ابزار رایگان وبلاگ

مدافع چپ ایران، دومین بازیکن برتر هفته اول جام جهانی
 
جندی شاپور (البرز)
علمی فرهنگی

فدراسیون جهانی فوتبال ۱۰ بازیکن برتر دور اول مرحله گروهی جام جهانی را معرفی کرد. در این فهرست، مهرداد پولادی از ایران پس از توماس مولر در رده دوم قرار دارد. 

در گزارش سایت فیفا آمده: بیشتر بازیکنان این فهرست، بازیکنانی هستند که گل زده‌اند، اما مهرداد پولادی در گرفتن یک امتیاز از نیجریه و بسته ماندن دروازه ایران نقش به سزایی داشت. بسیاری از توپ‌های نیجریه را برگشت داد. شش تکل موفق و یک ضربه سر از مقابل خط دروازه داشت. او همچنین شوت شولا آمه‌اوبی را به کرنر فرستاد. 

فهرست کامل ۱۰ بازیکن برتر بازی‌های مرحله اول گروهی از نظر فیفا به شرح زیر است: ۱-توماس مولر آلمان، ۲-مهرداد پولادی ایران، ۳-جئوف کمرون آمریکا، ۴-دیوید لوییز برزیل، ۵- فیل جاگیلکا انگلیس، ۶- روبین فان‌پرسی هلند، ۷-آرین روبن هلند، ۸- جان بوی غنا، ۹- الکسیس سانچز شیلی، ۱۰- تیم کیهیل استرالیا. 

پولادی تا قبل از سرمربیگری کارلوس کی‌روش در تیم ملی بازی نکرده بود. آن موقع، احسان حاج‌صفی مدافع چپ ثابت تیم ملی بود اما از همان آغاز، کی‌روش معتقد بود پست تخصصی حاج صفی با توجه به خصیصه‌های تهاجمی‌اش، نباید در خط دفاعی باشد.  

 نکته برعکس ماجرا اینکه پولادی هم یک خط جلوتر بازی می‌کرد اما کی‌روش او را مهره‌ای مناسب برای دفاع چپ می‌دانست. دیدار تدارکاتی با ماداگاسکار در ورزشگاه آزادی، اولین بازی ملی پولادی بود.

پولادی حتی در دوران مصدومیت طولانی‌اش هم به اردوهای ملی دعوت می‌شد تا دوران نقاهت را زیر نظر کادر پزشکی تیم ملی سپری کند. او فوتبال حرفه‌ای را از پیکان آغاز کرد. سپس سه سال در استقلال بازی کرد و با این تیم به قهرمانی لیگ برتر رسید. از آنجا راهی تراکتورسازی شد.  

 اما هنگام حضور در مس کرمان بود که کی‌روش او را پسندید و به تیم ملی دعوت کرد. در مس با کادر فنی این تیم دچار اختلاف شد و سرانجام طی یک نقل و انتقال پرحاشیه به پرسپولیس پیوست.

غیر از پولادی که عملکرد درخشانی مقابل نیجریه داشت، از خسرو حیدری به عنوان دونده‌ترین بازیکن ایران یاد شده و نیز به دلیل چهره و مدل موی سر، به شدت مورد توجه کاربران غیر ایرانی در شبکه‌های اجتماعی و همچنین رسانه‌های بین‌المللی قرار گرفته است. 

علی دایی درباره تساوی مقابل نیجریه به خبرگزاری فارس گفته: در بازی اول جام جهانی به نظرم از لحاظ نتیجه‌گیری خیلی خوب بودیم. من هم جای سرمربی تیم ملی بودم همین روش را اتخاذ می‌کردم. بنابراین نمی‌توان خرده‌ای به کار کی‌روش گرفت، ما بر اساس داشته‌‌های‌مان عمل کردیم. 

کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی ایران هم درباره آینده‌اش در ایران به خبرنگاران گفت: پس از پایان جام جهانی از سرمربیگری تیم ملی ایران کناره‌گیری خواهم کرد. سران فدراسیون فوتبال ایران به من پیشنهاد دادند تا در این تیم بمانم اما دولت حمایت کافی برای ماندن من در ایران نکرد و این کاملاً مشخص است. در واقع مشخص شد که سرنوشت من در تیم ملی ایران به پایان رسیده است.

 تیم ملی ایران با هدایت کی‌روش در اولین دیدار خود در جام جهانی برابر نیجریه به تساوی بدون گل رسید و اکنون خودش را برای بازی با آرژانتین آماده می‌کند. سرمربی ۶۱ ساله تیم ملی ایران درباره مصاف با آرژانتین در دومین بازی جام جهانی گفت: آرژانتین تیم بزرگ و معتبری است و پیدا کردن تیمی غیر از آرژانتین با این کیفیت کار آسانی نیست. آن‌ها بین ۵ تیم برتر جهان هستند. اکنون هدف ما این است که بازیکنان‌مان از لحاظ فیزیکی و روحی آماده بازی شوند.

با وجود تاکید کفاشیان بر پایان مذاکرات و اظهارات کی‌روش مبنی بر عدم تمایل دولت ایران به تمدید قراردادش، معاون وزیر ورزش اظهارات متفاوتی را مطرح کرده است.

نصرالله سجادی معاون وزیر ورزش که در برزیل حضور دارد در پاسخ به خبرنگار ایسنا درباره تمدید قرارداد کی‌روش گفت: کی‌روش تا پایان جام جهانی قرارداد دارد و برای ادامه آن فدراسیون فوتبال با توجه به ارزیابی‌ها تصمیم می‌گیرد. قطعا اگر ضرورت داشته باشد قرارداد کی‌روش تمدید شود، دولت همان طور که از سایر فدراسیون‌ها حمایت می‌کند به فدراسیون فوتبال نیز کمک می‌کند.

به رغم اظهارات سجادی، همزمان کفاشیان نیز در مصاحبه دیگری در برزیل درباره سرمربی ایران گفته: چون هنوز قرارداد کارلوس کی‌روش تمدید نشده ناراحتیم. چون این مسئله باعث جدایی ما می‌شود.



Location:Tehran-Mehrabad
Temperature:12 °C
Comfort Level:9 °C
Dew point:-6 °C
Pressure:1016 millibars
Humidity:28%
Wind:30 km/h from 300° West-northwestDirection East-southeast
Last update:Sat 12:30 IRST

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



درباره وبلاگ


به تارنمای جندی شاپور البرز خوش آمدید. دانشگاه گندی شاپور در عصر خود بزرگترین مرکز فرهنگی شد. دانشجویان و استادان از اکناف جهان بدان روی می‌آوردند. مسیحیان نسطوری در آن دانشگاه پذیرفته شدند و ترجمه سریانی‌های آثار یونانی در طب وفلسفه را به ارمغان آوردندنو افلاطونیها در آنجا بذر صوفی گری کاشتند. سنت طبی هندوستان، ایران، سوریه و یونان در هم آمیخت و یک مکتب درمانی شکوفا را به وجود آورد.
آخرین مطالب
نويسندگان