ابزار رایگان وبلاگ

شوماخر در کما، دنیای ورزش در شوک
 
جندی شاپور (البرز)
علمی فرهنگی

شوماخر یکی از اسطوره های مسابقات فرمول یک است. او ورزشکار جسوری است که بارها خطر را به جان خرید و از سوانح زیادی نیز جان سالم به در برد. در آغاز دوران حرفه ایش، پشت فرمان بنتون بود که با سرعت ۲۰۰ کیلومتر در ساعت دچار سانحه شد. در سال ۱۹۹۹ در جایزه بزرگ بریتانیا، تصادف کرد، پای راستش از دو ناحیه شکست و شش مسابقه بعدی را از دست داد.
او که عاشق سرعت بود چند بار نیز با موتور سیکلت تصادف کرد و از ناحیه سر و گردن مصدوم شد. سانحه اسکی روز یکشنبه وی نیز با واکنش گسترده هوادارانش در آلمان و اقصی نقاط جهان همراه بود.

واکنش های گسترده به خبر مصدومیت شوماخر

بسیاری از همکاران، دوستان و کسانی که با وی کار کردند با ارسال پیام هایی بر روی شبکه های اجتماعی به این خبر واکنش نشان دادند. فیلیپه ماسا، هم تیمی سابق شوماخر، در پیامی نوشت: «به درگاه پروردگار دعا می کنم که مایکل به زودی بهبود یابد. خدا حفظش کند.» در تویتر رسمی شرکت فراری آمده است که «همه اعضای تیم به مایکل می اندیشند.» تیم مرسدس نیز به این خبر نگران کننده واکنش نشان داد: « او روحیه بی نظیری دارد و مبارزیی واقعی است. مایکل، ما در این مبارزه مهم در کنار تو خواهیم بود.» و سباسیتن فتل، دارنده چهار عنوان قهرمانی جهان که بسیاری او را جانشین شایسته ای برای شوماخر می دانند نوشت: «شب غمگینی است. مایکل این مهم ترین مسابقه زندگی ات است و می دانم که از آن سربلند بیرون خواهی آمد.»
اما تنها قهرمانان فرمول یک نبودند که نگران وضعیت سلامت شوماخر هستند؛ در فیسبوک رسمی هواداران وی نیز، هزاران پیام محبت آمیز به چشم می خورد. بسیاری نوشته اند که برای او دعا می کنند و آرزوی بهبودش را دارند. طی چند ساعت اخیر رسانه های آلمانی مملو از اخبار مختلف در باره وضعیت جسمی و سلامتی او است. اخباری که به صورت گسترده توسط مردم این کشور دنبال شد. ورزشکارانی آلمانی چون لوکاس پودولسکی و سابین لیسیکی نیز گفته اند برای بهبود هر چه سریع تر شوماخر دعا می کنند. سرآخر، آنگلا مرکل صدراعظم آلمان گفته «بسیار نگران وضعیت سلامت» شوماخر است.

آخرین خبر

وضعیت جسمانی مایکل شوماخر، قهرمان مسابقات اتومبیلرانی فرمول یک، که در بیمارستانی در شهر گرونوبل فرانسه بستری است «باثبات تر از روزهای پیش» است.با این وجود، پزشکان فرانسوی در کنفرانسی خبری در این شهر با اعلام این خبر، صحبت در مورد آینده، بهبودی و خارج شدن وی از کما را «حدس و گمانه زنی» خوانده و از این روی به تشریح وضعیت فعلی حال وی اکتفا کردند.به گفته پزشکان ساعت ۱۰ دوشنبه شب جراحی دیگر مغزی انجام و لخته های خون را از مغز وی خارج کرده اند اما هنوز کبودی و تورم در قسمتهایی از مغز وی دیده می شود.پزشکانی فرانسوی می گویند پس از انجام اسکن از پیشرفت و بهبود وضعیت آقای شوماخر «شگفت زده» شده اند

نگاهی به زندگی حرفه ای شوماخر

بسیاری مایکل شوماخر را موفق ترین راننده تاریخ فرمول یک می دانند. او در طول ۱۹ سالِ دوران حرفه اش برای تیم های جوردن، بنتون، فراری و مرسدس راند و با کسب ده ها پیروزی و عنوان قهرمانی، اگر نگویم محبوب ترین اما بی تردید به یکی از محبوب ترین رانندگان فرمول یک و یکی از گرانقیمت ترین ورزشکاران تاریخ بدل شد.
شوماخر هفت بار بر سکوی قهرمانی جهان ایستاد؛ راننده آلمانی در ۹۱ جایزه بزرگ به پیروزی رسید، و لقب پر افتخارترین راننده تاریخ فرمول یک را از آن خود کرد.
مایکل شوماخر ۱۱ سال پشت فرمان فراری شگفتی آفرید و سرانجام در سال ۲۰۰۶ از دنیای فرمول یک خداحافظی کرد. او سه سال بعد با تیم مرسدس، رقیب اصلی فراری، به مسابقات بازگشت ولی دیگر آن شوماخر دوران طلایی نبود و پس از سه فصل ناموفق در سال ۲۰۱۲ برای دومین بار از رقابت های فرمول یک کناره گیری کرد.

euronews

 



Location:Tehran-Mehrabad
Temperature:12 °C
Comfort Level:9 °C
Dew point:-6 °C
Pressure:1016 millibars
Humidity:28%
Wind:30 km/h from 300° West-northwestDirection East-southeast
Last update:Sat 12:30 IRST

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



درباره وبلاگ


به تارنمای جندی شاپور البرز خوش آمدید. دانشگاه گندی شاپور در عصر خود بزرگترین مرکز فرهنگی شد. دانشجویان و استادان از اکناف جهان بدان روی می‌آوردند. مسیحیان نسطوری در آن دانشگاه پذیرفته شدند و ترجمه سریانی‌های آثار یونانی در طب وفلسفه را به ارمغان آوردندنو افلاطونیها در آنجا بذر صوفی گری کاشتند. سنت طبی هندوستان، ایران، سوریه و یونان در هم آمیخت و یک مکتب درمانی شکوفا را به وجود آورد.
آخرین مطالب
نويسندگان