث انتقادات شدید از عملکرد داور شده چون از راند هفتم به بعد مشخص بوده که بلک‌ول آسیب دیده است.

 مربی کریس یوبنک جونیور، پدرش کریس یوبنک سینیور، حین مسابقه متوجه شده بود که بلک‌ول در خطر قرار دارد.

تصاویر تلویزیونی نشان می‌دهند که او در راند هشتم به پسرش می‌گوید: "نمی‌دانم اگر داور مسابقه را متوقف نکند چه باید به تو بگویم اما به تو این را بگویم که اگر داور مسابقه را قطع نکند و تو به همین شکل به او مشت بزنی او آسیب خواهد دید."

او ادامه داده است: "من نمی دانم داور چرا مسابقه را قطع نمی‌کند بنابراین بهتر است این را به داور واگذار نکنیم؛ تو دیگر به صورت او مشت نمی‌زنی، فقط به بدنش مشت بزن."

کریس یوبنک جونیور نیز به خبرنگاران گفت: "من دیگر آپرکات نزدم، فکر می‌کردم که او آسیب دیده است. من فشار را کم کردم. من مسابقه را برده بودم بنابراین فکر کردم کمی نمایشی مسابقه دهم چون مردم داشتند تماشا می‌کردند اما دیگر مشت زیادی به او نزدم."

کریس یوبنک سنیور که خود قهرمان سابق جهان بوده تجربه مشابهی داشته است. او در سال ۱۹۹۱ در فینال نیم‌وزن سنگین WBO با مایکل واتسون مسابقه داشت. آن مسابقه پیش از پایان متوقف و واتسون به بیمارستان منتقل شد. واتسون چهل روز بعلت خونریزی مغزی در کمای مصنوعی بود، روی او شش عمل جراحی انجام شد و دچار فلج شد.

کریس یوبنک سنیور سعی کرد از داور مسابقه انتقاد نکند اما به این موضوع اشاره کرد که بوکسورهای سابق داوران خوبی خواهند بود:

"من نمی‌توانم جای هیئت نظارت بوکس بریتانیا یا جای داور صحبت کنم، او باید مصلت‌هایی را در نظر می‌گرفته اما من تجربه چنین چیزی را داشته‌ام."

پیتر هملین یکی از جراحان برجسته مغز و اعصاب بریتانیا که واتسون را جراحی کرده در این باره گفت:

"در راند هفتم یا هشتم کاملا مشخص بود که مسابقه یک‌طرفه است، بلک‌ول بیش از حد آپرکات خورده بود و زیر حملات شدید قرار داشت."

"ادامه مسابقه دیوانگی بود چون مشخص بود برنده مسابقه کیست."

اما هیئت نظارت بر مسابقات بوکس بریتانیا از عملکرد داور مسابقه حمایت و اظهار رضایت کرد:

"هر بوکسوری که پا به رینگ می‌گذارد از خطرات آن آگاه است. ما بهترین شرایط ممکن را فراهم کرده‌ایم اما نمی‌توانیم بوکس را صد در صد بی‌خطر کنیم."

پدر و پسر با وجودی که اکنون قهرمانی بریتانیا را کسب کرده‌اند اعلام کرده‌اند تا زمانی که کریس‌بلک‌ول بهبود کامل پیدا نکند این قهرمانی را جشن نخواهند گرفت.

این اتفاق احتمال بازنگری در قوانین و مقررات مسابقات بوکس حرفه‌ای مطرح کرده است.

bbc news

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:قهرمانی میان‌وزن بریتانیا,کریس یوبنک جونیور,نیک بلک‌ول, آپرکات,فینال نیم‌وزن سنگین WBO,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

ماریا شاراپووا، ستاره روس تنیس زنان اعلام کرده آزمایش دوپینگ او مثبت شده است.

 او پذیرفت که در ده سال گذشته به دلیل بیماری از دارویی به نام ملدونیوم (میلدرونیت) استفاده می‌کرده، دارویی که اخیرا در لیست داروهای ممنوعه آژانس جهانی ضد دوپینگ (وادا) قرار گرفته است.

اما ملدونیوم چیست؟

 ملدونیوم در سال ۱۹۷۱ در لتونی ساخته شد و یکی از مهمترین اقلام صادراتی لتونی است و در کشورهای همسایه لتونی و کشورهای منطقه بالتیک و اروپای شرقی در بازار موجود است. این دارو را می‌توان از اینترنتی نیز خریداری کرد اما در آمریکا به فروش نمی‌رسد و مجوز سازمان غذا و داروی آمریکا را ندارد.

ملدونیوم در لتونی و روسیه بعنوان داروی ضد ایسکمی استفاده می‌شود. در کسانی که به آنژین صدری مبتلا هستند، یعنی کسانی که دچار گرفتگی یا نارسایی رگ‌های خون‌رسان به ماهیچه قلب هستند، این دارو برای افزایش خون‌رسانی و اکسیژن‌رسانی استفاده می‌شود.

در لتونی و روسیه از ملدونیوم همراه دارویی دیگر به نام لیزینوپریل برای درمان نارسایی قلبی نیز استفاده می‌شود.

علاوه بر این، در کسانی که دچار بیماری‌های سیستم اعصاب مرکزی هستند از این دارو برای بهبود گردش خون مغز استفاده شده و برخی گزارش‌ها حاکی از این است که این دارو باعث بهتر شدن خلق، حرکت، کاهش ضعف عضلانی و سرگیجه و تهوع در این بیماران می‌شود.

ماریا شاراپووا گفته است که پزشک این دارو را به دلیل اینکه او مرتب مریض می‌شده و سابقه دیابت در خانواده‌اش وجود داشته تجویز کرده بوده است.

در تحقیقی که در آوریل ۲۰۱۵ درباره تاثیر این دارو در ورزشکاران حرفه‌ای منتشر شد، "افزایش استقامت ورزشکاران، بازیابی توان جسمانی بعد از تمرین، جلوگیری از استرس و ازدیاد فعالیت دستگاه عصبی مرکزی" از جمله تاثیرات این دارو عنوان شده است.

در ماه اکتبر یک گروه ضد دوپینگ در آمریکا در آزمایش ادرار ۸۳۰۰ ورزشکار، ۱۸۲ نمونه مثبت از نظر ملدونیوم یافته بود.

آژانس جهانی ضد دوپینگ چون "شواهدی از استفاده ورزشکاران از این دارو به قصد افزایش توان بدنی" یافته بود، تقریبا پنج ماه پیش تصمیم گرفت این داروی "تعدیل‌کننده متابولیسم" را در زمره داروهای ممنوعه قرار دهد.

آژانس ضد دوپینگ روسیه در همان زمان ورزشکاران این کشور را از این تصمیم مطلع کرده بود. این تصمیم از روز اول سال ۲۰۱۶ به اجرا گذاشته شد.

بجز ماریا شاراپووا، آزمایش دوپینگ اکاترینا بوبرووا، قهرمان روس پاتیناژ المپیک نیز به دلیل استفاده از این دارو مثبت شده است.

شرکت گریندکس که این دارو را در لتونی تولید می‌کند امروز به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت دوره درمان با ملدونیوم چهار تا شش هفته است:

"بر حسب شرایط بیمار، دوره درمان با ملدونیوم بین چهار تا شش هفته متغیر است. این دارو را می‌توان سالی دو یا سه بار تکرار کرد."

"فقط پزشکان می‌توانند با پیگیری و ارزیابی شرایط بیمار دارو را برای دوره طولانی‌تری تجویز کنند."

با اینکه گریندکس قبلا اعلام کرده بود که ملدونیوم "می‌تواند ظرفیت فعالیت افراد سالم را در زمانی که زیر فشار جسمی یا ذهنی هستند یا دوره بازتوانی را طی می‌کنند افزایش دهد"، اکنون این شرکت می‌گوید ملدونیوم توان ورزشکاران را افزایش نمی‌دهد و حتی ممکن است اثر عکس نیز داشته باشد:

"ملدونیوم در فعالیت‌های ورزشی تجزیه اسیدهای چرب و تولید انرژی را کاهش می‌دهد."

افزایش فشار خون، بی‌نظمی ضربان قلب و عوارض پوستی از عوارض جانبی ملدونیوم هستند.

bbc news

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:ماریا شاراپووا, تنیس زنان, آزمایش دوپینگ,ملدونیوم (میلدرونیت), فشار خون,آژانس جهانی ضد دوپینگ (وادا) ,پاتیناژ,اکاترینا بوبرووا,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

ماریا شاراپوا، تنیس باز زن شماره یک سابق جهان اعلام کرد در آزمایش دوپینگ استفاده از ماده ای ممنوعه توسط وی تایید شده است.

این تنیس باز مطروح روس دوشنبه شب در یک کنفرانس خبری در لس آنجلس گفت: «می خواستم شما هم بدانید چند روز پیش در نامه ای که از سوی فدراسیون بین المللی تنیس دریافت کردم، مطلع شدم نتیجه آزمایش دوپینگی که در اوپن استرالیا دادم مثبت اعلام شده است. من در این تست مردود شدم و کاملا مسئولیت آنرا می پذیرم. طی ده سال گذشته دارویی به نام ملدونیوم به من داده بودند. مهم است که شما بدانید که این دارو از ده سال پیش در فهرست داروهای ممنوع آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ قرار نداشت و من در طول این سالها قانونا حق استفاده از آن را داشتم.»

گفتنی است که داروی ملدونیوم از ابتدای سال جاری به فهرست داروهای ممنوع اضافه شده است. هنوز مشخص نیست استفاده از این دارو برای شاراپوا چه تبعاتی خواهد داشت.

شاراپوای بیست و هشت ساله آخرین بار بیست شش ماه ژانویه در مرحله یک چهارم نهایی مسابقات اوپن استرالیا مقابل سرنا ویلیامز، تنیسور زن شماره یک جهان به میدان رفت و مقابل این حریف قدرتمند تن به شکست داد.

او پس از مسابقات اوپن استرالیا به دلیل مصدومیت مزمن از ناحیه دست چپ در رقابت های بین المللی حضور پیدا نکرده است. شاراپوا که به «ملکه ماریا» شهرت یافته است فتح ۵ گراند اسلم و کسب ۲۳ قهرمانی در تورنمنت های بین المللی تنیس را در کارنامه دارد. او اکنون در رتبه هفتم رده بندی جهانی این رشته جای گرفته است.

euronews 2016

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:ماریا شاراپوا,تنیس باز زن شماره یک سابق جهان,داروی ملدونیوم,مسابقات اوپن استرالیا,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

همایون بهزادی ستاره فراموش‌نشدنی فوتبال ایران در دهه چهل شمسی در پی یک دوره طولانی بیماری ریوی بامداد جمعه ۲ بهمن در سن ۷۴ سالگی درگذشت. 

او در دوران فعالیتش در پرسپولیس و تیم ملی فوتبال ایران، یکی از بهترین مهاجمان زمان خود به شمار می‌رفت.همایون بهزادی به خاطر قدرتش در پرش و زدن ضربه سر و همچنین توانایی‌های گلزنی به "سرطلایی" شهرت یافت.ضربه‌های سر همایون بهزادی پل صعود تیم ایران به المپیک ۱۹۶۴ در توکیو بود.یکی از حضور‌های فراموش‌نشدنی همایون بهزادی به دیدار همواره داغ میان پرسپولیس و تاج (استقلال کنونی) در تاریخ ۱۶ شهریور ۱۹۵۲ برمی‌گردد که با پیروزی چشمگیر شش بر صفر به سود پرسپولیس خاتمه یافت. بهزادی با زدن سه گل در یک نیمه چهره‌ی درخشان این مصاف بود.همایون بهزادی همچنین در بین سال‌های ۱۳۴۱ تا ۱۳۵۱ خورشیدی ۳۵ بار پیراهن تیم ملی فوتبال ایران را بر تن کرد و ۱۳ گل نیز در این دیدارها به ثمر رساند.در سال ۱۹۶۸ ایران میزبان مسابقات فوتبال جام ملت‌های آسیا بود. ملی‌پوشان ایران با درخشش بهزادی که در چهار بازی چهار گل به ثمر رسانده بود، توانستند برای نخستین‌بار قله فوتبال آسیا را فتح کنند."سرطلایی" فوتبال ایران در آبان ماه سال ۱۳۵۴ خورشیدی در جریان دیدار تیم‌های پرسپولیس و نفتیانیک باکو به فعالیت‌های خود به عنوان بازیکن فوتبال پایان داد. او در آن زمان ۳۳ سال و ۱۰ ماه سن داشت.

