ابزار رایگان وبلاگ

نسل جدید وسیله نقلیه رباتیک با قابلیت بالا رفتن از پله‌ها
 
جندی شاپور (البرز)
علمی فرهنگی

 

 

210-81.jpg

محققان ژاپنی نسل جدید وسیله نقلیه رباتیکی را در دست طراحی دارند که قادر به بالا و پایین رفتن از پله‌ها بوده و می‌تواند به طراحی نسل جدید صندلی‌های چرخدار پیشرفته و انعطاف‌پذیر کمک کند.

 به گزارش سرویس فناوری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، نمونه اولیه وسیله چرخدار رباتیک NOBOROT توسط محققان لابراتوار کاماتا دانشگاه توکیو طراحی شده است که با کمک حسگر مجاورتی، قادر به تشخیص و صعود از پله‌هاست.ربات NOBOROT‌ با ترکیبی از آخرین نوآوری ها در بخش فرمان الکتریکی، کنترل و حسگرها می تواند با چرخاندن و جفت کردن چرخ های جلو و عقب، براحتی از پله‌ها بالا و پایین برود.همچنین با کمک یک مدل کنترل پاندول معکوس امکان سرپا ایستادن این وسیله چرخدار فراهم شده و گشتاور محرک بالا نیز به حفظ ثبات و تعادل دستگاه کمک می‌کند.محققان امیدوارند که این فناوری تا سال 2017 میلادی، منجر به طراحی نسل جدید صندلی چرخدار الکتریکی پیشرفته با توانایی بالا و پایین رفتن از پله ها شود؛ همچنین امکان استفاده از این وسیله رباتیک در عملیات امداد و نجات و برای جابه‌جایی کارگران در کارخانجات نیز در نظر گرفته شده است.ربات چرخدار NOBOROT‌ توسط شرکت JTEKT، وابسته به گروه خودروسازی تویوتا و متخصص طراحی قطعات خودرو و ماشین آلات طراحی و در نمایشگاه بین المللی ماشین آلات ژاپن (JIMTOF 2012)‌ رونمایی شد.



Location:Tehran-Mehrabad
Temperature:12 °C
Comfort Level:9 °C
Dew point:-6 °C
Pressure:1016 millibars
Humidity:28%
Wind:30 km/h from 300° West-northwestDirection East-southeast
Last update:Sat 12:30 IRST

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



درباره وبلاگ


به تارنمای جندی شاپور البرز خوش آمدید. دانشگاه گندی شاپور در عصر خود بزرگترین مرکز فرهنگی شد. دانشجویان و استادان از اکناف جهان بدان روی می‌آوردند. مسیحیان نسطوری در آن دانشگاه پذیرفته شدند و ترجمه سریانی‌های آثار یونانی در طب وفلسفه را به ارمغان آوردندنو افلاطونیها در آنجا بذر صوفی گری کاشتند. سنت طبی هندوستان، ایران، سوریه و یونان در هم آمیخت و یک مکتب درمانی شکوفا را به وجود آورد.
آخرین مطالب
نويسندگان