ابزار رایگان وبلاگ

پیش بینی قوم مایا در مورد پایان جهان (حقیقت یا داستان)
 
جندی شاپور (البرز)
علمی فرهنگی

  

باستان شناسان موفق به کشف سنگی حجاری شده در گواتمالا شده اند که نشان می دهد آنچه در تقویم مایا ها تحت عنوان پایان جهان در سال 2012 آمده است بیشتر یک پیغام سیاسی برای مردم خود بوده تا یک پیش بینی برای پایان جهان. کتیبه 1300 ساله کشف شده در خرابه های مکانی بنام  La Corona تنها دومین منبع شناخته شده برای چیزی است که در تقویم مایایی تاریخ 2012  پایان جهان نامیده شده است. محققان می گویند که این هیروگلیفها اشاره به پایان و بازگشت پادشاه دارد و احساس می شود این پیش بینی برای یک آینده دور از نظر آنها ساخته شده تا به مردم مایا یک حس ادامه و ثبات در حکومتشان داده شود.David Stuart محقق دانشگاه آستین تگزاس که در این حفاری شرکت داشته عقیده دارد:این زمان مقارن با زمان آشفتگی های سیاسی بزرگی در سرزمین مایاها بوده و پادشاه آن زمان مجبور به ارائه یک دوره زمانی بزرگتر برای پایان یک عصر بوده است. البته قسمتی از این خرابه ها مورد تهاجم دزدان قرار گرفته و به نظر می رسد قسمتی از اشیای قدیمی برای فروش در بازار سیاه به یغما برده شده است. حجاری های راه پله درحدود 200سال از تاریخ محلی را در قالب 56 هیروگلیف منحصر به فرد جای داده است. حجاری ها در تجلیل و بزرگداشت از بازدید منطقه La Corona توسط قدرتمنترین حاکم آن دوره مایاها  Yuknoom Yich’aak K’ahk که پنجه جاگوار نیز نامیده می شده صورت گرفته است. این بازدید سلطنتی درست بعد از شکست حاکم نظامی مایا از دشمن سرسخت آنها  Tikal انجام شده است.به نظر می رسد این حاکم قدرتمند جهت آرام کردن ترس اذهان عمومی متحدانش دست به این مسافرت و تور زده است. 

بسیاری از مردم در سراسر جهان،پایان تقویم مایا در انقلاب زمستانی سال 2012  را به عنوان یک رویداد  قیامت بالقوه و پیش بینی های آخرالزمانی دانسته و حتی از آن برای ساخت فیلم نوشتن مطالب و...الهام گرفته اند.

اینترنت مملو از پیش بینی هایی است که نشان می دهد زمین توسط سیاه چاله بلعیده خواهد شد، برخورد با یک سیارک  در راه است و یا توسط خدایان باستانی نابود می شود.

 اما آنچه که به واقع  نزدیک است حاکی از آنست که تفسیر روز قیامت از این پیش بینی مایاها شاید سهل انگارانه بوده و در زمان بحران مایاها بیشتر از تقویم خود جهت افزایش ادامه حکومت و ثبات خود بر منطقه استفاده کرده اند تا یک پیش بینی برای آینده جهان.

June 30, 2012 .Brett Smith



Location:Tehran-Mehrabad
Temperature:12 °C
Comfort Level:9 °C
Dew point:-6 °C
Pressure:1016 millibars
Humidity:28%
Wind:30 km/h from 300° West-northwestDirection East-southeast
Last update:Sat 12:30 IRST

نظرات شما عزیزان:

ایران
ساعت23:25---16 تير 1391
به نام دادار هستی بخش.درودبر شما و درود بر ایران.با سر زدن به تارنمای ما به آن شکوه بخشیدید.من هم شما را به تارنما پیوند زدم.سپاس.جاودان ایران ایرانی
پاسخ:دوست گرامی خیلی ممنو ن .موفق و پاینده باشی.


sahra
ساعت18:29---12 تير 1391
mer30 linkam kardi

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



درباره وبلاگ


به تارنمای جندی شاپور البرز خوش آمدید. دانشگاه گندی شاپور در عصر خود بزرگترین مرکز فرهنگی شد. دانشجویان و استادان از اکناف جهان بدان روی می‌آوردند. مسیحیان نسطوری در آن دانشگاه پذیرفته شدند و ترجمه سریانی‌های آثار یونانی در طب وفلسفه را به ارمغان آوردندنو افلاطونیها در آنجا بذر صوفی گری کاشتند. سنت طبی هندوستان، ایران، سوریه و یونان در هم آمیخت و یک مکتب درمانی شکوفا را به وجود آورد.
آخرین مطالب
نويسندگان