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:همایون بهزادی ستاره فراموش‌نشدنی فوتبال ایران,پرسپولیس,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

قدیمی‌ترین ورزش بدن‌سازی جهان .جندی شاپور البرز 

دانشنامه بروک‌هاوس Brockhaus Enzyklopädie با استناد به تحقیقات دانشگاه ورزش آلمان واقع در شهر کلن، ورزش زورخانه‌ای را در کتاب ویژه ورزش، قدیمی‌ترین ورزش بدن‌سازی جهان معرفی کرده است.ورزش باستانی سابقه‌ای طولانی در تاریخ چندهزار ساله ایران دارد و برگرفته از آئین‌ها و رسوم پیش از ورود اسلام به ایران است.آیین‌های پهلوانی و زورخانه‌ای در سال ۱۳۸۹ در فهرست میراث معنوی یونسکو به ثبت جهانی رسیده است.

dw

 

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:ورزش زورخانه‌ای,قدیمی‌ترین ورزش بدن‌سازی جهان ,آیین‌های پهلوانی ,میراث معنوی یونسکو,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 

ولادیمیر کلیچکو، قهرمان ۳۹ ساله بوکس سنگین‌وزن جهان، (راست) شامگاه شنبه (۲۸ نوامبر/ ۷ آذر) پس از بیش از ۱۱ سال، باخت و هر چهار کمربند طلای خود (IBF, WBA, WBO, IBO) را از دست داد. این مشتزن اوکراینی در پایان ۱۲ راند نفسگیر مغلوب تایسون فیوری، مشتزن بریتانیایی شد. فیوری تا کنون در هیچ یک از مسابقات بازنده نبوده است. این نخستین بار در ۵/ ۹ سال گذشته است که کلیچکو هیچ کمربند طلایی در اختیار ندارد.

dw

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:باخت ولادیمیر کلیچکو,بوکس سنگین‌وزن جهان,تایسون فیوری,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

مسابقات جهانی داخل سالن هر دو سال یک بار برگزار می‌شود و برخی مواد مسابقات فضای باز مانند پرتاب چکش یا دوهای بالاتر از سه هزار متر در آن اعمال نمی‌شود. به جای آن، بعضی مواد در مسابقات داخل سالن به انجام می‌رسد که در فضای باز وجود ندارد؛ مانند دوی ۶۰ متر که از جمله سریع‌ترین مسابقات ورزشی گروهی در جهان محسوب می‌شود.

در فینال این ماده ریچارد کیلتی از بریتانیا با زمان ۶ ثانیه و ۴۹ صدم ثانیه قهرمان شد و رکورد شخصی خود را هم شکست. ماروین بریسی از آمریکا دوم شد و فمی اگونوده از قطر که اصالت نیجریه‌ای دارد در رده سوم ایستاد.

در این رقابت‌ها "دواین چمبرز" دارنده‌ی مدال‌های طلا، نقره و برنز جهان عنوانی بهتر از ششمی به دست نیاورد و نستا کارتر جامائیکایی که سال ۲۰۱۲ به مدال نقره رسید، هفتم شد.

درخشش مردان ایران

در جمع دوندگان آسیایی ماده ۶۰ متر، بینگ تیان سو از چین بهترین بود. او گرچه از دستیابی به مدال بازماند، اما رکورد کشورش را بهبود بخشید و در نهایت نیز به عنوان چهارم رسید. حسن تفتیان و رضا قاسمی دو نماینده ایران در این رقابت‌ها بودند که هر دو راهی نیمه نهایی شدند.

قاسمی در مرحله گروهی با ۶ ثانیه و ۵۸ صدم ثانیه رکورد ملی را فرو ریخت. حسن تفتیان هم رکورد شخصی‌اش را ارتقا داد. این دو نفر، پیشرفت خیره‌کننده خود را مرهون رقابت داخلی تنگاتنگی هستند که چه در داخل سالن و چه در مسابقات فضای باز بین‌شان برقرار است. قبلاً احسان حدادی و برادران صمیمی نیز در ماده پرتاب دیسک چنین رقابتی داشتند.

جالب آنکه رکورد نستا کارتر جاماییکایی در مرحله مقدماتی با قاسمی برابر بود. کارتر دو طلای المپیک لندن و پکن را دارد و دو مدال طلا نیز از مسابقات جهانی به گردن آویخته، اما تندباد ایرانی در این رقابت‌ها توانست پا به پای او بدود. با این تفاوت که کارتر پای ثابت مسابقات حرفه‌ای در نقاط مختلف دنیاست و درآمد هنگفتی نیز از این رشته پول‌ساز دارد. نمایندگان ایران اما در موقعیتی آماتور به سر می‌برند و تماس‌های بین‌المللی‌شان نیز محدود و کم شمار است.

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:حسن تفتیان,رضا قاسمی,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

مسابقات جهانی بدنسازی یا «بادی کلاسیک» در لانوسیای اسپانیا به پایان رسید و شش ورزشکار ایرانی با یک مدال طلا، یک نقره و یک برنز و در مجموع با ۴۹ امتیاز قهرمان شدند.

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:ایران قهرمان مسابقات جهانی بدنسازی یا «بادی کلاسیک,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

ماهی ها شامل تمام اسید آمینه مورد نیاز برای ساخت ماهیچه ها هستند و مواد مورد نیاز برای بازسازی بافت ها را در خود دارد. تحقیقات نشان می دهد ارتباط قوی بین حجم عضلات و سلامتی بدن وجود دارد. وقتی پا به سن می گذاریم بدن حالت عضلانی خود را از دست می دهد به ویژه اگر به خوبی مورد استفاده قرار نگیرد. این عارضه کیفیت زندگی، تعادل، قدرت و توانایی بهبود بدن بعداز یک بیماری یا تصادف را تحت تاثیر قرار می دهد.


در واقع ماهیچه ها همه کار انجام می دهند ، کمک به شما در حرکت کردن تا هضم غذا، در مورد ماهیچه های قلب هم، مواد مغذی را به بدنتان پمپاژ می کنند. قلب، مغز، پوست و دیگر ارگان های بدن همواره درحال تغییر شکل توسط بافت هایی هستند که ساخته شده و از بین می روند. ماهیچه ها بخش مهمی از اسیدهای آمینه را برای این بخش های حیاتی تامین می کنند تا همواره قوی بمانند.


ماهیچه های فعال نه تنها خطر ابتلا به دیابت و پوکی استخوان را کاهش می دهند، بلکه هر چقدر مقدار عضله در شما بیشتر باشد، کالری بیشتری خواهید سوزاند. برای اینکه ماهیچه هایتان را قوی و سالم نگه دارید، باید رژیم صحیحی داشته باشید:


ماهی

بخصوص ماهی هایی که از نظر امگا۳ غنی باشند مانند قزل آلا، تن، هالیبوت و کنسرو ساردین. ماهی ها شامل تمام اسید آمینه مورد نیاز برای ساخت ماهیچه ها هستند و مواد مورد نیاز برای بازسازی بافت ها را در خود دارد. حجم ماهیچه به میزان پروتئین مصرفی بستگی دارد. مصرف امگا۳ به سرعت از بین رفتن ماهیچه ها در هنگام پیری را کاهش می دهد. پیشنهاد می شود شما هفته دو یا سه وعده ماهی غنی از چربیهای امگا۳ مصرف کنید.


سیب زمینی شیرین

سیب زمینی شیرین منبع بسیار غنی از پتاسیم و آنتی اکسیدان هاست که برای ساخت ماهیچه مفید است. هر کسی که برای عضلانی شدن تمرینات ورزشی می کند، در بدنش رادیکال آزاد تولید می شود. آنتی اکسیدان ها می توانند به خنثی کردن رادیکال های آزاد و بازسازی آن کمک کنند.
مواد خوراکی غنی از پتاسیم مانند سیب زمینی شیرین می توانند تاثیر غذاهایی که اسید اضافی تولید میکنند (گوشت، لبنیات) را خنثی کنند زیرا این غذاها قادرند سرعت از زایل شدن ماهیچه ها را افزایش دهند.


غذاهای دیگری که حاوی پتاسیم و آنتی اکسیدان هستند:کاهو، فلفل، کیوی، هندوانه، خربزه، مرکبات. بصورت ایده آل شما باید ۵ تا ۹ وعده انواع سبزیجات و ۳ وعده خوراکی های غنی از پتاسیم مصرف کنید.


ماست کم چرب

ماست کم چرب از نظر پروتئین، کلسیم، پتاسیم و ویتامین دی غنی است و عملکرد عضلات را بهبود می بخشد. کمبود ویتامین دی باعث ضعف عضلات خواهد شد. ماست یک تولیدی را که ویتامین دی مناسبی دارد انتخاب کنید و این می تواند یک چهارم نیاز شما را در یک وعده روزانه تامین کند.


کینوا

نوعی از حبوبات است که منشا آن آمریکای جنوبی است و پر از کربوهیدرات های مفید است که بدن برای تامین انرژی آنها را ترجیح می دهد. کربوهیدرات ها برای متراکم کردن عضلات بسیار لازم است، کمبود آن باعث می شود بدن برای انرژی همین مقدار کم را استفاده کند و چیزی برای نسوج جدید نماند. کینوا منبع مناسبی برای پتاسیم و دیگر مواد معدنی مانند آهن نیز هست.
نصف فنجان کینوا را برای صبحانه همراه با میوه خشک و آجیل یا همراه با لوبیا یا سبزیجات و یا اضافه کردن شیر یا ریختن آن در سوپ و سالاد مصرف کنید.


تخمه کدو

تخم کدو حاوی منیزیم، منگنز، آهن و مس است. مواد معدنی موجود در بدن به یکدیگر مرتبط هستند. آنها با هم کار می کنند تا بافتها را بسازند و آنزیم ها را تشکیل دهند و از ارتباطات بین سلولی پشتیبانی کنند. همچنین در رشد عضلات نقش دارند. منیزیم به تولید پروتئین برای ماهیچه ها کمک می کند. منگنز برای ساخت پروتئین مناسب است و بخشی از آنزیمها را که نفش آنتی اکسیدان در بازسازی نسوج را دارند تامین می کند. آهن نیز به استقامت بافتها کمک می کند.
۲۸گرم از تخمه کدو در حدود نیمی از منگنز مورد نیاز شما در یک روز را تامین می کند.

گردآوری بوسیله آقای مجتبی ابراهیمی

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:حجم ماهیچه ,5ماده غذایی برای افزایش قدرت عضلات, امگا۳,دیابت و پوکی استخوان ,مواد مغذی,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 

اسکار پیستوریوس، سریع‌ترین دونده معلول جهان از اتهام قتل عمد تبرئه شد. او به اتهام قتل غیرعمد و نگهداری سلاح گرم در انتظار حکم دادگاه است که بزودی اعلام خواهد شد. بیست سال حبس می‌تواند مجازات او باشد.دادگاه عالی آفریقای جنوبی، روز پنج‌شنبه (۱۱ سپتامبر/۲۰ شهریور) اسکار پیستوریوس را از اتهام قتل با انگیزه و برنامه‌ریزی قبلی تبرئه کرد.

سریع‌ترین دونده معلول جهان، همچنان با اتهام قتل غیرعمد و حمل و استفاده غیر قانونی از سلاح گرم روبروست. براساس این اتهامات و برابر قوانین جزایی آفریقای جنوبی، امکان صدور حکم حبس، برای مدت حداکثر بیست سال برای پیستوریوس وجود دارد. جلسه اعلام حکم دادگاه ممکن است ساعت‌ها ادامه یابد.

اسکار پیستوریوس که ۶ مدال طلای مسابقات دو‌و‌میدانی جهان را دارد، متهم به قتل ریوا استین کمپ، دوست دخترش است. وی در نیمه شب چهاردهم فوریه سال ۲۰۱۳ با شلیک ۴ گلوله باعث مرگ دوست دخترش شد. او مدعی است که ریوا استین کمپ را به اشتباه و با تصور این که سارقی وارد خانه شده به قتل رسانده است.

دادگاه عالی آفریقای جنوبی روز پنجشنبه در شهر پرتوریا برای اعلام حکم اسکار پیستوریوس، تشکیل جلسه داد. پیستوریوس در ۶ ماه روند رسیدگی به این اتهام، همواره بر بی‌گناهی‌اش تاکید کرده است. قاضی دادگاه، بر اساس پرونده‌ وی که بالغ بر ۱۰۰۰ صفحه است، شهادت برخی از شاهدان را قابل قبول ندانسته و معتقد است اظهارات برخی شهود قابل اعتماد نبوده‌اند.


