ابزار رایگان وبلاگ

جراح مغز و اعصاب: داور باید مسابقه بوکس یوبنک و بلک‌ول را در راند هفتم قطع می‌کرد
 
جندی شاپور (البرز)
علمی فرهنگی

مسابقه بوکس کریس یوبنک جونیور و نیک بلک‌ول برای قهرمانی میان‌وزن بریتانیا که شنبه شب (۲۶ مارس/۷ فروردین) برگزار شد بانظر پزشک مسابقه و رای داور در راند دهم بعلت تورم شدید چشم چپ بلک‌ول متوقف شد و کریس یوبنک بعنوان برنده مسابقه معرفی شد.

 دقایقی بعد بلک‌ول بی‌هوش شد و به بیمارستان منتقل شد و اکنون بعلت خونریزی مغزی پزشکان او را به کمای مصنوعی برده‌اند.

این موضوع باعث انتقادات شدید از عملکرد داور شده چون از راند هفتم به بعد مشخص بوده که بلک‌ول آسیب دیده است.

 مربی کریس یوبنک جونیور، پدرش کریس یوبنک سینیور، حین مسابقه متوجه شده بود که بلک‌ول در خطر قرار دارد.

تصاویر تلویزیونی نشان می‌دهند که او در راند هشتم به پسرش می‌گوید: "نمی‌دانم اگر داور مسابقه را متوقف نکند چه باید به تو بگویم اما به تو این را بگویم که اگر داور مسابقه را قطع نکند و تو به همین شکل به او مشت بزنی او آسیب خواهد دید."

او ادامه داده است: "من نمی دانم داور چرا مسابقه را قطع نمی‌کند بنابراین بهتر است این را به داور واگذار نکنیم؛ تو دیگر به صورت او مشت نمی‌زنی، فقط به بدنش مشت بزن."

کریس یوبنک جونیور نیز به خبرنگاران گفت: "من دیگر آپرکات نزدم، فکر می‌کردم که او آسیب دیده است. من فشار را کم کردم. من مسابقه را برده بودم بنابراین فکر کردم کمی نمایشی مسابقه دهم چون مردم داشتند تماشا می‌کردند اما دیگر مشت زیادی به او نزدم."

کریس یوبنک سنیور که خود قهرمان سابق جهان بوده تجربه مشابهی داشته است. او در سال ۱۹۹۱ در فینال نیم‌وزن سنگین WBO با مایکل واتسون مسابقه داشت. آن مسابقه پیش از پایان متوقف و واتسون به بیمارستان منتقل شد. واتسون چهل روز بعلت خونریزی مغزی در کمای مصنوعی بود، روی او شش عمل جراحی انجام شد و دچار فلج شد.

کریس یوبنک سنیور سعی کرد از داور مسابقه انتقاد نکند اما به این موضوع اشاره کرد که بوکسورهای سابق داوران خوبی خواهند بود:

"من نمی‌توانم جای هیئت نظارت بوکس بریتانیا یا جای داور صحبت کنم، او باید مصلت‌هایی را در نظر می‌گرفته اما من تجربه چنین چیزی را داشته‌ام."

پیتر هملین یکی از جراحان برجسته مغز و اعصاب بریتانیا که واتسون را جراحی کرده در این باره گفت:

"در راند هفتم یا هشتم کاملا مشخص بود که مسابقه یک‌طرفه است، بلک‌ول بیش از حد آپرکات خورده بود و زیر حملات شدید قرار داشت."

"ادامه مسابقه دیوانگی بود چون مشخص بود برنده مسابقه کیست."

اما هیئت نظارت بر مسابقات بوکس بریتانیا از عملکرد داور مسابقه حمایت و اظهار رضایت کرد:

"هر بوکسوری که پا به رینگ می‌گذارد از خطرات آن آگاه است. ما بهترین شرایط ممکن را فراهم کرده‌ایم اما نمی‌توانیم بوکس را صد در صد بی‌خطر کنیم."

پدر و پسر با وجودی که اکنون قهرمانی بریتانیا را کسب کرده‌اند اعلام کرده‌اند تا زمانی که کریس‌بلک‌ول بهبود کامل پیدا نکند این قهرمانی را جشن نخواهند گرفت.

این اتفاق احتمال بازنگری در قوانین و مقررات مسابقات بوکس حرفه‌ای مطرح کرده است.

bbc news



Location:Tehran-Mehrabad
Temperature:12 °C
Comfort Level:9 °C
Dew point:-6 °C
Pressure:1016 millibars
Humidity:28%
Wind:30 km/h from 300° West-northwestDirection East-southeast
Last update:Sat 12:30 IRST

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



درباره وبلاگ


به تارنمای جندی شاپور البرز خوش آمدید. دانشگاه گندی شاپور در عصر خود بزرگترین مرکز فرهنگی شد. دانشجویان و استادان از اکناف جهان بدان روی می‌آوردند. مسیحیان نسطوری در آن دانشگاه پذیرفته شدند و ترجمه سریانی‌های آثار یونانی در طب وفلسفه را به ارمغان آوردندنو افلاطونیها در آنجا بذر صوفی گری کاشتند. سنت طبی هندوستان، ایران، سوریه و یونان در هم آمیخت و یک مکتب درمانی شکوفا را به وجود آورد.
آخرین مطالب
نويسندگان