ابزار رایگان وبلاگ

جامعه ای بدون اخلاق در فیلم علمی- تخیلی «ولگرد»
 
جندی شاپور (البرز)
علمی فرهنگی

فیلم «ولگرد» ساخته دیوید میچاد، کارگردان استرالیایی یکی از فیلمهای ارائه شده در بخش مسابقه شصت و هفتمین دوره جشنواره فیلم کن بود که تابستان امسال بتدریج در سینماهای مختلف سراسر دنیا به روی پرده می رود.

کارگردان ۴۱ ساله پس از ساخت فيلم «قلمرو حيوانات» (۲۰۱۰) وسترن انتقادی تاريک و خشن « ولگرد» را با بازی رابرت پتينسون، بازیگر و مدل ۲۸ ساله بریتانیایی که شهرتش را مدیون ایفای نقش درفیلم «گرگ و میش» است و گای پیرس، هنرپیشه استرلیایی ساخته است.

داستان فیلمِ جنایی و علمی تخیلی «ولگرد» در بیابانی در استرالیا و ده سال پس از فروپاشی نظام اقتصادی غرب می گذرد. شخصیت گای پیرس همه زندگی اش را از دست داده تا اینکه آخرین بخش از دارایی توسط گروهی از جنایتکاران خطرناک به سرقت می رود.

پتینسون، در مراسم اولین نمایش فیلم در لس آنجلس در مورد فیلم و نقشی که بازی می کند، می گوید: «فیلم «ولگرد» در نگاه اول داستان ساده ای است درباره کسی که ماشینش را می دزندند. نقش این شخصیت را گای پیرس نقشش را بازی می کند، ماشینش را می دزدند و او می خواهد ماشینش را پس بگیرد و برادر شخصیتی که من نقشش را بازی می کنم. کسی است که ماشین را دزدیده است و گای مرا می رباید و این سفر عجیب و غریب ما در جاده ها برای پس گرفتن ماشین او آغاز می شود. اما در این سفر او سعی می کند شخصیت مرا تغییر دهد. گاهی تلاش می کند به من یاد بدهد که سرسخت تر باشم و گاهی هم تلاش می کند شخصیت مرا خرد کند و مقاومت مرا در هم بشکند و وقتی این کار را می کند اراده خودش هم آسیب می بیند.»

فیلم «ولگرد» جامعه ای را به تصویر می کشد که بدنبال بحران اقتصادی، اخلاق در آن به کناری رانده شده و ویژگی های منفی، برتری و چیرگی کامل دارند. جامعه ای که نقطه مقابل آرمانشهر است و جرم و جنایت و فساد در آن بیداد می کند.

دیوید میچاد می گوید: «وقتی این فیلم را می نوشتم برایم مهم بود که اتفاقاتی که قرار است بیافتد کاملا پذیرفتنی باشد. می خواستم ماجرا محصول واقعی نیروی مهلک و زیان آور طمع باشد که در فضای این روزها موج می زند. »

فیلم ولگرد در اولین نمایش خود در فستیوال فیلم کن با استقبال خوب منتقدان روبرو شد. بازی پیرس و پتینسون نیز مورد تحسین قرار گرفت.

euronews



Location:Tehran-Mehrabad
Temperature:12 °C
Comfort Level:9 °C
Dew point:-6 °C
Pressure:1016 millibars
Humidity:28%
Wind:30 km/h from 300° West-northwestDirection East-southeast
Last update:Sat 12:30 IRST

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



درباره وبلاگ


به تارنمای جندی شاپور البرز خوش آمدید. دانشگاه گندی شاپور در عصر خود بزرگترین مرکز فرهنگی شد. دانشجویان و استادان از اکناف جهان بدان روی می‌آوردند. مسیحیان نسطوری در آن دانشگاه پذیرفته شدند و ترجمه سریانی‌های آثار یونانی در طب وفلسفه را به ارمغان آوردندنو افلاطونیها در آنجا بذر صوفی گری کاشتند. سنت طبی هندوستان، ایران، سوریه و یونان در هم آمیخت و یک مکتب درمانی شکوفا را به وجود آورد.
آخرین مطالب
نويسندگان