به عنوان مثال، دو تن از همسایگان شهادت داده‌اند که درفاصله میان شلیک‌ها صدای فریادهای زنی را شنیده‌اند.پیستوریوس متهم است که در توالت را بر روی مقتول قفل و سپس اقدام به تیراندازی کرده است. در حالیکه وی در بازجویی‌ها تاکید کرده که برای محافظت از خود و با این اندیشه که سارق در توالت است اقدام به شلیک کرده است.

خانم توکوسیله ماسیپا، قاضی دادگاه در باره نحوه وقوع قتل گفت: «در نخستین ساعات روز ۱۴ فوریه ۲۰۱۳، متهم با شلیک گلوله استین کمپ را به قتل رساند. در زمان شلیک، مقتول پشت در قفل شده توالت بوده است.»

استین‌کمپ ۳۰ ساله‌در ماه نوامبر سال گذشته برای نخستین بار به عنوان دوست دختر پیستوریوس در مجامع عمومی ظاهر شد. او مانکن و مجری تلویزیونی بود و چهره‌اش در تبلیغات زیادی دیده می‌شد. ریوا استین‌کمپ فارغ‌التحصیل رشته‌ حقوق بود.

پیستوریوس در تاریخ ورزش‌معلولان چهره‌ای استثنایی است و تا کنون در مسابقات پارالمپیک ۶ مدال طلا، یک نقره و یک برنز به دست آورده است. وی همچنین صاحب ۶ مدال طلا در مسابقات دومیدانی قهرمانی جهان است.

پیستوریوس که هر دو پای خود را از دست داده، در مسابقات دو از وسایلی کمکی از جنس کربن استفاده می‌كند که تا سال ۲۰۰۸ و المپیک پکن مجاز شمرده نمی‌شد. پزشکان هنگامی که پیستوریوس ۱۱ ماهه بود به دلیل یک اختلال ژنتیک ناچار شدند هر دو پای او را قطع کنند.

dw

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:اسکار پیستوریوس,سریع‌ترین دونده معلول جهان,قتل ریوا استین کمپ,مسابقات پارالمپیک,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

حسین معدنی گرامی، خوشحالی و لبخندهایت را در پیروزی های تیم ایران فراموش نمی کنیم .یادت جاودان و روحت قرین آرامش باد.

خوشا بحال کسانی که مردم براستی از نبودشان از ته قلب می گریند.

 

تصاویر از تابناک

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:فوت حسین معدنی,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

راننده‌شان می‌گوید دعوا برسر یک زن بوده است. خودشان می‌گفتند " اختلاف نظر داریم اما دعوا نداریم". متخصصان می‌گویند موضوع بر سر نحوه تولید بوده است.

هرچه که بود، حاصل آن، دو کنسرن تولید لوازم ورزشی "آدیداس" و "پوما" شد. اما ماجرا چگونه آغاز شد.هرتسوگن آوراخ (Herzogenaurach) شهر کوچکی با ۲۴ هزار نفر جمعیت در نزدیکی نورنبرگ واقع در جنوب آلمان است. در این شهر دو برادر به نام‌های "آدولف" و "رودولف" داسلر زندگی می‌کردند.هرچند در شهر هرتسوگن آوراخ کفاشی سنتی دیرینه دارد، اما آدولف داسلر  که همه او را "آدی" می‌نامیدند، نخست به پیشه نانوایی روی می‌آورد. او اما در سال ۱۹۲۰ در گوشه‌ای از آشپزخانه مادر شروع به کفاشی می‌کند و سه سال بعد برادر کوچکترش رودولف نیز به او می‌پیوند و این دو بعدا یک کارگاه کفاشی را بنیان می‌نهند.

کارگاه کفاشی داسلر‌ها بزودی به یک کارخانه تبدیل شد و در سال ۱۹۳۰ تولید کفش‌های ورزشی آن‌ها به ده هزار و پانصد جفت کفش دو و میدانی و ۱۸ هزار و ۵۰۰ جفت کفش فوتبال رسید.در المپیک برلین یعنی در سال ۱۹۳۶ تمامی ورزشکاران آلمانی با کفش‌های برادران داسلر وارد میدان رقابت‌ها شدند.آدی داسلر که خود ورزشکار بود برای تولید کفش‌های ورزشی مناسب یک فلسفه بنیادین داشت و آن اینکه کفش باید مناسب پای ورزشکار و رشته ورزشی ساخته شده باشد. او بدین منظور همکارانش‌را به میادین گوناگونی چون پرتاب نیزه، شمشیربازی، تنیس یا فوتبال می‌فرستاد تا قبل از تولید کفش در مورد آن رشته تحقیق کنند.برادران داسلر بدعت دیگری نیز از خود برجا گذاردند. آن‌ها برای نخستین بار در جهان تبلیغ از چهره یک ستاره ورزشی برای بازاریابی استفاده کردند. جسی اونز دونده آمریکایی امروز هم دو کنسرن آدیداس و پوما از چهره ستارگان ورزشی برای تبلیغ و بازاریابی استفاده می‌کنند.در دهه چهل میلادی شعله‌های جنگ خانمانسوز جهانی دوم، برادران داسلر را نیز به کام خود فرو برد و آن‌ها پس از بازگشت از جنگ به‌سختی توانستند کارخانه خود را سرپا نگه‌دارند. چادرها و لاستیک‌های باقی‌مانده از جنگ تنها مواد اولیه‌ای بود که آن‌ها از آن برای تولید کفش دراختیار داشتند. با کفش ساخت برادران داسلر موفق به کسب چهار مدال طلا در المپیک برلین شد و او نخستین ستاره‌ای بود که به تبلیغ برای لوازم ورزشی پرداخت.در سال‌های دهه چهل میلادی هم بود که اختلافات دو برادر بالاگرفت و بالاخره در سال ۱۹۴۸ این دو از هم جدا شدند. آدی داسلر با استفاده از اختصار سه حرف اول نام و نام فامیلی‌اش نام "آدیداس" را برای کارخانه خود برگزید.رودولف داسلر، برادر کوچکتر هم نخست با استفاده از اختصار دو حرف اول نام و نام خانوادگی‌اش، نام "رودا" را برای کارخانه خود برگزید و سپس آن را به "پوما" تغییر داد.اختلاف دو برادر در محدوده خانواده داسلر باقی نماند. شهردار شهر هرتسوگن آوراخ می‌گوید: «کارمندان و کارگران آدیداس و پوما این دو برادر را بسیار دوست داشتند و به آنها وفادار بودند. در شهر مردم حتی جواب سلام فردی که لباس و کفش مارک مخالف را برتن داشت نمی‌دادند. هرچند حالا اوضاع تغییر کرده، اما در آن زمان حتی هیچ ازدواجی بین کارمندان دو شرکت نیز صورت نمی‌گرفت.»

موفقیت بین‌المللی آدیداس اما از سال ۱۹۵۴ آغاز شد. در این سال تیم ملی فوتبال آلمان با کفش‌های آدیداس که دارای "استوک پیچی" بود موفق شد به عنوان قهرمانی جهان دست یابد. اووه زه‌لر، پیشکسوت افسانه‌ای فوتبال آلمان می‌گوید:«این کفش‌ها یک معجزه بودند».فریتس والتر در خاطرات خود می‌نویسد:«چشم‌های آدی داسلر که همراه تیم به مسابقات جام جهانی برن رفته بود، دائما به زمین دوخته شده بود. سب هربرگر سر مربی تیم که همه او را رئیس صدا می‌کردند، به محض تغییر هوا فریاد می‌زد "آدی استوک‌‌ها را بزن"».شرکت پوما اما معتقد است "استوک پیچی کفش فوتبال، اختراع آدی داسلر نیست". آن‌ها با ارائه این کفش علیرغم جدایی دوبرادر، اما سرنوشت آدیداس و پوما شباهت‌های زیادی با هم دارد.هر دو شرکت به‌سرعت شهرت جهانی یافتند. در دهه هفتاد با ورود شرکت آمریکایی نایک هردو تحت فشار اقتصادی قرار گرفتند، زیرا نایک تولید خود را در کشورهایی با دستمزد پایین انجام می‌داد.

هر دو شرکت اما در دهه هشتاد با استفاده از روش‌های مدرن مدیریت و ورود به بازار سهام دور جدید شکوفایی را تجربه کردند.حالا میراث برادران داسلر که در دهه هفتاد درگذشتند، به کنسرن‌هایی جهانی تبدیل شده‌اند که میلیاردها یورو فروش سالانه دارند و ده‌ها هزار نفر کارمند و کارگر در سراسر جهان در کارخانه‌های آنها مشغول به کار هستند. جالب اینکه وجود مرکز کنسرن‌های آدیداس و پوما از شهر هرتسوگن آوراخ شهری مرفه ساخته و باعث شده تا این شهر حتی در بدترین شرایط اقتصادی نیز درصد بیکاری بسیار نازلی داشته باشد.جدال دو برادر آلمانی باعث بوجود آمدن کنسرن‌هایی شد که مارک و کیفیت تولیدات آن‌ها بر تن و پای ورزشکاران و در میادین ورزشی می‌درخشد. از آرشیو کارخانه معقتدند، رودلف نیز بر روی چنین کفشی کار می‌کرده است.

dw

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:آدیداس,"استوک پیچی","پوما" ,لوازم ورزشی "آدیداس" و "پوما",Herzogenaurach,آدولف داسلر,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

ایران موفق شد در فینال با برد بر چین تایپه مقام قهرمانی خود را برای بار مجدد تکرار نماید.

جندی شاپور البرزتیر93 

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:قهرمانی مجدد بلند قامتان ایران در آسیا,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

ایران با شکست تیم برزیل اولین حضور خود در جمع 4 تیم برتر جهان را جشن گرفت .شاید خوشبین ترین های ما هم تا سال قبل رویای چنین پیروزی شیرینی را نمی دید. آفرین بر غیرت مردان مرد ایران زمین.این افتخاری هست که سالهای سال فراموش نخواهد شد.

این هم لحظاتی از خوشحالی ملی پوشان و تماشاگران وفادار ایرانی به روایت تصاویر سایت رسمی فدراسیون جهانی والیبال.

 

دیگه باید گفت به امید قهرمانی جهان 

جندی شاپور البرز تیر 1393

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:اولین حضور والیبال ایران در جمع 4 تیم برتر جهان,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

درگذشت آلفردو دی استفانو، یکی از اسطوره‌های عالم فوتبال در سن ۸۸ سالگی تاثر ستارگان بزرگ و چهره‌های سرشناس این ورزش را برانگیخت؛ از پله و مارادونا گرفته تا بکن‌باوئر، ژوزه مورینیو و کریستیانو رونالدو.

آلفردو دی‌استفانو ، بازیکن آرژانتینی‌ اسپانیایی از اواسط دهه‌ ۱۹۵۰ تا اواسط دهه ۱۹۶۰ میلادی را می‌توان بی‌تردید بهترین بازیکن فوتبال جهان دانست. او همچنین از نادر بازیکنان شماره ۱۰ است که پیراهن شماره‌ی ۱۰ را هرگز به تن نکرده است. دی‌استفانو از چنان نفوذ و اقتداری برخوردار بود که همه‌ی بازیکنان تیم خودی در زمین ناچار بودند به رهبری بی‌چون و چرای او گردن نهند.

فرانس بکن‌باوئر، قیصر فوتبال آلمان، که خود یکی از بزرگان این ورزش محسوب می‌شود، در پی درگذشت دی‌ستفانو در پیامی در شبکه توییتر گفت: «دی‌استفانو نه تنها اسطوره‌ای در باشگاه رئال مادرید بود، بلکه یکی از بهترین بازیکنان تاریخ فوتبال محسوب می‌شد. روانش شاد باد.»

وقتی درنظر بگیریم که در دوره‌ی اوج دی‌استفانو در تیم رئال مادرید اسپانیا، بازیکنان بزرگی چون فرانس کوپای فرانسوی و فرانتس پوشکاش مجاری در کنار دی‌استفانو توپ می‌زدند و هر دو در سایه‌ی اقتدار او قرار داشتند، بیشتر به شکوه دی‌استفانو پی‌می‌بریم. برخی از کارشناسان فوتبال، جاه و جبروت دی‌استفانو را در حد نوعی "استبداد" تفسیر کرده‌اند.

پله که بسیاری او را بهترین فوتبالیست تاریخ می‌دانند نیز در پیامی توییتری ضمن ابراز تاسف از شنیدن خبر درگذشت دی‌استفانو نوشت: «این که با گذشت زمان پای بازیکنان آمریکای جنوبی به اروپا باز شد، حاصل تلاش‌های دی‌استفانو است. او در صحنه فوتبال یک پیشرو و بیش از هر چیز یک اسطوره بود.»

