ابزار رایگان وبلاگ

پذیرش شکست به سبک امپراتور
 
جندی شاپور (البرز)
علمی فرهنگی

امپراتور ژاپن خطاب به مردم از رادیو سراسری ژاپن در تاریخ ۱۴ اوت ۱۹۴۵ یعنی چند روز پس از فاجعه بمباران اتمی گفت: "دشمن دارای اسلحه جدید و بس خوفناک با قدرت از بین بردن جان‌های بسیاری و قدرت تخریب بی‌حد و اندازه‌ای هست که ادامه این جنگ نه تنها به نابودی نهایی و محو ملت ژاپن بلکه زوال تمدن بشریت را هم در بر خواهد داشت."

امپراتور هیروهیتو در حالی این سخنان را می‌گفت که کیمونوی امپراتوری را از تن کشیده و کت شلوار غربی به تن کرده بود.

او شکست را پذیرفت چون جان مردم را مهم‌تر از پاسداری سنت‌های آهنین سامورایی می‌دانست، که هرچند شاید این انتخاب بسی دردناک‌تر از اقدام به هاراکیری برای امپراتور با آن فرهنگ دیرینه و قبول زندگی پس از شکست بوده باشد.

این حرکت امپراتور آغاز یک دوره فشرده برای بازسازی ژاپن شد. مردم با شکست کنار آمده و همه هماهنگ به سوی بازسازی پیش رفتند و کار کردند به‌گونه‌ای که در مدت سی سال ژاپنی که با خاک یکسان شده بود، دومین قدرت اقتصادی جهان شد.

bbc news

 



Location:Tehran-Mehrabad
Temperature:12 °C
Comfort Level:9 °C
Dew point:-6 °C
Pressure:1016 millibars
Humidity:28%
Wind:30 km/h from 300° West-northwestDirection East-southeast
Last update:Sat 12:30 IRST

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



درباره وبلاگ


به تارنمای جندی شاپور البرز خوش آمدید. دانشگاه گندی شاپور در عصر خود بزرگترین مرکز فرهنگی شد. دانشجویان و استادان از اکناف جهان بدان روی می‌آوردند. مسیحیان نسطوری در آن دانشگاه پذیرفته شدند و ترجمه سریانی‌های آثار یونانی در طب وفلسفه را به ارمغان آوردندنو افلاطونیها در آنجا بذر صوفی گری کاشتند. سنت طبی هندوستان، ایران، سوریه و یونان در هم آمیخت و یک مکتب درمانی شکوفا را به وجود آورد.
آخرین مطالب
نويسندگان