ابزار رایگان وبلاگ

انتقام سخت شیخ سلمان از فوتبال ایران و خوش خدمتی به چین!
 
جندی شاپور (البرز)
علمی فرهنگی

arash khamooshi-17-42.jpg

فوتبال ایران در بین بهترین‌های فوتبال آسیا در سال 2013 هیچ جایی نداشت. به نظر می‌رسد شیخ سلمان بن ابراهیم آل خلیفه، رئیس بحرینی کنفدراسیون فوتبال آسیا از فوتبال ایران انتقام سختی گرفته باشد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) از مالزی، در مراسمی که عصر امروز در هتل مندرین کوالالامپور برگزار شد، کنفدراسیون فوتبال آسیا برترین‌های قاره کهن را معرفی کرد که در این گردهمایی سهم فوتبال ایران در دریافت عناوین برترین هیچ نبود.

ناکامی فوتبال ایران در مراسم انتخاب برترین‌های فوتبال آسیا در حالی صورت گرفت که فوتبال ایران در سال جاری میلادی به پیروزی‌های درخور توجهی دست یافته است. راهیابی تیم ملی ایران به عنوان سرگروه به جام‌جهانی 2014 برزیل، راهیابی استقلال به نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان آسیا، قهرمانی تیم ملی فوتبال ساحلی در آسیا و سپس جام‌بین قاره‌ای و حضور این تیم در دور یک چهارم نهایی جام‌جهانی، قهرمانی تیم ملی زیر 16 سال ایران در آسیا و راهیابی این تیم به دور یک هشتم نهایی جام‌جهانی امارات (آن هم در حالی که دیگر تیم‌های آسیایی در همان دور گروهی از رقابت‌ها کنار رفتند)، نایب قهرمانی زنان ایران در رقابت‌های سالنی آسیا و سرانجام قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا، همه و همه عنوان‌ها و افتخارهای فوتبال ایران در سال 2013 بودند که از سوی شیخ سلمان بن ابراهیم آل خلیفه، رئیس بحرینی کنفدراسیون فوتبال آسیا و دیگر سران AFC به طور کامل نادیده گرفته شده‌اند.

 از سوی دیگر چین بدون راهیابی به جام‌جهانی 2014 و قطعی نشدن حضورش در جام‌ملت‌های آسیا در 6 بخش نامزد دریافت جایزه شده و در 4 بخش هم جوایز را از آن خود کرده است که جای شگفتی بسیاری برای فوتبال دوستان و کارشناسان دارد. سخت بتوان جهت‌گیری‌های سیاسی را در تصمیم‌ها و انتخاب‌های سال 2013 کنفدراسیون فوتبال آسیا دخیل ندانست و به خود قبولاند که شیخ بحرینی از فوتبال ایران انتقام‌جویی نکرده باشد.

حمایت ایران از بن‌همام، رئیس قطری پیشین AFC و همچنین یوسف سرکال، نامزد اماراتی ریاست کنفدراسیون فوتبال آسیا هم به نظر در این گزینش از دید شیخ سلمان دور نمانده است. همچنین به یاد داریم که جی لانگ،‌ سرپرست چینی کنفدراسیون فوتبال آسیا در روزهای تنش بلاتر و بن همام در نهایت از نامزدی در انتخابات کنفدراسیون فوتبال آسیا به نفع شیخ سلمان کنار کشید. آیا اهدای 4 جایزه به چین پاداش خوش خدمتی شیخ بحرینی به لانگ چینی بوده است؟!

 از سوی دیگر شاید شیخ سلمان بیش از هر چیز رخدادهای حضور دو روزه‌اش در تهران را به همراه سپ بلاتر در همایش "علم و فوتبال" به یاد داشته و در این گزینش دخالت داده باشد.



Location:Tehran-Mehrabad
Temperature:12 °C
Comfort Level:9 °C
Dew point:-6 °C
Pressure:1016 millibars
Humidity:28%
Wind:30 km/h from 300° West-northwestDirection East-southeast
Last update:Sat 12:30 IRST

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



درباره وبلاگ


به تارنمای جندی شاپور البرز خوش آمدید. دانشگاه گندی شاپور در عصر خود بزرگترین مرکز فرهنگی شد. دانشجویان و استادان از اکناف جهان بدان روی می‌آوردند. مسیحیان نسطوری در آن دانشگاه پذیرفته شدند و ترجمه سریانی‌های آثار یونانی در طب وفلسفه را به ارمغان آوردندنو افلاطونیها در آنجا بذر صوفی گری کاشتند. سنت طبی هندوستان، ایران، سوریه و یونان در هم آمیخت و یک مکتب درمانی شکوفا را به وجود آورد.
آخرین مطالب
نويسندگان