ابزار رایگان وبلاگ

فرشته کریمی در میان ۱۰ بازیکن برتر فوتسال دنیا
 
جندی شاپور (البرز)
علمی فرهنگی

برای اولین بار در تاریخ رشته‌‌های ورزش‌های توپی چهره‌ای از ورزش زنان ایران موفق شد در صف ۱۰ بازیکن برتر جهان حضور یابد. در فهرست ۱۰ بازیکن برتر فوتسال زنان دینا که سایت معتبر "فوتسال پلنت" futsalplanet منتشر کرد، سه بازیکن از برزیل، سه بازیکن از اسپانیا، دو بازیکن از پرتغال و یک بازیکن از روسیه و همچنین فرشته کریمی از ایران قرار داشتند.

در نهایت اما مینوزه، بازیکن تیم ملی فوتسال زنان برزیل به عنوان بهترین بازیکن جهان برگزیده شد. تاکنون همواره بازیکنانی از برزیل به عنوان بانوی سال انتخاب شده‌اند.

شهرزاد مظفر٬ سرمربی تیم ملی فوتسال بانوان ایران و مدرس رسمی فیفا، این رویداد را "موفقیتی بزرگ برای فوتسال ایران" خوانده و کریمی را "لایق این انتخاب" دانسته است. به گفته‌ی وی "بازیکنانی که انتخاب شدند از بهترین‌های جهان هستند و انتخاب کریمی مهر تائیدی به توانایی‌های فنی و اخلاقی‌اش بود."

فوتسال زنان ایران در دوران اخیر شاهد پیشرفت‌های چشمگیری بوده و علیرغم مشکلات و دشواری‌هایی که برای پیشبرد فعالیتش با آن روبروست، نتایج درخور توجهی به دست آورده است، از جمله کسب مقام پنجم در رقابت‌های جام جهانی کوچک و همچنین کسب مدال نقره در آسیا.

فرشته کریمی که متولد سال ۱۳۷۶ است، در ابتدا ملی‌پوش فوتبال بانوان ایران بود و حتی همراه با این تیم به مسابقات مقدماتی المپیک لندن رفت، اما بازیکنان این تیم به دلیل مخالفت فیفا با استفاده از پوشش غیراستاندارد، بدون مسابقه به ایران بازگشتند. او پس از مدتی به خاطر نامساعد بودن شرایط فوتبال را ترک کرد و به لیگ فوتسال روی آورد و در حال حاضر در باشگاه پرسپولیس فعالیت دارد.

2014 Deutsche Welle



Location:Tehran-Mehrabad
Temperature:12 °C
Comfort Level:9 °C
Dew point:-6 °C
Pressure:1016 millibars
Humidity:28%
Wind:30 km/h from 300° West-northwestDirection East-southeast
Last update:Sat 12:30 IRST

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



درباره وبلاگ


به تارنمای جندی شاپور البرز خوش آمدید. دانشگاه گندی شاپور در عصر خود بزرگترین مرکز فرهنگی شد. دانشجویان و استادان از اکناف جهان بدان روی می‌آوردند. مسیحیان نسطوری در آن دانشگاه پذیرفته شدند و ترجمه سریانی‌های آثار یونانی در طب وفلسفه را به ارمغان آوردندنو افلاطونیها در آنجا بذر صوفی گری کاشتند. سنت طبی هندوستان، ایران، سوریه و یونان در هم آمیخت و یک مکتب درمانی شکوفا را به وجود آورد.
آخرین مطالب
نويسندگان