دی‌استفانو که زاده‌ی آرژانتین بود، در سن ۲۶ سالگی به فوتبال اروپا پیوست و به خدمت رئال مادرید در آمد. بعدها تابعیت اسپانیا را پذیرفت و توانست برای تیم ملی این کشور نیز بازی کند. او حتی در جام جهانی ۱۹۶۲ در کنار پوشکاش با تیم ملی اسپانیا رهسپار شیلی شد، ولی به دلیل آسیب‌دیدگی هرگز پا به میدان نگذاشت.

کریستیانو رونالدو، ستاره پرتغالی رئال مادرید که در سال ۲۰۱۳ به عنوان بهترین بازیکن جهان انتخاب شد نیز با انتشار پیامی در توییتر تاثر خود را ابراز کرد و گفت: «این، روزی غم‌انگیز برای من، همه مادریدی‌ها و کل جهان فوتبال است. "دن استفانو" ما را ترک گفته، اما یاد او برای همیشه در قلبمان زنده خواهد ماند. اسطوره‌ها هرگز نمی‌میرند.»

اوج درخشش دی‌استفانو با تیم رئال مادرید بود که با آن ۸ بار قهرمان اسپانیا و ۵ بار پی در پی قهرمان باشگاه‌های اروپا شد. دی‌استفانو در سال‌هایی روح و قلب رئال مادرید بود که این تیم به دلیل فوتبال زیبایی که نمایش می‌داد، تیم "قوهای سپید" نامیده شد

سر بابی چارلتون، یکی از بزرگان فوتبال انگلیس نیز در پی شنیدن خبر درگذشت دی‌استفانو گفت: «او یکی از بهترین بازیکنانی بود که من رویاروی او قرار گرفتم. او فوتبالیستی فوق‌العاده تیزهوش بود. جهان فوتبال یکی از بزرگان خود را از دست داده است.»

دی‌استفانو گردبادی در میانه‌ی میدان رئال بود که با دریبل‌های عجیب خود همه‌چیز و همه‌کس را درهم می‌پیچید. شاخص دی‌استفانو، گریز و رهایی از فشرده‌ترین وضعیت‌ها در میانه‌ی میدان بود. این کار تنها به یاری دید عالی و توانایی‌های فوق‌العاده‌ی تکنیکی او ممکن می‌شد.

ژوزه مورینیو، سرمربی کنونی چلسی که زمانی هدایت کشتی پرستاره رئال مادرید را داشت نیز گفت: «آلفردو دی‌استفانو برجسته‌ترین بازیکن تاریخ رئال مادرید و یکی ازبزرگان تاریخ فوتبال بود. روحش شاد باد.!»

حرکات دی‌استفانو موزون و زیبا بود و در آن متانت عجیبی به چشم می‌خورد. او چنان تسلطی بر توپ داشت که هرگز شتابزده عمل نمی‌کرد. طرفداران رئال مادرید به او لقب "پیکان طلایی" داده بودند. دی‌استفانو دوبار در سال‌های ۱۹۵۷ و ۱۹۵۹ به عنوان بهترین بازیکن اروپا انتخاب شد.

دیه‌گو مارادونا، اسطوره فوتبال آرژانتین نیز در گفت‌گویی تلویزیونی تاثر خود را از درگذشت دی‌استفانو ابراز کرد و گفت: «جهان فوتبال باید گریه سر دهد، چرا که یکی از بزرگان این ورزش درگذشته است. او برای من یک معلم بود و چیزهای زیادی به من آموخت. او نه تنها بازیکنی استثنایی که انسانی فوق‌‌العاده نیز بود.»بسیاری از کارشناسان فوتبال معتقدند که هیچ بازیکنی در تاریخ فوتبال دید عالی دی‌استفانو را نداشته است. او بخشی جدایی‌ناپذیر از تاریخ پرافتخار رئال مادرید و در این تیم یک اسطوره است. بسیاری از هواداران این تیم هنوز او را مانند خدایی می‌پرستند.

آلفردو دی استفانو روز دوشنبه، ۷ ژوئیه در سن ۸۸ سالگی چشم از جهان فرو بست و فوتبال‌دوستان، به ویژه هواداران رئال مادرید را در غم فرو برد.

dw

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:درگذشت آلفردو دی استفانو,اسطوره‌های عالم فوتبال,بهترین بازیکن فوتبال جهان ,رئال مادرید,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

تا پیش بازی‌های نیمه نهایی ۶۰ بازی انجام شد و ۱۵۹ گل رد و بدل شد. آمار زیر تا پیش از مرحله نیمه نهایی است.

۱. ۲۷ گل را بازیکنانی ذخیره که در میانه بازی وارد میدان شدند به ثمر رساندند. این رکورد جدیدی در تاریخ جام جهانی است.

۲. تا پیش از بازی کاستاریکا - هلند٬ هر تیمی که اولین ضربه را در پنالتی‌های بعد از وقت اضافه زده بود٬ پیروز از زمین بیرون آمده بود.

۳. مایکل بردلی٬ در ۳۹۰ دقیقه در بازی‌های امسال ۵۴.۷ کیلومتر دوید. بالاترین سرعتی هم که او در این مسابقات دویده ۳۰.۹ کیلومتر در ساعت بوده است.

۴. هلند در ۹ پنالتی که در طول تاریخ جام جهانی به دست آورده (بجز پنالتی های آخر بازی) توانسته همه را گل کند.

۵. خامز رودریگز٬ بازیکن کلمبیا بعد از گرد مولر در ۱۹۷۰ نخستین کسی است که در هر پنج بازی نخست خود در جام جهانی توانسته گل بزند.

۶. آلمان تنها کشوری است که در ۱۶ دوره متوالی در میان ۸ تیم برتر جام جهانی جا داشته است. آخرین باری که آنها در میان هشت تیم برتر نبودند به سال ۱۹۵۰ بازی می گردد که به دلیل جنگ جهانی دوم از شرکت در بازی‌ها محروم شدند.

۷. سریع‌ترین اخراج این دوره در بازی آلمان و پرتغال اتفاق افتاد که په‌په در دقیقه ۳۷ کارت قرمز گرفت.

۸. برزیل در ۴۲ بازی گذشته خود که در خانه بازی کرده٬ نباخته است. آخرین شکست آنها در برزیل در اوت ۲۰۰۲ در یک بازی دوستانه مقابل پاراگوئه رخ داد.

۹. هلند و فرانسه از یک نظر بدشانس‌ترین تیم‌ها بودند. این دو تیم بیش از هر تیم دیگری به تیر دروازه حریف کوبیدند. هر کدام شش بار.

۱۰. اسپانیا از ۲۳ بازیکنی که با خود به برزیل برد٬ ۲۲ نفر را به زمین فرستاد. فقط داوید ده‌خه‌آ فرصت بازی در برزیل را پیدا نکرد.

۱۱. ماکسی پریرا٬ بازیکن اروگوئه نخستین بازیکنی بود که در این دوره اخراج شد. (در بازی کاستاریکا و اروگوئه)

۱۲. ورزشگاه فونته نووا در سالوادور شاهد بیشترین گل در این دوره بوده است. ۲۴ گل

۱۳. بیشترین حضور تماشاگران در یک بازی بر خلاف تصور در مسابقه‌ای بدون حضور تیم برزیل بوده است. بازی میان آرژانتین و بوسنی با حضور ۷۴ هزار و ۷۳۸ نفر.

۱۴. فرید موندراگون٬ دروازه بان کلمیبا که فقط پنج دقیقه در این دوره بازی کرد٬ با ۴۳ سال و سه روز رکورد مسن ترین بازیکن در تاریخ جام جهانی را شکست٬ رکوردی که در پیشتر در اختیار روژه میلا٬ بازیکن کامرون بود.

۱۵. آساموا ژیان٬ از غنا با دو گلی که در برزیل زد٬ عنوان بهترین گلزن آفریقایی در همه ادوار جام جهانی را به دست آورد. این عنوان هم پیشتر در اختیار روژه میلا بود.

۱۶. هفت مربی پس از حذف تیم‌هایشان از جام جهانی٬ دیگر همکاری‌ با تیم‌شان را ادامه ندادند. سوارز (هندوراس)٬ کاپلو (روسیه) زاکرونی (ژاپن)٬ هلیل هوجیج (الجزایر)٬ لاموچی (ساحل عاج)٬ هیتسفلد (سوئیس) و کشی (نیجریه)

۱۷. جردان شقیری٬ بازیکن سوییس پنجاهمین هت تریک تاریخ جام جهانی را در بازی با هندوراس به ثبت رساند.

۱۸. فابیو کاپلو با ۶۸ سال مسن ترین مربی در میان ۳۲ مربی حاضر در برزیل بود.

۱۹. نیمار نخستین بازیکنی بود که در این دوره ضربه پنالتی را گل کرد.

۲۰. نیمار همچنین در جریان بازی برزیل و کامرون صدمین گل این تورنمنت را به ثمر رساند.

BBC NEWS

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:جام جهانی ۲۰۱۴,نکات جام جهانی فوتبال برزیل,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

در پیکار نیمه‌نهایی جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل، که با پیروزی ناباورانه ۷ بر یک آلمان بر میزبان خاتمه یافت، چندین رکورد شکسته شد. آلمان و برزیل پیش از این دیدار هر یک ۷ بار در فینال این مسابقات حضور داشتند.

ملی‌پوشان آلمان با این پیروزی تازه توانستند گوی سبقت را از حریف بربایند و بعنوان تنها تیم تاریخ فوتبال برای هشتمین بار به فینال این مسابقات راه یابند (۱۹۵۴، ۱۹۶۶، ۱۹۷۴، ۱۹۸۲، ۱۹۸۶، ۱۹۹۰، ۲۰۰۲، ۲۰۱۴).میروسلاو کلوزه، مهاجم آلمان که تاکنون ۱۳۶ بار پیراهن تیم ملی آلمان را بر تن کرده، در دیدار با برزیل توانست شانزدهمین گل خود در مسابقات جام جهانی فوتبال را به ثمر برساند و رکورد ۱۵ گله‌ رونالدو را بشکند.

کلوزه که از سال ۲۰۰۱ پیراهن تیم ملی آلمان را به تن دارد، چهار جام جهانی را تجربه کرده است. این مهاجم کارکشته اکنون رکورددار بیشترین گل در تاریخ ۸۴ ساله جام جهانی است.البته این تنها رکوردی نیست که کلوزه در دیدار میان آلمان و برزیل شکست. او تنها بازیکنی است که تاکنون چهار بار در مرحله‌ی نیمه‌نهایی مسابقات جام جهانی حضور داشته است: (جام ۲۰۰۲ کره جنوبی و ژاپن، جام ۲۰۰۶ آلمان، جام ۲۰۱۰ آفریقای جنوبی و جام ۲۰۱۴ برزیل). ناگفته نماند که کلوزه در طی بازی‌های ملی خود برای آلمان تا کنون ۷۱ بار دروازه حریفان را باز کرده است.از نخستین دوره مسابقات جام جهانی تاکنون هیچ تیم میزبانی متحمل چنین شکست سنگینی نشده بود. این اولین بار بود که دروازه ملی‌پوشان کشور میزبان ۷ بار باز می‌شد.تیم آلمان با پیروزی بر برزیل یک رکورد مهم زردپوش‌های این کشور را نیز شکست و آن هم شمار مجموع گل‌های زده در مسابقات جام جهانی است. ملی‌پوشان آلمان با احتساب دیدار نیمه‌نهایی مقابل برزیل تا کنون ۲۲۳ گل در مسابقات جام جهانی به ثمر رسانده‌اند. مجموع شمار گل‌های تیم ملی برزیل در این رقابت‌ها بر ۲۲۱ گل بالغ می‌شود.ملی‌پوشان برزیل در پیکار نیمه‌نهایی جام ۲۰۱۴ همچنین سنگین‌ترین شکست ملی خود را نیز تجربه کردند. تلخ‌ترین ناکامی زردپوشان برزیل (البته پیش از شکست ۷ بر ۱ از آلمان) به سال ۱۹۲۰ و شکست ۶ بر صفر آنان مقابل تیم ملی اروگوئه برمی‌گردد.پیروزی ۷ بر یک آلمان مقابل برزیل در عین حال رکوردهایی منفی نیز برای تیم میزبان به‌همراه داشت. این نخستین بار بود که ملی‌پوشان برزیل در طی مسابقات جام جهانی بیش از ۵ گل می‌خوردند.

