ابزار رایگان وبلاگ

کدام یک برای کمردرد بهتر است:کفش کف‌گرد یا کفش معمولی؟
 
جندی شاپور (البرز)
علمی فرهنگی

فیزیوتراپیست های دانشگاه بریتانیایی کینگز کالج با مطالعه بر روی کفش های کف گرد به این نتیجه رسیده اند که این کفش ها مزیت چندانی نسبت به کفش های معمولی در کاهش کمردرد ندارند.

کفش های کف گرد که حدود بیست سال است روانه بازار شده اند، کفش هایی هستند که سطح خارجی کف آنها محدب است.

به همین خاطر، این کفش ها از ثبات چندانی برخوردار نیستند و صاحبان آنها در هنگام ایستادن باید به طور فعالانه برای حفظ تعادل تلاش کنند.

سازندگان کفش های کف گرد و همین طور بعضی از پزشک ها بر این باورند که این تلاش فعالانه که همراه با انقباض عضلات اندام تحتانی، کمر و شکم است، به افرایش استحکام ستون فقرات و کم شدن ضایعات آن منجر می شود.

سیان مک ره، فیزیوتراپیست محقق کینگزکالج می گوید مراجعه کنندگان زیادی از فیزیوتراپیست ها درباره فایده پوشیدن کفش های کف گرد سوال می کنند و به همین خاطر او وهمکارانش بر روی این موضوع مطالعه کرده اند تا متوجه مزایای پوشیدن این کفش ها شوند.

محققان تحقیقات خود را بر روی ۱۱۵ نفر از افرادی انجام دادند که دچار کمردرد مزمن هستند.

این افراد به دو گروه تقسیم شدند و از یک گروه خواسته شد روزانه به مدت ۲ ساعت در حین پیاده روی و ورزش کفش ورزشی معمولی به پا کنند و از گروه دوم خواسته شد به همین مدت کفش کف گرد بپوشند.

این افراد همچنین به مدت ۴ هفته در جلسات آموزشی شرکت کردند.

محققان پس از شش هفته این افراد را مورد ارزیابی قرار داند. ارزیابی های دوم و سوم پس از شش ماه و یک سال انجام شد.

نتیجه به دست آمده با تبلیغات صورت گرفته برای کفش های کف گرد متفاوت بود.

گزارش منتشر شده در نشریه ستون فقرات نشان می دهد که ۵۳ درصد از کسانی که در مدت آزمون کفش ورزشی معمولی به پا داشتند، از بهتر شدن خود خبر داده اند.

رقم بهبودی برای کسانی که کفش کف گرد به پا داشتند، ۳۱ درصد گزارش شده است.

به گفته دکتر مک ره، پزشکان و فیزیوترپیست ها می توانند به بیماران خود توصیه کنند که پوشیدن این دو نوع کفش تفاوت چندانی با هم ندارد ولی اگر بیمار در حین راه رفتن و ایستادن دچار درد می شود، بهتر است کفش تخت صاف به پا کند.

نوئل می، سخنگوی شرکت ام بی تی که سازنده عمده کفش های کف گرد است می گوید تحقیقات زیادی انجام شده که نشان می دهد این نوع کفش ها با کاستن از فشار وارد شده بر مفاصل باعث کاهش درد می شود.

به گفته او، کفش های کف گرد به خاطر انقباض فعال عضلات باعث می شود فرد در وضعیت صاف تر و درست بایستد و راه برود.

BBC © 2013



Location:Tehran-Mehrabad
Temperature:12 °C
Comfort Level:9 °C
Dew point:-6 °C
Pressure:1016 millibars
Humidity:28%
Wind:30 km/h from 300° West-northwestDirection East-southeast
Last update:Sat 12:30 IRST

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



درباره وبلاگ


به تارنمای جندی شاپور البرز خوش آمدید. دانشگاه گندی شاپور در عصر خود بزرگترین مرکز فرهنگی شد. دانشجویان و استادان از اکناف جهان بدان روی می‌آوردند. مسیحیان نسطوری در آن دانشگاه پذیرفته شدند و ترجمه سریانی‌های آثار یونانی در طب وفلسفه را به ارمغان آوردندنو افلاطونیها در آنجا بذر صوفی گری کاشتند. سنت طبی هندوستان، ایران، سوریه و یونان در هم آمیخت و یک مکتب درمانی شکوفا را به وجود آورد.
آخرین مطالب
نويسندگان