ابزار رایگان وبلاگ

حقایقی در مورد ناف
 
جندی شاپور (البرز)
علمی فرهنگی

4- آیا از شکل ناف خود رضایت ندارید؟
امکان عمل جراحی برای تغییر شکل آن وجود دارد. بله بسیاری افراد برای تغییر ناف خود به شکل مورد نظرشان دست به عمل جراحی زیبایی می زنند. به این عمل جراحی umbilicoplasty می گویند. مدیر بخش جراحی دانشگاه سان دیاگو و رئیس بخش جراحی پلاستیک بیمارستان اسکریپس مموریال آقای ریچارد چافو اظهار می دارد: محبوبیت استفاده از شلوار های جین فاق کوتاه و بلوزهای کوتاه زیر سینه در جوانان باعث افزایش غیر عادی درخواستها برای جراحی های زیبایی ناف شده است. بر اساس آخرین نتایج بدست آمده از انجمن جراحی پلاستیک آمریکا ، بیش از هشت هزار عمل جراحی زیبایی ناف بین سالهای 2002 تا 2005 انجام گرفته است. که 92% افراد را خانمها تشکیل می دادند. بیشتر جراحی ها برای تبدیل نافهای توپر به مدل ناف توخالی انجام گرفته است.

5- فرم ایده آل شکل ناف
بر اساس تحقیقات دانشمندان دانشگاه میسوری که اشکال مختلف ناف را در بین مردان و زمان بررسی کرده اند،آنهایی که دارای ناف کوچک، عمودی و T شکل که با زائده کوچک پوست بودند از سایر افراد جذاب تر شناخته شدند. بر اساس پایان نامه آکی سینکون که فرضیه خود را در ژرنال فدراسیون انجمنهای بیولوژی تجربی آمریکا منتشر کرده است، داشتن ناف زیباتر می تواند شما را به همسری جذاب تر تبدیل کند

6- بعضی افراد بیشتر از بقیه دچار پرز ناف می شوند. مخصوصاً آقایان، افراد مسن و پر مو و آنهایی که دارای ناف توخالی و حفره ای هستند. بر اساس تحقیقات Karl Kruszelnicki محقق استرالیایی، که تاکنون نزدیک به 5000 نفر را با این مشکل بررسی کرده است، بیان می کند که پرزهای موجود در ناف مخلوطی از تارهای لباس که در ناف گیر می کند و عرق بدن و سلولهای مرده پوست و باکتریهاست. به عنوان مثال بوی نامطبوعی که گاهی اوقات از ناف ، استشمام می شود، به علت رشد مقدار فراوانی باکتری در فضایی محدود است. به گفته دکتر هلکر بویی مثل بوی بد جوراب کثیف.

7- بر اساس گزارشات تیم هالکر مردم اغلب ناف خود به طور اختصاصی نمی شویند. اما چه چیز آن را بهداشتی و تمیز نگه می دارد؟ او می افزاید " لازم نیست ناف خود را بسابید. همان قدر که دوش بگیرید کافی است. "

8- قبل از سوراخ کردن ناف خود تامل کنید.

معمولاً زخم حاصل از سوراخ کردن ناف نسبت به سایر قسمتهای بدن زمان بیشتری برای بهبود لازم دارد. (حداقل تا 9 ماه ) برای مثال زخم ناشی از سوراخ گوش یا ابرو 6 تا 8 ماه باقی می مانند. بر اساس تحقیقات مرکز سلامت خانواده آکادمی آمریکا هرچه زمان لازم برای بهبود کامل طولانی تر گردد، احتمال ایجاد عفونت نیز بیشتر خواهد بود. استفاده از لباسهای تنگ نیز احتمال ایجاد عفونت را زیاد می کند. این مرکز استفاده از آویزهای سوزنی را توصیه کرده چرا که این نوع آویز ها نسبت به آویزهای حلقه ای التهاب و زخم کمتری ایجاد می کنند. می توان آویز حلقه ای را پس از بهبود کامل زخم استفاده کرد.

گروه ترجمه مجله پزشکی مادر، نیوشا وکیلی
منبع: medicinenet.com


Location:Tehran-Mehrabad
Temperature:12 °C
Comfort Level:9 °C
Dew point:-6 °C
Pressure:1016 millibars
Humidity:28%
Wind:30 km/h from 300° West-northwestDirection East-southeast
Last update:Sat 12:30 IRST

نظرات شما عزیزان:

golamraza
ساعت12:00---5 اسفند 1391
ایا در ایران امکان این عمل وجود دارد

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



درباره وبلاگ


به تارنمای جندی شاپور البرز خوش آمدید. دانشگاه گندی شاپور در عصر خود بزرگترین مرکز فرهنگی شد. دانشجویان و استادان از اکناف جهان بدان روی می‌آوردند. مسیحیان نسطوری در آن دانشگاه پذیرفته شدند و ترجمه سریانی‌های آثار یونانی در طب وفلسفه را به ارمغان آوردندنو افلاطونیها در آنجا بذر صوفی گری کاشتند. سنت طبی هندوستان، ایران، سوریه و یونان در هم آمیخت و یک مکتب درمانی شکوفا را به وجود آورد.
آخرین مطالب
نويسندگان