ابزار رایگان وبلاگ

ناسا در نظر دارد روبات کاوشگر جدیدی را به مریخ ارسال کند
 
جندی شاپور (البرز)
علمی فرهنگی

 ناسا در نظر دارد روبات کاوشگر جدیدی را به مریخ ارسال کند

ناسا،آژانس فضایی آمریکا می‌گوید در سال ۲۰۲۰ روبات اینسایت را به مریخ می‌فرستد.به گزارش علم پرس به نقل از بی بی سی؛ این کاوشگر براساس کاوشگر دیگر این آژانس که «کنجکاوی» نام گرفته ساخته می‌شود.«کنجکاوی» در مرداد ماه امسال بر مریخ فرود آمد.ناسا امیدوار است بتواند از تکنولوژی‌های موفقی استفاده کند که در فرود آوردن این ماشین فضایی یک تنی بر دهانه عظیم موسوم به «گیل» در مریخ به کار رفتند.یکی از این تکنولوژی‌ها استفاده از نقاله‌ای با موتور موشکی است که برای نشاندن کاوشگر «کنجکاوی» بر مریخ با طناب‌های نایلونی به کار رفت.این خبر در بزرگ‌ترین همایش سالانه دانشمندان نجوم در سانفرانسیسکو توسط جان گرانسفلد مدیر بخش علمی ناسا اعلام شد.

 

صرفه جویی برای تحقیق

بودجه ناسا برای تحقیقات ستاره‌شناسی و به ویژه مریخ اخیرا کاهش پیدا کرده و باعث شده آمریکا از دو تعهد پیشین خود برای ماموریت‌های تحقیقاتی در ۲۰۱۶ و ۲۰۱۸ کنار بکشد.با این همه آقای گرانسفلد گفت چشم انداز بودجه ناسا برای یک ماموریت قابل توجه در پایان دهه جاری مثبت است. استفاده مجدد از تکنولوژی‌های استفاده شده در کنجکاوی باعث می‌شود این ماموریت از نظر مالی قابل انجام باشد.طراحی کاوشگر سال ۲۰۲۰ در بسیاری از جهات شبیه به «کنجکاوی» خواهد بود.ابزاری که بر این کاوشگر سوار می شوند احتمالا با وجود شباهت ظاهری زیاد تفاوت زیادی با ابزار فعلی خواهند داشت.کاوشگر کنجکاوی که ششم ماه اوت بر مریخ نشست به دنبال بررسی حفره گیل به جستجوی نشانه‌های حیات در گذشته مریخ است.تا اینجای کار مشخص شده که کنجکاوری بر بستری کهن از رودخانه‌ای فرود آمده که زمانی آب تا عمقی به بلندای کمر انسان در آن جریان داشته است.کنجکاوی مجهز به باتری پلوتونیوم از که انرژی قابل توجهی را برای ادامه ماموریت در اختیار کاوشگر می‌گذارد.انتظار می‌رود تا هشت سال دیگر که کاوشگر تازه ناسا و نسخه شبیه به کنجکاوی آماده باشد این ماشین فضایی یک تنی به ماموریت خود ادامه دهد.آقای گرانسفلد گفت بودجه ماموریت کنجکاوری را از دوره دو ساله فعلی به پنج سال خواهد رساند.

 

 

 

 

 



Location:Tehran-Mehrabad
Temperature:12 °C
Comfort Level:9 °C
Dew point:-6 °C
Pressure:1016 millibars
Humidity:28%
Wind:30 km/h from 300° West-northwestDirection East-southeast
Last update:Sat 12:30 IRST

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



درباره وبلاگ


به تارنمای جندی شاپور البرز خوش آمدید. دانشگاه گندی شاپور در عصر خود بزرگترین مرکز فرهنگی شد. دانشجویان و استادان از اکناف جهان بدان روی می‌آوردند. مسیحیان نسطوری در آن دانشگاه پذیرفته شدند و ترجمه سریانی‌های آثار یونانی در طب وفلسفه را به ارمغان آوردندنو افلاطونیها در آنجا بذر صوفی گری کاشتند. سنت طبی هندوستان، ایران، سوریه و یونان در هم آمیخت و یک مکتب درمانی شکوفا را به وجود آورد.
آخرین مطالب
نويسندگان