برزیلی‌ها در پیکارهای جام جهانی فوتبال ۱۹۳۸ فرانسه در مرحله یک‌هشتم نهایی ۶ بر ۵ از سد لهستان گذشتند، اما دروازه‌شان پنج بار باز شده بود.تیم ملی آلمان در دیدار مقابل برزیل برای نخستین بار در تاریخ خود توانست در عرض شش دقیقه چهار بار (دقایق ۲۳، ۲۵، ۲۶، ۲۹) دروازه حریف را باز کند.در خارج از میدان هم دو رکورد مهم شکست. بازی تیم ملی آلمان مقابل برزیل که از شبکه دوم تلویزیون آلمان پخش شد، نزدیک ۳۲ میلیون و ۵۷۰ هزار بیننده داشت. آخرین رکورد به دیدار نیمه‌نهایی جام ۲۰۱۰ میان آلمان و اسپانیا برمی‌گشت. شمار بینندگان تلویزیونی این دیدار ۱ و نیم میلیون نفر کمتر از سال ۲۰۱۴ بود.در فضای مجازی نیز نبرد پرگل آلمان و برزیل رکوردی تازه برجای گذاشت. مجموعا بیش از ۳۵ میلیون پیام توئیتری در ارتباط با این بازی ارسال شد. پنجمین گل آلمان مقابل برزیل که توسط سامی کدیرا به ثمر رسید، ۵۸۰ هزار توئیت در دقیقه به دنبال داشت که این خود نیز رقمی قابل توجه است.

DW

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل,آلمان و برزیل,میروسلاو کلوزه,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

فینالیست های ویمبلدون در قسمت زنان در غیاب مدعیان اصلی قهرمانی مشخص شدند: پترا کویتووا با سابقه قهرمانی در معتبرترین تورنمنت تنیس جهان بر روی چمن و یوژنی بوشار ستاره ای که درخشش خود را آغاز کرده است.

کویتووا از جمهوری چک که در اولین مسابقه نیمه نهایی زنان، هموطن خود لوسی صفروا را در دو ست با نتیجه هفت بر شش و شش بر یک شکست داد در ویمبلدون چهره آشنایی است و رسیدنش به فینال دور از انتظار نبوده است.

کویتووا که ۲۴ سال دارد در سال ۲۰۰۸ برای اولین بار در زمین های چمن ویمبلدون ظاهر شد. او دو سال بعد به نیمه نهایی رسید و در ۲۰۱۱ با شکست دادن ماریا شاراپووا در فینال قهرمان شد، اما در ۲۰۱۲ و ۲۰۱۳ از یک چهارم نهایی بالاتر نیامد. او در ۲۰۱۲ در گراندسلم های استرالیا و فرانسه نیز به نیمه نهایی رسید. کویتووا که هم اکنون نفر ششم رده بندی جهانی است در طول عمر تنیس حرفه ای خود در یازده تورنمنت قهرمان شده است،

حریف کویتووا در فینال یوژنی بوشار بازیکن ۲۰ ساله کانادایی است که در نیمه نهایی سیمونا هالپ نفر سوم جهان از رومانی و فینالیست رولان گاروس را در دو ست با نتیجه هفت بر شش و شش بر دو شکست داد.

بوشار که در سال ۲۰۱۲ در قسمت نوجوانان ویمبلدون قهرمان شد و سال گذشته برای اولین بار در قسمت بزرگسالان مسابقات گرانداسلم شرکت کرد، امسال در استرالیا و فرانسه به نیمه نهایی رسید و حالا هم در ویمبلدون به فینال. او که در این مدت کوتاه توانسته خود را تا ردیف سیزدهم رده بندی جهانی بالا بکشد، امسال صاحب اولین مقام قهرمانی خود در یک تورنمنت تور جهانی زنان در نورمبرگ نیز شد. کارشناسان تنیس جهان آینده درخشانی برای بوشار پیش بینی می کنند و متفق القولند که رسیدن او به فینال در واقع طلوع ستاره ای جدید در تنیس زنان است.

در قسمت مردان مبارزات به مرحله نیمه نهایی رسیده است و از چهار نفری که روز جمعه برای رسیدن به فینال تلاش می کنند دو نفرشان راجر فدرر و نوواک جوکوویچ سابقه قهرمانی در ویمبلدون دارند و دو نفرشان گریگور دیمتروف و میلوش رائونیچ می خواهند برای اولین بار جام پرافتخار تنیس روی چمن را صاحب شوند.

فدرر سوئیسی که برای رسیدن به نهمین فینال خود در ویمبلدون با رائونیچ کانادایی نفر هشتم جهان روبرو می شود تاکنون هفت بار در اینجا قهرمان شده و می خواهد با قهرمان شدن برای بار هشتم رکورد دیگری در تنیس جهان به نام خود ثبت کند. او مجموعا ۱۷ جام گرانداسلم در خانه دارد و با این که یک ماه دیگر ۳۳ ساله خواهد شد و هم اکنون در رده بندی جهانی نفر چهارم است، همچنان چالاک و آماده برای قهرمانی به نظر می آید.

جوکوویچ صرب که نفر دوم جهان است و در صورت قهرمانی در اینجا صدرنشین رده بندی جهانی خواهد شد، تا کنون دو بار به فینال ویمبلدون رسیده که بار اول در ۲۰۱۱ با شکست دادن رافائل نادال در فینال قهرمان شد و سال گذشته در فینال از اندی ماری شکست خورد.

جوکوویچ برای رسیدن به فینال برای سومین بار باید از سد گریگور دیمتروف، بازیکن ۲۳ ساله بلغاری بگذرد که امسال بر روی چمن شکست نداشته است. دیمترف که نفر سیزدهم رده بندی جهانی است یک هفته قبل از آغاز ویمبلدون در مسابقات کوئینز کلاب لندن که روی چمن انجام می شود به پیروزی رسید و تاکنون در ۵ مسابقه هم در ویمبلدون پیروز شده است.

BBC NEWS

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:فینالیست های ویمبلدون,قسمت زنان ,پترا کویتووا ,یوژنی بوشار,سیمونا هالپ,گرانداسلم,فدرر ,جوکوویچ صرب,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

هنگامی که در مرحله‌های حذفی بازی در ۹۰ دقیقه وقت قانونی و سپس ۳۰ دقیقه وقت اضافی مساوی تمام می شود٬ این ضربات پنالتی هستند که راه را برای صعود یک تیم هموار می کند؛ راهکاری که شاید خیلی هم عادلانه به نظر نرسد٬ اما فعلا بهترین راهی است که برای مشخص شدن برنده میدان وجود دارد.

ضربات پنالتی تعیین کننده پیروز میدان٬ از سال ۱۹۷۸ وارد جام جهانی شد. پیش از آن در صورتی که در مرحله حذفی دو تیم مساوی می کردند، بازی تکرار می شد، که البته این اتفاق تنها چهار بار اتفاق افتاد.

تعیین برنده بازی با ضربات پنالتی نخستین بار در سال ۱۹۸۲ به کار گرفته شد و از آن زمان سرنوشت ۲۲ بازی با ضربات پنالتی تعیین شده است؛ یعنی ۱۸.۷ درصد از کل بازی‌های مرحله حذفی.

در مجموع این ۲۲ بازی ۲۰۴ پنالتی زده شده که ۱۴۴ ضربه داخل دروازه شد و ۶۰ ضربه به گل تبدیل نشد.

۱۶۲ ضربه با پای راست و ۴۲ ضربه با پای چپ نواخته شد.میشل پلاتینی٬ کریس وادل٬ سوکراتس٬ مارادونا٬ روبرتو باجو٬ فرانک لمپارد، استیون جرارد، آندره شوچنکو و دیوید ترزه‌گه از جمله بازیکنان سرشناس جهان بوده اند که در جام جهانی و در ضربات پنالتی آخر بازی، دست کم یک بار نتوانسته اند ضربه خود را به گل تبدیل کنند.از مجموع این ۲۰۴ پنالتی٬ فقط ۸ ضربه پنالتی بوده که بدون اینکه در چارچوب دروازه باشد و یا با نقطه ای از تیر دروازه برخورد کند٬ مستقیم به خارج رفته است؛ از جمله پنالتی سرنوشت ساز روبرتو باجو در فینال ۱۹۹۴ مقابل برزیل.

 کشور در مجموع در ضربات پنالتی جام جهانی حضور داشته اند. ایتالیا، آرژانتین، فرانسه و آلمان هر یک با چهار بازی در صدر این جدول قرار دارند. اما خوش شانس ترین تیم، آلمان بوده است که در هر چهار بازی برنده شده و بدشانس‌ترین تیم، ایتالیا بوده که فقط در یک بازی پیروز شده است.

آرژانتین که در سال ۱۹۹۰ درخشش جام پیش از آن را نداشت٬ در دو بازی در ضربات پنالتی پیروز شد و صعود کرد و تا فینال پیش رفت. این تنها تیمی است که در یک دوره٬ دو بار با ضربات پنالتی صعود کرده است.

بازی فنیال دو بار به ضربات پنالتی کشیده شد و برزیل (۱۹۹۴ در مقابل ایتالیا) و ایتالیا (۲۰۰۶ در مقابل فرانسه) بازی فینال را در ضربات پنالتی بردند و قهرمان شدند.

تیم های اروپایی در چهار بازی از ده بازی که در مقابل تیم‌های قاره‌های دیگر کارشان به پنالتی کشیده شد، برنده بیرون آمدند.

بلژیک٬ پاراگوئه و کره جنوبی تنها تیم هایی بوده اند که تمام ضربات پنالتی شان را به گل تبدیل کرده اند. در مقابل سوئیس تنها تیمی است که در یک بازی (با اوکراین ۲۰۰۶) که به پنالتی کشید٬ هیچکدام از ضرباتش را گل نکرد و ۳ بر صفر بازنده شد.

انگلستان و ایتالیا در ضربات پنالتی کم دقت‌ترین و شاید بدشانس ترین ها بوده اند. انگلیسی ها از ۱۴ ضربه پنالتی ۷ تا را گل نکرده اند و ایتالیایی از ۲۰ ضربه ۱۳ تا را.

در هفت بازی گذشته جام جهانی که نتیجه را ضربات پنالتی مشخص کرده، تیمی پیروز میدان بوده که اولین ضربه را زده است. آخرین باری که تیمی ضربه دوم را زده و برنده شده، به سال ۲۰۰۲ و دیدار اسپانیا و جمهوری ایرلند باز می گردد که برنده اسپانیا بود.

BBC NEWS

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:ضربات پنالتی ,جام جهانی ,آمار و ارقام,مرحله حذفی,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

تف کردن فوتبالیست‌ها مانند شادی پس از گل جزء جدانشدنی از فوتبال است. آیا تف کردن ورزشکاری که تا این حد عرق می‌کند، واقعا ضروری است؟ چرا گاه بازیکنان تعویضی در حالی که هنوز گرم نشده‌اند، روی چمن تف می‌کنند؟

آب دهان از جمله مایعات بدن انسان است و بدن ترجیح می‌دهد آن را نگهدارد. تف کردن همان‌قدر برای بیننده مشمئزکننده است که دیدن کف در گوشه لب‌های گوینده. البته دلایل پزشکی محکمی برای دوری از تف دیگران وجود دارد؛ مثلا بیم از انتقال بیماری. با وجود این تف کردن در فوتبال همان‌قدر عادی است که شادی پس از گل. چرا؟

البته در زمین چمن فوتبال "تف‌های تاریخی" هم وجود داشته‌اند. از جمله در مسابقه آلمان و هلند در جام جهانی ۱۹۹۰ که فرانک رایکارد دو بار آب دهان خود را به موهای رودی فولر انداخت.

عدم تخلیه آب، کمبود بزاق

پایگاه اینترنتی "اشپیگل" موضوع تف کردن فوتبالیست‌ها را از منظر پزشکی بررسی کرده است. این وبسایت آلمانی به نقل از یک متخصص گوش و حلق و بینی و استاد دانشگاه دورتموند آلمان نوشته است که دوندگی و فشار بازی سیستم عصبی فوتبالیست‌ها را در حالت حمله یا فرار قرار می‌دهد؛ در چنین شرایطی بدن همه منابع انرژی موجود را به کار می‌گیرد، فشار خون بالا می‌رود، سوخت‌وساز افزایش می‌یابد، اما دسترسی به توالت وجود ندارد.

وقتی انسان غارنشین از چنگ درندگان می‌گریخت، بسیج یک‌باره همه منابع انرژی مزیت بزرگی بود. امروز اما انسان‌ها عموما وقتی برگه امتحانی را می‌گیرند، زیر فشار عصبی کار و زندگی هستند یا در هنگام ورزش چنین تجربه‌ای دارند. در این شرایط ترشح بزاق هم کاهش می‌یابد.

