ابزار رایگان وبلاگ

گونه تبلت خوب را از بنجل ها تشخیص دهیم؟!
 
جندی شاپور (البرز)
علمی فرهنگی

هفت صبح : مدت زیادی از عرضه اولین تبلت ها به بازار نمی گذرد و حالا کم کم باید از خودمان بپرسیم پیش از اختراع آنها چطور زندگی می کرده ایم؟ طبیعی بود که برندهای مشهور اشتیاق بازار را بو بکشند اما برندهای کوچک و ناشناس چطور؟ بازار پر از تبلت است و این وسط باید خوب و بد را از هم تشخیص دهید.
۱- نمایشگر یکی از اجزای اصلی تبلت است؛ پس همیشگی باید تبلتی با نمایشگر خوب و دقیق خرید. متاسفانه این مسئله کمی گران تمام می شود. اغلب تبلت ها از نمایشگرهایی با دقت تصویر ۷۶۸ در ۱۰۲۴ یا ۷۲۰ در ۱۲۸۰ استفاده می کنند. می توان اینها را به عنوان حداقل در نظر گرفت.
۲- پردازشگرها اینجا هم نقش اصلی را بازی می کنند. یک تبلت خوب پردازنده ای با سرعتی مناسب دارد. در بازار فعلی بیشتر محصولات آبرومند از پردازشگرهای دو هسته ای با سرعتی معادل ۱.۲ گیگاهرتز تا ۱.۵ گیگاهرتز استفاده می کنند و تبلت های عالی پردازشگرهای چهار هسته ای با سرعت های ۱.۵ تا ۱.۸ گیگاهرتز دارند. طرف تبلت های تک هسته ای نروید! مال بد بیخ ریش صاحبش!
۳- به غیر از دو مورد بالا چیزی به اسم «سیستم عامل» وجود دارد. بیشتر تبلت هایی که هم اکنون در سطح بازار وجوددارند از سیستم عامل آندروید استفاده می کنند. چنانچه استطاعت مالی خرید آی پد را ندارید، چرا تبلت شما به آندروید مجهز نباشد؟ اگر از قبل نسخه جدید ۴.۱ دارد که بهتر، در غیر اینصورت مطمئن شوید قابلیت ارتقا به نسخه Jelly Bean موجود است.
۴- هر تبلتی که برای اجرای اپلیکیشن ها به حافظه موقت (RAM) نیاز دارد و هر چقدر که سازنده از قطعه قدرتمندتری استفاده کرده باشد، زور تبلت بیشتر خواهد بود. در غیر اینصورت نمی توانید app های سنگین و یا چند برنامه را همزمان اجرا کنید. تمام تلاشتان را به کار ببرید تا تبلت هایی با حافظه موقت زیر یک گیگابایت نخرید. این برای آینده مالی و سلامت روحی – روانی (و حتی جسمی) تان مفید است.
۵- اطلاع دارید که برای ذخیره سازی فایل روی دستگاه به حافظه محتاج هستید؟ تبلت های فعلی حافظه های هشت تا ۶۴ گیگابایتی دارند. بعضی هایشان هم به شیارهای Micro SD مجهزند و به کاربر اجازه می دهند حافظه ذخیره سازی خود را افزایش دهد. کار و کاسبی سازندگان این تبلت ها پررونق باد!
۶- عکاسی با تبلت کار چندان با پرستیژی نیست. آنها بیشتر برای ذخیره فوری عکس و نوشته مناسب هستند! می توانید روی تبلتی با دوربین پنج مگاپیکسل فکر کنید. برای دوربین جلو وسواس بیشتری به خرج دهید چون باعث می شود مکالمه تصویری مناسبتری داشته باشید.
۷- در حالی که بیشتر شرکت ها در حال ساخت تبلت هایی با وزن پایین و اندازه ای جمع و جور مطابق با سلیقه کاربران هستند، بازار فعلی ایران توسط وسایل بدهیبت ترسناکی اشغال شده که فقط خودشان از خودشان زشت ترند. عقلانی تر است که اصلا تبلت نداشته باشید چون در بعضی مواقع حتی بر زبان آوردن اسم برندشان عامل شرمساری است. بیشتر آنها اسم تبلت را یدک می کشیند اما در عمل از انجام وظایف یک ماشین حساب ساده هم عاجزند! به هیچ وجه از برندهای گمنام خرید نکنید!



Location:Tehran-Mehrabad
Temperature:12 °C
Comfort Level:9 °C
Dew point:-6 °C
Pressure:1016 millibars
Humidity:28%
Wind:30 km/h from 300° West-northwestDirection East-southeast
Last update:Sat 12:30 IRST

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



درباره وبلاگ


به تارنمای جندی شاپور البرز خوش آمدید. دانشگاه گندی شاپور در عصر خود بزرگترین مرکز فرهنگی شد. دانشجویان و استادان از اکناف جهان بدان روی می‌آوردند. مسیحیان نسطوری در آن دانشگاه پذیرفته شدند و ترجمه سریانی‌های آثار یونانی در طب وفلسفه را به ارمغان آوردندنو افلاطونیها در آنجا بذر صوفی گری کاشتند. سنت طبی هندوستان، ایران، سوریه و یونان در هم آمیخت و یک مکتب درمانی شکوفا را به وجود آورد.
آخرین مطالب
نويسندگان