ابزار رایگان وبلاگ

ناخن ها اندامی پوششی
 
جندی شاپور (البرز)
علمی فرهنگی

 - متوسط رشد ناخن 3 میلی متر در ماه است ولی بین 1.9 تا 4.4 میلی متر در ماه متغیر است. فصول مختلف و بیماری های خفیف اثر ناچیزی بر رشد ناخن دارد. قد یا وزن فرد روی رشد ناخن تاثیری ندارد.

- استفاده‌ بیش‌ از حد از لاك‌ ناخن‌ سلامت‌ ناخن‌ها را به‌ خطر می‌اندازد؛ و گاهی‌ شما را از رنگ‌ ناخن‌ها كه‌ معیاری‌ برای‌ تشخیص‌ سلامتی‌ است‌ غافل‌ می ‌كند. بهتر است‌ با رعایت‌ بهداشت، سوهان‌ زدن‌ ناخن‌ها و نیز استفاده‌ از یك‌ جلا دهندهِ طبیعی‌ به‌ زیبایی‌ ناخن‌ها بیفزایید ( که البته برای این منظور ست کامل مانیکور پدیکور همیشه همراه شماست ) برای زیبایی هر چه بیشتر ابتدا ناخن‌ها را به‌ مدت‌ چند دقیقه‌ در مخلوط‌ یك‌ قاشق‌ سوپ خوری‌ آبلیمو و یك‌ پیمانه‌ آب‌ قرار دهید تا تمیز شوند. سپس‌ با استفاده از این وسیله ( ست کامل مانیکور پدیکور  ) ناخن هایتان را تمیز ، براق و جلا دهید.

- بانوان‌ تمایل‌ زیادی‌ به‌ بلند نگهداشتن‌ ناخن‌ها دارند و شاید دوست‌ داشته‌ باشند رشد ناخن‌هایشان‌ بیشتر شود. بهتر است‌ بدانید كه‌ رشد ناخن‌ در خانم‌ها - جز در دوران‌ بارداری‌ كندتر از آقایان‌ است. اما اگر حس‌ كردید رشد ناخن‌های‌ شما كندتر از حالت‌ طبیعی‌ است، توجه‌ داشته‌ باشید كه‌ احتمالاً رژیم‌ غذایی‌ درستی‌ ندارید. كمبود ویتامین‌هایA   ، B كمپلكس ،C   ، D  و E ، همچنین‌ آهن، كلسیم ، سولفور و اسیدهای‌ چرب‌ در رژیم‌ غذایی‌ رشد ناخن‌ها را با مشكل‌ مواجه‌ می‌ كند. توصیه‌ می‌ شود روغن‌ یا كرم‌های‌ تقویتی‌ ناخن‌ را در ناحیه‌ پوست (CUTICLE AREA) پایین‌ ناخن‌ - محلی‌ كه‌ ناخن‌ها از آن‌ تغذیه‌ می‌شوند، بمالید.

- تغذیه‌ و رژیم‌ غذایی‌ صحیح‌ در رشد و سلامت‌ ناخن‌ها نقش‌ مهمی‌ دارد. غذاهای‌ حاوی‌ آهن، كلسیم ، ویتامین‌Bو پتاسیم‌ برای‌ ناخن‌ها مفیدند. اگر می‌ خواهید ناخن‌هایی‌ سالم‌ و محكم‌ داشته‌ باشید ماست ، تخم ‌مرغ ، سویا ، كلم ، زردآلو و ماهی‌ بخورید. ماهی‌ها غنی‌ از اسیدهای‌ چرب‌ هستند كه‌ ناخن‌ها را تقویت‌ می‌ كنند. كلم‌ و سویا نیز غنی‌ از بیوتن ‌(BIOTIN) هستند كه‌ ویتامینی‌ از گروه‌B است‌ و از ترك‌ خوردن‌ و شكستن‌ ناخن‌ها جلوگیری‌ می‌ كند.

- باید از تیز کردن ناخن ها اجتناب کرد. تماس مکرر با آب می تواند باعث خشکی و آسیب ناخن شود. ناخن ها شکننده شده و انتهای آنها ترک می خورد. در هنگام شستشو خصوصا با مواد شیمیایی بهتر است از دست کش استفاده شود. کوتاه کردن ناخن ها نیز باید به گونه ای باشد که گوشه های ناخن را حفظ کرده و خط رویش ناخن آن را به شکل مستقیم درآورد.

- اگر ناخن‌های‌ خشك‌ و سختی‌ دارید، هر دو روز یك‌ بار ، آنها را به‌ مدت‌ بیست‌ دقیقه‌ در روغن‌ زیتون‌ گرم‌ قرار دهید.

ست کامل مانیکور پدیکور (10 کاره) - بهترین وسیله موجود در بازار برای تمامی خانمهای ایرانی که به زیبایی خود و جسمشان اهمیت می دهند.

فائزه پناهی ، مجله پزشکی مادر 



Location:Tehran-Mehrabad
Temperature:12 °C
Comfort Level:9 °C
Dew point:-6 °C
Pressure:1016 millibars
Humidity:28%
Wind:30 km/h from 300° West-northwestDirection East-southeast
Last update:Sat 12:30 IRST

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



           

درباره وبلاگ


به تارنمای جندی شاپور البرز خوش آمدید. دانشگاه گندی شاپور در عصر خود بزرگترین مرکز فرهنگی شد. دانشجویان و استادان از اکناف جهان بدان روی می‌آوردند. مسیحیان نسطوری در آن دانشگاه پذیرفته شدند و ترجمه سریانی‌های آثار یونانی در طب وفلسفه را به ارمغان آوردندنو افلاطونیها در آنجا بذر صوفی گری کاشتند. سنت طبی هندوستان، ایران، سوریه و یونان در هم آمیخت و یک مکتب درمانی شکوفا را به وجود آورد.
آخرین مطالب
نويسندگان