ابزار رایگان وبلاگ

چطور از ورود مواد سمی به آشپزخانه جلوگیری نماییم؟
 
جندی شاپور (البرز)
علمی فرهنگی

مواد سمی در آشپز خانه.جندی شاپور البرز

بسیاری از وسایلی که هر روز در آشپزخانه از آن استفاده می کنیم حاوی مواد شیمیایی خطرناک هستند بنابر این بهتر است در مورد جایگزین هایی که به سلامت و ایمنی شما و خانواده تان کمک میکنند بدانید:

پلاستیک:pbaافزودنی به پلاستیک ها که زمانی ماده شیمیایی بسیار رایج در آشپزخانه های آمریکا به شمار می رفت و در تولید ظروف غذا و نوشیدنی استفاده می شد تاثیرات منفی بر دستگاه عصبی دارد.

مواد فاقد pba:بسیاری از تولیدکنندگان به سمت وسایل فاقد pba رفته اند.ولی هنوز استفاده از این ظروف حاوی pba در کانادا ممنوع نشده است.بعنوان مثال خط تولید قوطی های نگهداری گوجه فرنگی هنوز از این مواد استفاده می شود.ولی حتی پلاستیک های فاقد pba نیز بی خطر نیستند.به همین دلیل زمان آن رسیده که پلاستیک را از آشپزخانه ها حذف شوند.ازمصرف  ظروف پخت و پز پلاستیکی که از آن برای گرم کردن غذا در ماکروویو استفاده می شود خودداری کنید.غذا را در ظرف های شیشه ای و سیلیکونی نگهداری کنید .از ظروف ملامینی نیز استفاده نکنید بجای آن می توان از ظروف یکبار مصرف کاغذی استفاده کرد .

پوشش های نچسب :پوشش های نچسب درصورتیکه خراشیده شود یا بیش از حد گرم شود به درون غذا نفوذ می کندبهتر است از روغن یا کره  برای جلوگیری از چسبیدن غذا به ظرف استفاده کنیم و از گرم کردن بیش از حد خودداری نمایید.

آلو مینیوم:آلومینیوم مصرفی در وسایل پخت و پز در ایجاد بسیاری از اختلالات عصبی از جمله آلزایمر دخیلند.بسیاری ازتولید  کنندگان امروزه از آلومینیوم آندایز استفاده می کنند.با این حال ظروفی که خراش عمیق دارند بدرون غذا نفوذ می کنند.

محصولات پاک کننده :نگهداری برخی از پاک کننده های خانگی  در منزل بویژه اگر بچه یا حیوان خانگی داشته باشید خطرناک است.بنابر این حتما بدنبال گزینه های غیر سمی این پاک کننده ها باشید.

آب شیر:آب که تصفیه می شود حاوی کلر است بنابر این بهتر است در منزل از دستگاه فیلتر آب یا پارچه فیلتر استفاده کنید.

 



Location:Tehran-Mehrabad
Temperature:12 °C
Comfort Level:9 °C
Dew point:-6 °C
Pressure:1016 millibars
Humidity:28%
Wind:30 km/h from 300° West-northwestDirection East-southeast
Last update:Sat 12:30 IRST

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



           

درباره وبلاگ


به تارنمای جندی شاپور البرز خوش آمدید. دانشگاه گندی شاپور در عصر خود بزرگترین مرکز فرهنگی شد. دانشجویان و استادان از اکناف جهان بدان روی می‌آوردند. مسیحیان نسطوری در آن دانشگاه پذیرفته شدند و ترجمه سریانی‌های آثار یونانی در طب وفلسفه را به ارمغان آوردندنو افلاطونیها در آنجا بذر صوفی گری کاشتند. سنت طبی هندوستان، ایران، سوریه و یونان در هم آمیخت و یک مکتب درمانی شکوفا را به وجود آورد.
آخرین مطالب
نويسندگان