ابزار رایگان وبلاگ

گران‌ترین هدایای تاریخ را بشناسیم
 
جندی شاپور (البرز)
علمی فرهنگی

مجسمه آزادی

مجسمه آزادی که در کنار ساحل نیویورک قرار دارد یاد‌آور دوستی بین دو کشور فرانسه و آمریکاست. این مجسمه توسط بارتولدی، طراح فرانسوی طراحی شده است. مجسمه آزادی هدیه‌ای از سوی مردم فرانسه به آمریکایی‌هاست. زنجیر شکسته‌ای که در پای این مجسمه به چشم می‌خورد نماد از بین رفتن قانون برده‌داری در این کشور است. مجسمه آزادی نیز در لیست گرانترین هدیه‌های دنیا قرار دارد. ساخت این مجسمه برای فرانسوی‌ها 530 هزار و 300 دلار هزینه داشت.

 

مجسمه رومن آبراموویچ

رومن آبراموویچ یکی از ثروتمند‌ترین مردان جهان است. او برای اینکه یک مجسمه برنزی را به نامزد خودش هدیه بدهد مبلغ 14 میلیون دلار پرداخت کرد. این مجسمه توسط مجسمه ساز سوئیسی «آلبرتو گیاکومتی» طراحی و ساخته شده بود و «بانوی ونیزی» نام داشت.

 

الماس کوه‌نور

الماس کوه نور در اصل متعلق به پرادیش هندوستان است. گفته می‌شود این الماس، بزرگترین الماس است که تاکنون پیدا شده است، در زمان‌های گذشته، الماس کوه نور متعلق به خانواده سلطنتی هندوستان بود تا اینکه انگلیسی‌ها به این کشور حمله کردند. مهاراجه دولیپ سینک، در نبرد با انگلیسی‌ها شکست خورد و الماس به عنوان غنیمت جنگی به دست انگلیسی‌ها افتاد. بعد از این تاراج، انگلیسی‌ها نقشه‌ای کشیدند تا اعلام کنند این الماس، هدیه‌ای از سوی هندوستان به ملکه الیزابت و خانواده سلطنتی انگلیس است. مهاراجه دولیپ سینگ برخلاف میل خود راضی به این کار شد و به این ترتیب الماس کوه نور به دست انگلیسی‌ها غارت شد. امروزه فقط نیمی از این الماس باقی مانده است. کارشناسان تاکنون نتوانسته‌اند هیچ قیمتی روی این الماس بگذارند اما این الماس در مجموعه جواهرات سلطنتی انگلیس قرار دارد که بین 10 میلیارد تا 7/12 میلیارد پوند قیمت دارد بنابراین قیمت خود الماس به چندین میلیارد پوند می‌سد.


Location:Tehran-Mehrabad
Temperature:12 °C
Comfort Level:9 °C
Dew point:-6 °C
Pressure:1016 millibars
Humidity:28%
Wind:30 km/h from 300° West-northwestDirection East-southeast
Last update:Sat 12:30 IRST

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



درباره وبلاگ


به تارنمای جندی شاپور البرز خوش آمدید. دانشگاه گندی شاپور در عصر خود بزرگترین مرکز فرهنگی شد. دانشجویان و استادان از اکناف جهان بدان روی می‌آوردند. مسیحیان نسطوری در آن دانشگاه پذیرفته شدند و ترجمه سریانی‌های آثار یونانی در طب وفلسفه را به ارمغان آوردندنو افلاطونیها در آنجا بذر صوفی گری کاشتند. سنت طبی هندوستان، ایران، سوریه و یونان در هم آمیخت و یک مکتب درمانی شکوفا را به وجود آورد.
آخرین مطالب
نويسندگان