ابزار رایگان وبلاگ

"۱۲ سال بردگی" برترین فیلم درام گلدن گلوب شد
 
جندی شاپور (البرز)
علمی فرهنگی

استیو مک‌کوئین، کارگردان فیلم "۱۲ سال بردگی" به همراه دست‌‌اندرکاران این فیلم.

"۱۲ سال بردگی" و "اخاذی آمریکایی" به عنوان فیلم‌های برتر هفتاد و یکمین دوره از رقابت‌های گلدن گلوب شناخته شدند. فیلم "گذشته" اصغر فرهادی نتوانست در بخش فیلم‌های غیرانگلیسی‌زبان جایزه‌ای دریافت کند.

جرد لتو‌، جایزه بهترین هنرپیشه نقش مکمل مرد را برای ایفای نقش در فیلم "باشگاه خریداران دالاس"

رقابت‌های گلدن گلوب معیاری برای رقابت‌های جایزه اسکار است که نامزدهای آن در روزهای آتی معرفی خواهند شد. امسال فیلم‌های "۱۲ سال بردگی"، "اخاذی آمریکایی" (American Hustle) و "کلوب خریداران دالاس" توانستند نظر و رأی هیأت داوران را بیش از دیگر فیلم‌ها به خود جلب کنند.

در مراسم معرفی برندگان جایزه گلدن گلوب ۲۰۱۴ نماینده ایران سهمی نداشت. فیلم اصغر فرهادی با عنوان "گذشته" نتوانست در بخش بهترین فیلم غیرانگلیسی‌زبان جایزه‌ای بدست آورد. فیلم "زیبایی بزرگ" به کارگردانی پائولو سورنتینو از ایتالیا به عنوان بهترین فیلم غیرانگلیسی زبان این دوره انتخاب شد.

فیلم "۱۲ سال بردگی" جایزه برترین فیلم بخش درام گلدن گلوب را نصیب خود کرد. استیو مک‌کويین، کارگردان این فیلم، جایزه این بخش را دریافت کرد.

فیلم "اخاذی آمریکایی" نیز به عنوان بهترین کمدی توانست ۳ جایزه گلدن گلوب را به خود اختصاص دهد. این فیلم درباره متقلبان و متخلفان اقتصادی و سیاستمداران فاسد است.

اعضای گروه موسیقی U2 از چپ به راست: آدام کلیتون، بونو، لری مولن جونیور و ادج. آنها برای ترانه "عشق معمولی" برای فیلم "ماندلا: راه طولانی تا آزادی" گلدن گلوب را از آن خود کردند.

ایمی آدامز با نقش‌آفرینی در این فیلم جایزه بهترین بازیگر زن و جنیفر لارنس نیز به عنوان بهترین بازیگر زن مکمل در "اخاذی آمریکایی" توانستند موفقیت این فیلم را تکمیل کنند.

جایزه بهترین کارگردان به آلفونسو کوارون از مکزیک رسید. فیلم علمی-­تخیلی او با عنوان "جاذبه" توانست تحسین تماشاگران را برانگیزد. صحنه‌‌های شگفت‌آور ۳ بعدی در این فیلم به تماشاگر این احساس را می‌دهند که در فضای کیهانی سیر می‌کند.

متیو مک‌کاناهی برای بازیگری در فیلم "کلوب خریداران دالاس" جایزه بهترین بازیگر مرد در بخش فیلم درام را دریافت کرد. مک‌کاناهی در این فیلم نقش یک بیمار مبتلا به ایدز را بازی می‌کند و برای این نقش مجبور شد حدود ۲۰ کیلوگرم وزن کم کند. او در این فیلم برقکاری اهل تگزاس است که با تهیه دارو به صورت غیرقانونی دچار مشکل می‌شود و دست به مبارزه علیه شرکت‌های داروسازی در دهه ۱۹۸۰ می‌زند.

کیت بلانشت، بازیگر استرالیایی نیز برای نقش‌آفرینی در فیلم "یاسمین غمگین" به کارگردانی وودی آلن جایزه بهترین هنرپیشه زن فیلم درام را از آن خود کرد.

لئوناردو دی‌کاپریو نیز این بار توانست به عنوان بهترین بازیگر یک فیلم کمدی جایزه گلدن گلوب را برای ایفای نقش در فیلم "گرگ وال استریت" از آن خود کند. کارگردانی این فیلم را مارتین اسکورسیزی برعهده دارد. دی‌کاپریو در این فیم دلال بازار بورس است. دی‌کاپریو در سال ۲۰۰۵ نیز توانسته بود برای بازی در فیلم هوانورد جایزه بهترین بازیگر یک فیلم درام را بدست آورد.

اصغر فرهادی به همراه برنیس بژو، هنرپیشه فیلم "گذشته".

جایزه افتخاری برای وودی آلن

در مراسم پایانی گلدن گلوب جایزه افتخاری این دوره به وودی آلن، کارگردان، بازیگر و فیلم‌نامه‌نویس مشهور آمریکایی اعطا شد. وودی آلن ۷۸ ساله تمایل چندانی برای شرکت در مراسم گلدن گلوب نداشت و جایزه او توسط دوست پیشین‌اش دایان کیتن دریافت شد.

آلن تا کنون ۵۵ فیلم ساخته که آخرین آن "یاسمین غمگین" است. در این فیلم الک بالدوین و کیت بلانشت (بهترین بازیگر گلدن گلوب ۲۰۱۴) نقش‌آفرینی می‌کنند.

نمایندگان آلمان نیز در این دوره نتوانستند جایزه‌ای دریافت کنند. دانیل برول که بخاطر بازی در فیلم "راش" (شتاب) نامزد دریافت جایزه بهترین بازیگر مرد مکمل شده بود، نتوانست هیأت داوران را متقاعد سازد. جایزه بهترین بازیگر مرد مکمل ‌به جرد لتو برای بازی در فیلم "کلوب خریداران دالاس" رسید.

هانس تسیمر، آهنگساز آلمانی که موسیقی متن فیلم موفق "۱۲ سال بردگی"را ساخته است، نتوانست جایزه‌ای دریافت کند. الکس ایبرت آهنگساز موسیقی متن فیلم "همه‌چیز از دست رفته" توانست جایزه بخش بهترین موسیقی را نصیب خود کند.

DW.DE



Location:Tehran-Mehrabad
Temperature:12 °C
Comfort Level:9 °C
Dew point:-6 °C
Pressure:1016 millibars
Humidity:28%
Wind:30 km/h from 300° West-northwestDirection East-southeast
Last update:Sat 12:30 IRST

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



درباره وبلاگ


به تارنمای جندی شاپور البرز خوش آمدید. دانشگاه گندی شاپور در عصر خود بزرگترین مرکز فرهنگی شد. دانشجویان و استادان از اکناف جهان بدان روی می‌آوردند. مسیحیان نسطوری در آن دانشگاه پذیرفته شدند و ترجمه سریانی‌های آثار یونانی در طب وفلسفه را به ارمغان آوردندنو افلاطونیها در آنجا بذر صوفی گری کاشتند. سنت طبی هندوستان، ایران، سوریه و یونان در هم آمیخت و یک مکتب درمانی شکوفا را به وجود آورد.
آخرین مطالب
نويسندگان