ابزار رایگان وبلاگ

شرکت نایک: در کنار شاراپووا می‌ایستیم
 
جندی شاپور (البرز)
علمی فرهنگی

شرکت لوازم ورزشی نایک به رغم محرومیت دو ساله ماریا شاراپوا به همکاری با این تنیس‌باز روس ادامه خواهند داد.

 گذشته از نایک شرکت ورزشی "هد" نیز اعلام کرد که در کنار شاراپووا خواهد ماند و گفت که تصمیم فدراسیون جهانی تنیس بر پایه "فرآیندی معیوب" شکل گرفته است.

نتیجه آزمایش دوپینگ شاراپوا اوایل سال جاری میلادی به دلیل استفاده از داروی ملدونیوم مثبت شده بود. او که از سوی فدراسیون جهانی تنیس دو سال محروم شده، گفت که علیه این محرومیت تقاضای فرجام‌ کرده است.

 به دنبال اعلام خبر دوپینگ شارپوووا در ماه مارس به دلیل استفاده از ملدونیوم که از ژانویه ۲۰۱۶ در فهرست مواد ممنوعه قرار گرفته بود، شرکت نایک اعلام کرد همکاری‌اش با این ورزشکار را به حالت تعلیق درآورده و فرآیند بازرسی را از نزدیک دنبال خواهد کرد.

شرکت نایک گفت: "در تحقیقات فدراسیون جهانی تنیس مشخص شده که ماریا قوانین را به طور عمدی نقض نکرده است. با توجه به تصمیم فدراسیون جهانی تنیس و حقایقی که به دست آمده ما امیدواریم دوباره ماریا را در زمین بازی ببینیم و به همکاری با او ادامه دهیم."

تصمیم معیوب

در بیانیه شرکت هد در مورد حمایت از شاراپووا آمده است: تصمیم برای ممنوعیت ملدونیوم بر پایه "آزمایش‌های گسترده پزشکی" نبوده و "تصمیم وادا (آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ) برای ممنوع کردن ملدونیوم به جای این که بر اساس حقایق علمی باشد بر اساس تعداد ورزشکارانی است که از آن استفاده می‌کنند."

در بیانیه یوهان الیاش، رییس هد، همچنین آمده است: "ما بر پایه شرایط و حقایق معتقدیم که این تصمیمی اشتباه بوده. هد در کنار شارپووا می‌ایستد."

سایر حامیان مالی شاراپووا هنوز نسبت به این تصمیم فدراسیون جهانی تنیس واکنش نشان نداده‌اند. شرکت ساعت سازی "تگ هویر" در ماه مارس اعلام کرد که همکاری‌اش با شاراپووا را قطع خواهد کرد و شرکت خودروسازی پورشه نیز گفت که برنامه‌هایش با شاراپووا را به تعویق می‌اندازد.

تصمیمی سختگیرانه

همکاری شاراپووا و نایک از زمان ۱۱ سالگی این ورزشکار آغاز شده است.

شاراپووا در سال ۲۰۱۰ قرارداد جدیدی به مدت هشت سال و به ارزش ۴۹ میلیون پوند (۷۰ میلیون دلار) با این شرکت آمریکایی امضا کرد.

به نوشته مجله فوربز، شاراپوووا سال گذشته دست‌کم ۲۲ میلیون پوند درآمد داشته و در میان ورزشکاران زن فقط سرینا ویلیامز، رقیب آمریکایی او، درآمد بیشتری داشته است. درآمدی که پیش‌بینی می‌شود در طول ۱۲ ماه آینده با افت محسوسی مواجه شود.

شارپووا که قهرمانی در ۵ گرند‌اسلم را در کارنامه دارد، پیش‌تر گفت که این دارو را به دلایل پزشکی از سال ۲۰۰۶ مصرف می‌کرده و نمی‌دانسته که این دارو با نام دیگرش، میلدرونیت، وارد فهرست داروهای ممنوعه شده است.

او همچنین گفت با توجه به این که طی تحقیقات مشخص شده که کار او عمدی نبوده، این محرومیت "به طور غیر منصفانه‌ای سختگیرانه" بوده و او فرجام‌خواهی می‌کند.



Location:Tehran-Mehrabad
Temperature:12 °C
Comfort Level:9 °C
Dew point:-6 °C
Pressure:1016 millibars
Humidity:28%
Wind:30 km/h from 300° West-northwestDirection East-southeast
Last update:Sat 12:30 IRST

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



درباره وبلاگ


به تارنمای جندی شاپور البرز خوش آمدید. دانشگاه گندی شاپور در عصر خود بزرگترین مرکز فرهنگی شد. دانشجویان و استادان از اکناف جهان بدان روی می‌آوردند. مسیحیان نسطوری در آن دانشگاه پذیرفته شدند و ترجمه سریانی‌های آثار یونانی در طب وفلسفه را به ارمغان آوردندنو افلاطونیها در آنجا بذر صوفی گری کاشتند. سنت طبی هندوستان، ایران، سوریه و یونان در هم آمیخت و یک مکتب درمانی شکوفا را به وجود آورد.
آخرین مطالب
نويسندگان