ابزار رایگان وبلاگ

غوغای آیرودینامیک بنز در نمایشگاه اتومبیل فرانکفورت
 
جندی شاپور (البرز)
علمی فرهنگی

۶۶امین نمایشگاه اتومبیل فرانکفورت با هزار غرفه از ۴۰ کشور و ۲۰۰ نوآوری روز پنج‌شنبه ۱۷ سپتامبر (۲۶ شهریور) آغاز می‌شود. دو روز قبل از گشوده ‌شدن درها به روی عموم، مرسدس بنز با ارائه این خودرو که دارای آیرودینامیک هوشمند است، غوغا کرد.

در علم دینامیک محاسبه نیروی "درگ" وارد بر یک جسم در حال حرکت در یک سیال را با نماد‌های " cd، cx و cw" نمایش می‌دهند. هرچه میزان "cw" کمتر باشد، جسم برای حرکت به سوخت یا نیروی کمتری نیاز دارد. آیرودینامیک این لیموزین اسپرت چهارنفره مرسدس بنز در حالت معمولی دارای "cw" به میزان ۲۵/ ۰ است.

به محض این‌که راننده بر روی صفحه دیجیتال، علامت آیرودینامیک را فعال کند یا سرعت خودرو بیش از ۸۰ کیلومتر در ساعت بشود، میزان "cw" آن از ۲۵/ ۰ به ۱۹/ ۰ کاهش پیدا می‌کند که به گفته "هولگر هوتزن‌لاوب"، طراح مرسدس ‌بنز، یک رکورد جهانی است.برای کاهش میزان "cw" فرم این خودرو هوشمند، در حال حرکت تغییر می‌کند و ۴۰ سانتیمتر بر طول آن افزوده می‌شود که برای این وضعیت از شش قطعه متحرک استفاده می‌شود.

 

همزمان "قالپاق" ستاره‌گونه این مرسدس بنز به گونه‌ای طراحی شده که در سرعت بالای ۸۰ کیلومتر بصورت اتوماتیک و تحت تاثیر نیروی گریز از مرکز به شکل مسطح در‌می‌آید.انقلاب خودروهای هوشمند و "خودران" تازه در آغاز راه خود است. مرسدس بنز "F015" که در آغاز سال جاری میلادی در لاس وگاس به نمایش درآمد، در نمایشگاه خودرو فرانکفورت نیز جایگاه ویژه‌ای دارد.

مرسدس بنز سازنده اولین کامیون‌خودران با نام "Future Truck 2025" در جهان است. این کامیون‌خودران پس از اولین آزمایش در جاده و اتوبان، حال در نمایشگاه فرانکفورت به نمایش عموم گذاشته شده است.

البته هنوز چارچوب‌های تکنیکی و قضایی استفاده از این کامیون آماده نیستند. طبق قوانین، خودروهای خودران باید دارای یک راننده باشند که بتواند در صورت لزوم هر لحظه کنترل خودرو را بدست بگیرد.

سال‌ها ‌در مورد تولید مرسدس بنز "اس کلاس کروکی" گمانه‌زنی می‌شد. مرسدس بنز بالاخره به این گمانه‌زنی‌ها پایان داده و اولین بنز اس کلاس کروکی را در نمایشگاه فرانکفورت عرضه می‌کند.

dw


Location:Tehran-Mehrabad
Temperature:12 °C
Comfort Level:9 °C
Dew point:-6 °C
Pressure:1016 millibars
Humidity:28%
Wind:30 km/h from 300° West-northwestDirection East-southeast
Last update:Sat 12:30 IRST

نظرات شما عزیزان:

سارا
ساعت16:37---30 شهريور 1394
من ازینا میخوام!!!!!میخوام!!!!خیلی خوشگله!!!!مامان!بابا!من ازینا میخواممممممم....

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



درباره وبلاگ


به تارنمای جندی شاپور البرز خوش آمدید. دانشگاه گندی شاپور در عصر خود بزرگترین مرکز فرهنگی شد. دانشجویان و استادان از اکناف جهان بدان روی می‌آوردند. مسیحیان نسطوری در آن دانشگاه پذیرفته شدند و ترجمه سریانی‌های آثار یونانی در طب وفلسفه را به ارمغان آوردندنو افلاطونیها در آنجا بذر صوفی گری کاشتند. سنت طبی هندوستان، ایران، سوریه و یونان در هم آمیخت و یک مکتب درمانی شکوفا را به وجود آورد.
آخرین مطالب
نويسندگان