ابزار رایگان وبلاگ

الماس در کانادا
 
جندی شاپور (البرز)
علمی فرهنگی

در طول قرن 20th، بسیاری از مردم هرگز تصوری از کانادا را به عنوان یک تولید کننده مهم الماس در دنیا، نداشتند.

آنها دانش خود را از عملیات معدن کاری در آفریقا و مراکز تجارت الماس در اروپا کسب کردند. همه چیز در سال 1991 شروع به تغییر کرد و آن زمانی بود که دو زمین شناس به نام های Chuck Fipke و Stewart Blusson مدارک و شواهدی را یافتند که نشان دهنده ی وجود الماس در رگه های کیمبرلیت (Kimbelite) در حدود 200 مایلی شمال یلونایف (Yellowknife) در سرزمین های شمال غربی بود. یکی از این رگه ها توسط BHP Billiton به معدن الماس EKATI گسترش پیدا کرد و برای اولین بار الماس های تجاری در سال 1998 در کانادا تولید شدند.

کانادا: یک تولید کننده اصلی الماس

کشف EKATI منجر به یکی از شدیدترین تلاش ها برای اکتشاف معدن در تاریخ آمریکای شمالی شد و هزاران نفر به شمال کانادا سفر کردند.

در سال 2006، سه معدن اصلی بیش از 13 میلیون قیراط از الماس و جواهر در سال تولید می کردند و کانادا از نظر تولید الماس در جهان مقام سوم را به خود اختصاص داده بود. فعالیت های مرتبط با تولید الماس، میلیاردها دلار را در تجارت برای اقتصاد شمال کانادا به ارمغان آورد.



Location:Tehran-Mehrabad
Temperature:12 °C
Comfort Level:9 °C
Dew point:-6 °C
Pressure:1016 millibars
Humidity:28%
Wind:30 km/h from 300° West-northwestDirection East-southeast
Last update:Sat 12:30 IRST

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



درباره وبلاگ


به تارنمای جندی شاپور البرز خوش آمدید. دانشگاه گندی شاپور در عصر خود بزرگترین مرکز فرهنگی شد. دانشجویان و استادان از اکناف جهان بدان روی می‌آوردند. مسیحیان نسطوری در آن دانشگاه پذیرفته شدند و ترجمه سریانی‌های آثار یونانی در طب وفلسفه را به ارمغان آوردندنو افلاطونیها در آنجا بذر صوفی گری کاشتند. سنت طبی هندوستان، ایران، سوریه و یونان در هم آمیخت و یک مکتب درمانی شکوفا را به وجود آورد.
آخرین مطالب
نويسندگان