جرمی لزج به‌جای بزاق روان

اما اگر فشار بر بدن ترشح بزاق را کاهش می‌دهد، چرا فوتبالیست‌ها با وجود کاهش بزاق، بیشتر تف می‌کنند؟

استاد دانشگاه دورتموند معتقد است: «فوتبالیست‌ها به دلیل نیاز شدید به اکسیژن مجبورند از دهان تنفس کند. حرکت هوا در دهان رفته‌رفته کام و زبان را خشک می‌کند و بزاق موجود در مسیر حرکت هوا به جرمی غلیظ تغییر حالت می‌دهد؛ میزان آن هم افزایش می‌یابد. بدین ترتیب این قابل درک است که بازیکنان علاقه‌ای به نگهداشتن این جرم در دهان خود نداشته باشند».

اما دو پرسش هنوز بدون پاسخ مانده‌اند: چرا بازیکن تعویضی قبل از اینکه یک بار هم پا به توپ زده باشد، شروع به تف کردن می‌کند؟ چرا فوتبالیست‌های زن به ندرت تف می‌کنند؟

نشانه‌گذاری قلمرو و غلبه بر افکار منفی

به اعتقاد یک روانشناس ورزشی در آلمان، فوتبالیست‌ها هم – البته به صورت ناخودآگاه – قلمرو خود را نشانه‌گذاری می‌کنند؛ شبیه به دیگر موجودات که محل حضور خود را به رخ حریف می‌کشند.

نکته روانی مهمتر در مورد تف کردن فوتبالیست‌ها اما خالی‌کردن عصبانیت یا ناامیدی است: «اگر به تف کردن فوتبالیست‌ها دقت کنید، به راحتی متوجه می‌شوید که فوتبالیست‌ها از سر خوشحالی تف نمی‌کنند، بلکه زمانی که در انجام عملی ناموفق هستند، دست به این کار می‌زنند. هر آنچه اندیشه‌های منفی را تخلیه و متوقف کند، خوب است».

منبع :DW

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب: فوتبالیست‌ها,تف کردن,چرا فوتبالیست‌ها تف می‌کنند؟,نشانه‌گذاری قلمرو,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

ایران با وجود شایستگی هایش از برزیل خداحافظی نمود.اما یادمان نرود بعد از جام جهانی قبلی و تیمی که نا امیدانه بازیهایش را دنبال می نمودیم ورود مجدد ما به جام و بازیهای این تیم در برابر نیجریه و آرژانتین مانند معجزه می ماند و مسلما معجزه گرمان کیروش را نیز نباید از یاد ببریم زیرا ما استاد از دست دادن معجزه گرانمان هستیم .

یادمان باشد که 4 سال دیگر هم باید برای حضور در جام جهانی بعدی و نمایشی قدرت شاید به مانند تیم والیبال آماده باشیم .ما نشان دادیم با داشتن مربی آگاه و بروز و با امکاناتی بسیار کمتر از سایر تیم های هم گروهیمان نیز شایسته هستیم .نتایج سایر تیم های آسیایی را با هزینه های گزافی که می پردازند، ببینیم .

ما ادعا می کنیم توان پرداخت هزینه مربیمان را نداریم و این گفتمان برای همه ملت ما بسیار تلخ است.این غرور ملی یک ملت است که حاضر نیستیم برایش هزینه کنیم.

انتظار داریم با مربیان درجه دو و امکاناتی ضعیف و بدون بازی تدارکاتی مناسب آرژانتین ، بوسنی و نیجریه ای را که به خوبی هزینه می کنند و برای هر روزشان برنامه منسجم دارند ببریم .این بیشتر مانند توهم است.به نظر من همین نتایج هم شاهکاری ناشی از جنگندگی ملی بازیکنان و هوش مربیمان بوده است .

اکنون حداقل کار فدراسیون و وزارت ورزش حفظ همین داشته هایی است که تا 2 سال پیش نداشتیم .بیایید این حداقل شادی را هم از مردم کشورمان دریغ ننمائیم.

جندی شاپور البرز تیر 93

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:حذف ایران,شایستگی تیم ملی,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

با وجود باخت 1 برصفر برابر آرژانتین با تمام بزرگانش چیزی از دست ندادیم .بچه های ایران مردانه و با غیرت بازی کردن فقط ای کاش یک امتیاز رو هم گرفته بودیم در عین حال که دقایقی از بازی هم انگار پیروز بودیم .

با وجود باخت به یقین بازی امروزمون بهتر از بازی جلوی نیجریه بود. به امید کسب 3 امتیاز در بازی با بوسنی .قلب 70 میلیون ایرانی پشتوانه شما ملی پوشان است .

اما نکته اینکه :

تنها رویارویی دو تیم ایران و آرژانتین در تاریخ قبل از این بازی به بازی دوستانه این دو تیم در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو برمی‌گردد که در سال ۱۹۷۷ و به مناسبت هفتاد و پنجمین سال تاسیس باشگاه رئال مادرید انجام شد. این بازی با نتیجه مساوی ۱-۱ به پایان رسید.

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:باختیم ولی مردانه :ایران 0 آرژانتین 1,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

فدراسیون جهانی فوتبال ۱۰ بازیکن برتر دور اول مرحله گروهی جام جهانی را معرفی کرد. در این فهرست، مهرداد پولادی از ایران پس از توماس مولر در رده دوم قرار دارد. 

در گزارش سایت فیفا آمده: بیشتر بازیکنان این فهرست، بازیکنانی هستند که گل زده‌اند، اما مهرداد پولادی در گرفتن یک امتیاز از نیجریه و بسته ماندن دروازه ایران نقش به سزایی داشت. بسیاری از توپ‌های نیجریه را برگشت داد. شش تکل موفق و یک ضربه سر از مقابل خط دروازه داشت. او همچنین شوت شولا آمه‌اوبی را به کرنر فرستاد. 

فهرست کامل ۱۰ بازیکن برتر بازی‌های مرحله اول گروهی از نظر فیفا به شرح زیر است: ۱-توماس مولر آلمان، ۲-مهرداد پولادی ایران، ۳-جئوف کمرون آمریکا، ۴-دیوید لوییز برزیل، ۵- فیل جاگیلکا انگلیس، ۶- روبین فان‌پرسی هلند، ۷-آرین روبن هلند، ۸- جان بوی غنا، ۹- الکسیس سانچز شیلی، ۱۰- تیم کیهیل استرالیا. 

پولادی تا قبل از سرمربیگری کارلوس کی‌روش در تیم ملی بازی نکرده بود. آن موقع، احسان حاج‌صفی مدافع چپ ثابت تیم ملی بود اما از همان آغاز، کی‌روش معتقد بود پست تخصصی حاج صفی با توجه به خصیصه‌های تهاجمی‌اش، نباید در خط دفاعی باشد.  

 نکته برعکس ماجرا اینکه پولادی هم یک خط جلوتر بازی می‌کرد اما کی‌روش او را مهره‌ای مناسب برای دفاع چپ می‌دانست. دیدار تدارکاتی با ماداگاسکار در ورزشگاه آزادی، اولین بازی ملی پولادی بود.

پولادی حتی در دوران مصدومیت طولانی‌اش هم به اردوهای ملی دعوت می‌شد تا دوران نقاهت را زیر نظر کادر پزشکی تیم ملی سپری کند. او فوتبال حرفه‌ای را از پیکان آغاز کرد. سپس سه سال در استقلال بازی کرد و با این تیم به قهرمانی لیگ برتر رسید. از آنجا راهی تراکتورسازی شد.  

 اما هنگام حضور در مس کرمان بود که کی‌روش او را پسندید و به تیم ملی دعوت کرد. در مس با کادر فنی این تیم دچار اختلاف شد و سرانجام طی یک نقل و انتقال پرحاشیه به پرسپولیس پیوست.

غیر از پولادی که عملکرد درخشانی مقابل نیجریه داشت، از خسرو حیدری به عنوان دونده‌ترین بازیکن ایران یاد شده و نیز به دلیل چهره و مدل موی سر، به شدت مورد توجه کاربران غیر ایرانی در شبکه‌های اجتماعی و همچنین رسانه‌های بین‌المللی قرار گرفته است. 

علی دایی درباره تساوی مقابل نیجریه به خبرگزاری فارس گفته: در بازی اول جام جهانی به نظرم از لحاظ نتیجه‌گیری خیلی خوب بودیم. من هم جای سرمربی تیم ملی بودم همین روش را اتخاذ می‌کردم. بنابراین نمی‌توان خرده‌ای به کار کی‌روش گرفت، ما بر اساس داشته‌‌های‌مان عمل کردیم. 

کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی ایران هم درباره آینده‌اش در ایران به خبرنگاران گفت: پس از پایان جام جهانی از سرمربیگری تیم ملی ایران کناره‌گیری خواهم کرد. سران فدراسیون فوتبال ایران به من پیشنهاد دادند تا در این تیم بمانم اما دولت حمایت کافی برای ماندن من در ایران نکرد و این کاملاً مشخص است. در واقع مشخص شد که سرنوشت من در تیم ملی ایران به پایان رسیده است.

 تیم ملی ایران با هدایت کی‌روش در اولین دیدار خود در جام جهانی برابر نیجریه به تساوی بدون گل رسید و اکنون خودش را برای بازی با آرژانتین آماده می‌کند. سرمربی ۶۱ ساله تیم ملی ایران درباره مصاف با آرژانتین در دومین بازی جام جهانی گفت: آرژانتین تیم بزرگ و معتبری است و پیدا کردن تیمی غیر از آرژانتین با این کیفیت کار آسانی نیست. آن‌ها بین ۵ تیم برتر جهان هستند. اکنون هدف ما این است که بازیکنان‌مان از لحاظ فیزیکی و روحی آماده بازی شوند.

با وجود تاکید کفاشیان بر پایان مذاکرات و اظهارات کی‌روش مبنی بر عدم تمایل دولت ایران به تمدید قراردادش، معاون وزیر ورزش اظهارات متفاوتی را مطرح کرده است.

نصرالله سجادی معاون وزیر ورزش که در برزیل حضور دارد در پاسخ به خبرنگار ایسنا درباره تمدید قرارداد کی‌روش گفت: کی‌روش تا پایان جام جهانی قرارداد دارد و برای ادامه آن فدراسیون فوتبال با توجه به ارزیابی‌ها تصمیم می‌گیرد. قطعا اگر ضرورت داشته باشد قرارداد کی‌روش تمدید شود، دولت همان طور که از سایر فدراسیون‌ها حمایت می‌کند به فدراسیون فوتبال نیز کمک می‌کند.

به رغم اظهارات سجادی، همزمان کفاشیان نیز در مصاحبه دیگری در برزیل درباره سرمربی ایران گفته: چون هنوز قرارداد کارلوس کی‌روش تمدید نشده ناراحتیم. چون این مسئله باعث جدایی ما می‌شود.

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:مهرداد پولادی , برزیل,کارلوس کی‌روش,علیرضا حقیقی , ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

رقابتهای جام جهانی از تاریخ بیست و دوم خرداد ماه آغاز  شد و در تاریخ بیست و دوم تیرماه به پایان خواهد رسید. این دومین باری است که برزیل میزبانی جام جهانی را بر عهده دارد.

در این رقابت ها، ۳۲ تیم حاضر هستند و برای اولین بار در تاریخ جام جهانی از فناوری تشخیص گذر توپ از خط دروازه استفاده خواهد شد. در مجموع ۶۴ مسابقه در این تورنومنت برگزار می شود و دوازده شهر میزبانی این رقابت ها را بر عهده دارند. علاوه بر برزیل، تمام تیم هایی که تاکنون قهرمان جام جهانی شده اند جواز حضور در این رقابت ها را کسب کرده اند.

جایزه تیم قهرمان مبلغ ۳۵ میلیون دلار است و تیم های دوم و سوم هم به ترتیب ۲۵ و ۲۲ میلیون دلار دریافت خواهند کرد.

برآورد می شود که برای تماشای مسابقات جام جهانی، حداقل ششصد هزار گردشگر خارجی به برزیل سفر کنند.

جام جهانی به روایت آمار

تیم های برزیل، ایتالیا، آلمان، اوروگوئه، آرژانتین، انگلستان، فرانسه و اسپانیا تیم هایی هستند که به قهرمانی جام جهانی رسیده اند.

برزیل با کسب پنج قهرمانی پرافتخارترین تیم در جام جهانی است.آلمان و برزیل با هفت بار حضور در فینال جام جهانی از این حیث رکورد دار هستند.برزیل در هر بیست دوره جام جهانی حاضر بوده است. پله به عنوان بازیکن بیشترین تعداد قهرمانی جام جهانی را در کارنامه دارد.

لوتار ماتیئوس در پنج دوره جام جهانی حاضربوده است که اولین آن در سال ۱۹۸۲ و آخرین بار در سال ۱۹۹۸ فرانسه بوده است. جان لوئیجی بوفون، دروازه بان ایتالیا هم برای پنجمین بار در جام جهانی حاضر است. به این دو بازیکن باید کارباخال مکزیکی را نیز افزود.

رونالدو با پانزده گل زده بیشترین تعداد گل در جام های جهانی را به ثمر رسانده است و ژوست فونتن فرانسوی هم با سیزده گل زده در یک دوره جام جهانی از این حیث رکورد دار است.

لوئیز فلیپه اسکولاری و ویسنته دل بوسکه هم سرمربیانی هستند که تاکنون قهرمان جام جهانی شده اند و در این این دوره هم حضور دارند. اسکولاری در سال ۲۰۰۲ با برزیل به قهرمانی جام جهانی رسید و دل بوسکه هم در دوره قبل با اسپانیا این عنوان را کسب کرد.

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:جام جهانی برزیل ,جام جهانی فوتبال 2014,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

در یکی از طولانی ترین فینال های اوپن که تنها 2 دقیقه  از مسابقه استفی گراف و سانچز(1996)کوتاهتر بود بعد از 3 ساعت و 2 دقیقه مبارزه ماریا شاراپووا موفق به شکست هالپ گردید تا روسها برد پنجمین عنوان گراند اسلم را جشن بگیرند.شاراپووا در اظهار نظری بعد از مسابقه گفت :این سخت ترین رقابت دوران حرفه ای مسابقات من بود و با احترام زیادی که به سیمونا قائل هستم اعتقاد دارم که او بسیار عالی بازی کرد.

او همچنین ادامه داد که :این رویایی بود که به حقیقت پیوست. شاراپووا پیش از این برنده گرند اسلم های :ویمبلدون 2004،آمریکا 2006،استرالیا 2008 و فرانسه 2 سال پیش بود9ه است.اما از طرف دیگر هالپ اولین فینال گرند اسلم خود را تجربه کرد و در صورت برد اولین رومانیایی بود که بعد از سال 1978 (Virginia Ruzici)قادر به برد این عنوان شده بود.

جندی شاپور البرز . خرداد 93

dw

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب: ماریا شاراپووا فاتح اوپن فرانسه شد,شاراپووا ,گرند اسلم,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

تیم ملی والیبال ایران در دومین بازی خود مقابل برزیل، این تیم را سه بر صفر شکست داد. برزیل با ۹ قهرمانی، پر افتخارترین تیم در لیگ جهانی والیبال و نایب قهرمان المپیک لندن ۲۰۱۲ است .

ست اول این بازی ۱۸-۲۵ به نفع ایران تمام شد. در این بازی والیبالیست‌های ایران با برطرف کردن نقاط ضعف خود در بازی‌های گذشته، عملکرد خیلی بهتری داشتند. 

تیم ایران در ابتدای ست اول از حریف پیشی گرفت و در ادامه بازی با اعتماد به نفس برتری خود را حفظ کرد. دفاع روی تور خوب بازیکنان ایران در مقابل ضربات سرعتی برزیل فرصت امتیاز گیری را از میزبان گرفته بود.

دریافت‌های خوب فرهاد قائمی در این بازی نقش موثری در برتری ایران در این بازی داشت.

ست اول رو به پایان بود که سیلوا در دفاع آبشار سرعتی ایران دچار مصدومیت شد و جایش را در زمین به برونو داد.

ست دوم با برتری قاطع تیم ایران ۲۱-۲۵ به پایان رسید. در این ست بازیکنان ایران به حریف اجازه سبقت گرفتن ندادند.

سرویس‌های آرمین تشکری، دفاع محمد موسوی و دفاع روی تور به موقع و هوشمندانه بازیکنان ایران در ست دوم اجازه عرض اندام را از تیم برزیل گرفته بود.

تعویض‌های برزیل هم در این ست نتوانست کمکی به این تیم بکند. تنها یک امتیاز مانده به پایان بازی بازیکنان بریل موفق شدند چهار امتیاز از تیم ایران بگیرند اما در نهایت شهرام محمودی با گرفتن بیست و پنجمین امتیاز، پیروزی تیم ایران در ست دوم را رقم زد.

ست سوم در حالی ۲۲-۲۵ به نفع ایران تمام شد که ابتدای این ست بازیکنان ایران از حریف عقب بودند.

در امتیاز ۱۳ تیم ایران موفق شد به حریف برسد و فرصت عرض اندام را در ادامه بازی از برزیل بگیرد. دفاع روی تور شهرام محمودی در این ست چشمگیر و تاثیرگذار بود.

دریافت‌های خوب و پاس‌های به موقع سعید معروف در ست پایانی بازی هم از نقاط قوت و تاثیرگذار در تیم ایران بود.

شهرام محمودی با کسب ۱۸ امتیاز بهترین بازیکن این میدان بود.

مسابقه اول این دو تیم که روز گذشته انجام شد با اختلاف کم، ۲کلیک -۳ به نفع برزیل به پایان رسید.

این چهارمین بازی تیم ایران در دومین حضورش در لیگ جهانی والیبال بود.

مسابقه بعدی ایران در تهران و مقابل برزیل خواهد بود.

 جندی شاپور البرزخرداد 93

منابع :

متن:BBC NEWS

 عکس:FIVB 
ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:برد بر برزیل ,تیم ملی والیبال ایران , لیگ جهانی والیبال 2014,نایب قهرمان المپیک لندن ۲۰۱۲,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

ماریا شاراپووا موفق شد برای سومین بار متوالی، جواز صعود به فینال مسابقات آزاد تنیس فرانسه را کسب کند.

تنیس باز روس در یک نبرد سخت و نفس گیر اگوئین بوشارد کانادایی را در سه ست شکست داد.

شاراپووا در ست اول هنگام سرویس ضعیف عمل کرد و با یک برک ۴به ۶ شکست خورد، اما در دو ست بعد تمرکز و تسلط همیشگی خود را باز یافت و ۷-۵ ، ۶-۲ به پیروزی رسید تا شنبه نهمین فینال مسابقات گراند اسلم زندگی حرفه ایش را تجربه کند.

 2014 euronews

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:ماریا شاراپووا,فینال مسابقات آزاد تنیس فرانسه , اگوئین بوشارد,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

تیم ملی فوتبال ایران در آخرین ساعات روز گذشته، سه‌شنبه ۱۳ خرداد (۳ ژوئن) وارد برزیل شد. کاروان تیم ملی در فرودگاه سائوپائولو مورد استقبال مسئولان فیفا و محمد قانع‌زاده، سفیر ایران در برزیل قرار گرفت.

تیم ایران ساعت پنج و بیست دقیقه بامداد روز گذشته تهران را به مقصد دوبی ترک کرد. بعد از یک ساعت و پنجاه دقیقه ورزشکاران ایرانی به فرودگاه امارات رسیدند.

ساعت هشت و سی دقیقه صبح تیم ملی ایران فرودگاه دوبی را به مقصد سائوپائولو ترک کردند.

بعد از یک مسافرت هوایی پانزده ساعته، هواپیمای حامل کاروان ایران، ساعت چهار و ده دقیقه عصر به وقت محلی وارد برزیل شد.

پیراهن تیم ملی فوتبال ایران در فرودگاه توسط تمامی بازیکنان، برای نگهداری در موزه فیفا، امضا شد.

کارلوس کی‌روش، سرمربی تیم ایران در فرودگاه به خبرنگاران گفت: "از آنجایی که ما باید از آن سوی جهان سفر می کردیم زودتر آمدیم که بتوانیم آمادگی‌های لازم را کسب کنیم؛ توانستیم وارد رقابت با بهترین تیم‌های جهان بشویم. از ۹۰ دقیقه زمانی که برای بازی مقابل این تیم‌ها داریم، بهترین استفاده را خواهیم کرد."

پس از ورود کاروان ایران به هتل محل اقامت، شهردار سائوپائولو و همسرش برای ملاقات تیم ایران به هتل رفتند و با اعضای تیم ملی عکس یادگاری گرفتند.

تماشای بازی دوستانه نیجریه و یونان از اولین برنامه‌های ورزشکاران ایرانی در برزیل بود. بازی دو تیم نیجریه و یونان که در فیلادلفیای آمریکا برگزار شد با نتیجه مساوی بدون گل به پایان رسید.

تیم نیجریه اولین حریف ایران در جام جهانی برزیل خواهد بود، دو تیم روز دوشنبه ۲۶ خرداد (۱۶ ژوئن) مقابل هم قرار خواهند گرفت.

تیم ایران دومین شرکت کننده در جام جهانی است که وارد برزیل شد. پیش از ایران، تیم ملی استرالیا وارد سائوپائولو شده بود.

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:تیم ملی فوتبال ایران,سائوپائولو,جام جهانی برزیل,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

یکی از شگفت‌انگیزترین نتایج تاریخ جام جهانی شکست انگلستان از آمریکا در جام جهانی ۱۹۵۰ است. آمریکا این بازی را با تک‌گل جو گیجینز اهل هائیتی به پایان برد. او بعد از اینکه در قامت یک قهرمان به هائیتی برگشت، ناپدید شد و سپس به‌قتل رسید. گفته می‌شود شاید قاتل او خود رئیس جمهوری هائیتی باشد.

جو گیجینز روز ۲۹ ژوئن ۱۹۵۰ (۸ تیر ۱۳۲۹) برای خود نامی دست و پا کرد. لسلی، پسر ارشد او، می‌گوید: "ظاهرا پدر من ناگهان از راه می‌رسد و با سر ضربه‌ای به توپ می‌زند که جهت حرکت آن را عوض می‌کند. در نتیجه، دروازه‌بان انگلستان به یک طرف می‌پرد و توپ به طرف دیگر دروازه می‌رود."

۱۵ هزار تماشاگر حاضر در استادیوم بلو هوریزنته برزیل از شادی سر از پا نمی‌شناختند. تا چند دقیقه پیش از آن، آنها کوچکترین شانسی برای برد آمریکا مقابل انگلستان قائل نبودند. حتی مربی تیم آمریکا هم تیمش را بره‌ای خوانده بود که آماده سلاخی شدن است.

بازیکنان انگلستان فوتبالیست حرفه‌ای بودند، اما آمریکایی‌ها به‌صورت پاره‌وقت فوتبال بازی می‌کردند؛ یکی از آنها معلم بود، یکی برای امرار معاش نعش‌کشی می‌کرد، و گیجینز دانشجوی حسابداری بود.

او در سال ۱۹۲۴ در پورتوپرنس، پایتخت هائیتی، در خانواده‌ای نسبتا مرفه به‌دنیا آمد. از بچگی عاشق فوتبال بود و در ۱۴ سالگی به تیم اتوال هائیسین (ستاره هائیتی) پیوست.

او به‌خاطر مهارتش در گلزنی با سر مشهور شد. اما والدینش معتقد بودند که فوتبال برایش نان و آب نمی‌شود، و به‌همین خاطر هم در سال ۱۹۴۷ او را به دانشگاه کلمبیای نیویورک فرستادند. او موقعی که در نیویورک بود، در یک رستوران ظرفشویی می‌کرد. یکی از انگیزه‌ای پرداختنش به این کار پول درآوردن بود، اما دلیل اصلی‌اش این بود صاحب رستوران مالک باشگاه فوتبال بروک‌هتن هم بود.

گیجینز ستاره خط حمله تیم بود و خیلی زود توجه مربیان تیم ملی آمریکا را به‌خود جلب کرد. لسلی می‌گوید: "در آن روزها مادامی که حاضر بودید کاغذی را امضا کنید و بگویید شهروند آمریکا خواهید شد، می‌توانستید در تیم ملی کشور بازی کنید." گیجینز در تیم اعزامی به جام جهانی برزیل حضور داشت و در آنجا با تیم آمریکا مقابل انگلستان قرار گرفت.

وقتی یکی از هم‌تیمی‌هایش توپ را به‌سوی دروازه شوت کرد، گیجینز آماده بود که کار را تمام کند. از این گل تصویری در دست نیست، چون بیشتر دوربین‌ها در سمت دیگر زمین بودند، چرا که انتظار این بود که اتفاقات مهم در سوی دیگر بیفتد. در هائیتی خانواده جو تا موقعی که از رادیو شنیدند او گل زده است، حتی نمی‌دانستند که عضو تیم است.

اما شکوه و افتخار پیروزی دیری نپایید. آمریکا بازی بعدی‌اش را باخت و از دور مسابقات حذف شد. گیجینز نهایتا تصمیم گرفت تابعیت آمریکا را نپذیرد و برای ادامه فوتبالش به فرانسه رفت. او دو فصل نسبتا ناموفق را در این کشور سپری کرد و در سال ۱۹۵۴ به هائیتی برگشت.

لسلی می‌گوید: "در هائیتی همه مشغول جشن و پایکوبی بودند. ظاهرا بازیکنان همه تیم‌ها برای استقبال از او در فرودگاه جمع شده بودند. مثل روزهای تعطیل رسمی بوده است."

کمی بعد مصدومیت باعث شد گیجینز فوتبال بازی کردن را کنار بگذارد، اما او در جامه مربیگری هم موفق بود و به جذب جوانان به فوتبال کمک کرد. او در کنار مربیگری یک شرکت خشک‌شویی زنجیره‌ای هم داشت. او با لیلین دفی ازدواج کرد و آنها صاحب سه فرزند شدند.

لسلی می‌گوید: "چیزی که خیلی فکرم را به‌خود مشغول کرده، این است که هیچوقت پول زیادی در جیب نداشت، چون همه پول‌هایش را به افراد نیازمند می‌داد ... او عاشق خانواده‌اش بود و واقعا می‌خواست به هائیتی کمک کند. به‌یاد دارم که بازی‌هایش را تماشا می‌کردم و قبل از شروع مسابقات کمی با او بازی می‌کردم ... یادم می‌آید که با هم درخت می‌کاشتیم. او عاشق کاشتن همه‌جور درخت میوه در حیاط خانه بود."

اما آن سال‌ها هائیتی دچار بحران‌های سیاسی شدیدی بود. در ۱۹۵۷، فرانسوا "پاپا دوک" دووالیه به ریاست جمهوری انتخاب شد. او با استفاده از زور به تحکیم قدرتش پرداخت و برای هدف قرار دادن رقبایش یک سازمان شبه‌نظامی بنام تون‌تون ماکوت درست کرد.

این اصطلاح در زبان خودمانی هائیتی به‌معنای لولو خورخوره است. برآورد می‌شود که حدود ۳۰ هزار نفر طی دوران ۱۴ ساله حکومت دووالیه کشته شدند. او مخالفانش را با بی‌رحمی سرکوب می‌کرد.

دووالیه در سال ۱۹۶۴ با تکیه بر ترس حاکم بر جامعه خود را رئیس جمهوری مادام‌العمر اعلام کرد. گیجینز فعالیت سیاسی نداشت، اما بعضی دیگر از اعضای خانواده‌اش برای ایجاد تغییر در اوضاع تلاش می‌کردند. ژان و فردی، دو نفر از برادرانش، به کشور همسایه، جمهوری دومینیکن، رفته بودند تا در طرحی برای سرنگونی دووالیه شرکت کنند.

BBC NEWS

بقیه در ادامه نوشتار

 

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
ادامه مطلب
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:جو گیجینز,دووالیه ,شگفت‌انگیزترین نتایج تاریخ جام جهانی ,جام جهانی ۱۹۵۰ برزیل,هائیتی,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

در دیدار فینال مسابقات کشتی فرنگی جام جهانی تیم ملی ایران موفق شد با نتیجه ۶ بر ۲ روسیه را شکست دهد و عنوان قهرمانی را کسب کند.

در این نبرد پر هیجان حمید سوریان، سعید عبدلی، حبیب الله اخلاقی، طالب نعمت پور، مهدی علیاری و بشیر باباجان زاده کشتی گیران پیروز ایران در این مسابقه بودند.

این چهارمین قهرمانی ایران در جام جهانی محسوب می‌شود.

آذربایجان نیز با پیروزی بر مجارستان به مقام سوم این رقابتها رسید.

نتایج انفرادی دیدار فینال

ایران ۶ - روسیه ۲

۵۹ کیلوگرم: حمید سوریان ۶ – مینگیان سمنوف ۵

۶۶ کیلوگرم: امید نوروزی ۶ - آدام کوراک ۸

۷۱ کیلوگرم: سعید عبدولی ۳ - چنگیز لابازانوف صفر

۷۵ کیلوگرم: فرشاد علیزاده صفر - رومن ولاسوف ۱۰

۸۰ کیلوگرم: حبیب الله اخلاقی ۸ -یوگنی بوگومولوف صفر

۸۵ کیلوگرم: طالب نعمت پور ۳ - داویت چاکوتادزه ۱

۹۸ کیلوگرم: مهدی علیاری ۳ - نیکیتا ملنیکوف ۱

۱۳۰ کیلوگرم: بشیر باباجان زاده ۹ - واسیلی پارشین صفر

BBC NEWS

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:تیم کشتی فرنگی ایران قهرمان جام‌جهانی ,فینال مسابقات کشتی فرنگی جام جهانی ,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 

یک ورزش حرفه‌ای غیر رقابتی یا نوعی نمایش ورزشی است که نتیجه مسابقات آن توسط هیئت برگزاری از پیش تعیین می‌شود. در این رشته عناصری از کشتی کچ، مبارزه ساختگی و تئاتر به چشم می‌خورد. در کشتی حرفه‌ای فنون گلاویزی و ضربات مختلفی اجرا می‌شود که از انواع کشتی و روش‌های جنگی در سراسر دنیا برداشت شده‌اند.

 

برخلاف ورزش کشتی (و تمامی ورزش‌ها) که یک کمیته فنی برای تعیین مقررات ورزشی وجود دارد، در کشتی حرفه‌ای هیچ کمیته‌ای برای تعیین مقررات وجود ندارد و مالکان لیگ‌های کشتی حرفه‌ای هم برنامه‌های خود را با عنوان «سرگرمی» اجرا می‌کنند و نه یک مسابقه ورزشی. کشتی‌گیران حرفه‌ای برخلاف کشتی‌گیران آماتور برای انجام مسابقه حقوق می‌گیرند و معمولاً مهارت بالاتری هم دارند حتی برخی از آن‌ها داروهای نیروزای استروئیدی مصرف کرده و کمپانیدبلیودبلیوای آزمایش‌های کنترل دوپینگ از ورزشکاران خود انجام می‌دهد. اما مهارت شرکت‌کنندگان آن‌ها نتیجه مسابقه را تعیین نمی‌کند بلکه برنامه کل مسابقات همچون یک نمایشنامه نوشته می‌شوند و هر مسابقه بخشی از داستان این نمایشنامه است و در نتیجه تمام برد و باخت‌ها مربوط به نمایشنامه می‌شود.

 

مسابقات این رشته در سال‌های اخیر در زبان فارسی به کشتی کچ (کج) معروف شده‌است اما نباید آن را با کشتی کچ، که یک رشتهٔ ورزشی رقابتی است، اشتباه گرفت. کشتی کچ شباهت زیادی به کشتی آزاد دارد. البته در کشتی حرفه‌ای نیز فنون کشتی کچ نقش مهمی دارد.

 

کشتی حرفه‌ای یکی از سرگرمی‌های مهم در آمریکای شمالی و ژاپن است.

قانونی به نام کایفابه (kayfabe) در کشتی حرفه‌ای وجود دارد که بر اساس آن شرکت‌کنندگان باید تصور کنند که شخصیت‌ها و داستان نمایش واقعی است. در گذشته برخی از کشتی‌گیران حتی در زندگی واقعی خود نیز در این دنیای خیالی باقی می‌ماندند. در صورتی که کشتی‌گیری حرکتی در رینگ انجام دهد که مطابق با شخصیت داستانی او نباشد یا از این دنیای ذهنی خارج شود این قانون را شکسته است. این اتفاق به علاقه تماشاگران ضربه زده و تجارت گردانندگان مسابقات را دچار مشکل می‌کند در نتیجه برگزارکنندگان رقابت‌های کشتی حرفه‌ای روی خوشی به اینگونه کشتی‌گیران نشان نداده و معمولاً آن‌ها را یا از داستان اصلی خارج می‌کنند یا به طور کامل کنار می‌گذارند. البته امروزه اهمیت این موضوع از گذشته کمتر شده است چرا که در دنیای کشتی حرفه‌ای این واقعیت که داستان‌ها از پیش نوشته می‌شوند راحت‌تر پذیرفته شده و این برنامه‌ها بیشتر بر علاقه تماشاگران برای سرگرم شدن متکی هستند. با این حال کشتی‌گیران همچنان بایستی در طول مسابقه در شخصیت خود بمانند و مسائل پشت صحنه نیز نباید به بیرون درز کند.

 

از بزرگان این مسابقات می‌توان به تریپل اچ اشاره کرد که مدت ۳ سال کمربند سنگین وزن جهان را داشت و برونو سامارتینو که هفت سال قهرمان کمربند بود و همچنین کریس جریکو که با ۹ بار قهرمانی کمربند بین قاره‌ای رکورددار است.

 

مهم‌ترین واقعه تاریخ این ورزش مرگ ناگهانی قهرمان این رشته ادی گوئررو است که در تاریخ ۱۳ نوامبر ۲۰۰۵ به دلیل نارسایی قلبی درگذشت. مهم‌ترین افتخار وی کسب کمربند قهرمانی دَبلیو دَبلیو ای و کمربند بین قاره‌ای در No way out ۲۰۰۴ بود. همچنین مرگ مشکوک کریس بنوا که سابقهٔ قهرمانی در رویال رامبل و قهرمانی کمربند سنگین وزن را دارد که عده‌ای آن را خودکشی وی می‌دانند. کورت هنینگ - اوون هارت - یوکوزونا - آندره د جاینت و ریک رود و آندره مارتین معروف به تست (Test) هم از دیگر کشتی‌کچ‌کاران مشهوری بودند که اکنون زنده نیستند.

 کمربند در شرکت دابلیو دابلیو ای وجود دارد که ۲ تا به راو و ۲ تا به اسمکدان و ۱ به ان ایکس تی و ۳ کمربند به هر دو مربوط می‌شوند:

راو:کمربند قهرمانی دابلیو دابلیو ای وکمربند ایالات متحده

اسمکدان:کمربند سنگین وزن جهان وکمربند سنگین وزن بین قاره‌ای 

راو و اسمکدان:کمربند دیواس وکمربند تگ تیم جهانی

ان ایکس تی:کمربند ان ایکس تی -کمربند تگ تیم ان اکس تی -کمربند زنان ان اکس تی

اما لیگ TNA که حدود ۸ سالی هست که شروع به کار کرده در حال حاضر در حال پیشرفت هست و در آینده پیش بینی می‌شود که شاهد رقابت این کمپانی با دابلیو دابلیو ای خواهیم بود. کمربندهای این شرکت به صورت زیر هست:

 

کمربند سنگین وزن تی ان ای -کمربند تلویزیون ی ان ای-کمربند تگ تیم تی ان ای-کمربند زنان تی ان ای-کمربند تگ تیم زنان.

 

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب: ورزش حرفه‌ای,کشتی کچ,کشتی حرفه‌ای,واقعیت یا نمایش, TNA,تریپل اچ,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

فدراسیون بین‌المللی فوتبال سود خالص خود در سال ۲۰۱۳ را بیش از ۵۲ میلیون یورو اعلام کرد. با این احتساب ذخایر نقدی فدراسیون به بیش از یک میلیارد یورو رسیده است.

فدراسیون بین‌المللی فوتبال (فیفا) اعلام کرد، در سال ۲۰۱۳ سود خالصی بالغ بر ۷۲ میلیون دلار (۳ / ۵۲ میلیون یورو) داشته که با احتساب آن ذخایر نقدی فدراسیون به ۴۳۲ / ۱ میلیارد و ۴۳۲ میلیون دلار یا ۱ میلیارد و ۴۱ میلیون یورو رسیده است.

این خبر را دبیر کل فیفا در جریان کنفرانسی خبری پس از نشست دوروزه این فدراسیون در زوریخ اعلام کرد.

از دیگر موضوع‌های محوری این کنفرانس برنامه‌ریزی‌ها و مشکلات سه دوره مسابقات جام جهانی جهانی فوتبال در آینده است که قرار است به ترتیب در برزیل (۲۰۱۴)، روسیه (۲۰۱۸) و قطر (۲۰۲۲) برگزار شود.

سپ بلاتر، رئيس ۷۸ ساله فیفا در این کنفرانس با اشاره به زیر ضرب قرار گرفتن روسیه به دلیل رویکرد این کشور نسبت به بحران اوکراین، تأکید کرد که تصمیم فیفا مبنی بر برگزاری رقابت‌های فوتبال جام جهانی سال ۲۰۱۸ در روسیه کماکان بر قوت خود باقی است و قرار نیست در آن بازنگری صورت گیرد.

dw

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:فدراسیون بین‌المللی فوتبال ,ذخایر نقدی,مسابقات جام جهانی جهانی فوتبال ,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 18 صفحه بعد

CopyRight| 2009 , scientific.alborz.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com