ابزار رایگان وبلاگ

باربی ها در رقابت با نسل جدید عروسکها
 
جندی شاپور (البرز)
علمی فرهنگی

عروسکهای باربی مدت زیادی بر دنیای فروش عروسکها سلطه بی چون چرایی داشتند. اخیرا شرکت متل بزرگترین کمپانی اسباب بازی سازی در جهان با اعلام بیلان مالی سه ماهه دوم سال خود از افت ۲۴ درصدی سود خالص خود خبر داده است. یکی از مهمترین دلایل این افت کاهش شدید فروش عروسکهای باربی اعلام شده است. این چهارمین فصل متوالی است که فروش این عروسکها دچار افت شده است.

با این وجود فروش عروسکهای موسوم به “مانستر های” شرکت متل تا سقف ۵۰۰ میلیون دلار در طول سه سال گذشته یعنی از زمان آغاز به تولید آنها افزایش داشته است.

یک کارشناس می گوید: “موضوعی که طول این سالها مورد توجه قرار می گیرد اینست که میانگین سنی استفاده از باربی ها از ۳ تا ۹ سال به ۳ تا ۶ سال کاهش یافته است. اما رده سنی ۶ تا ۱۰ سال به عروسکهای جدید “مانستر های” گرایش دارند که اخیرا کودکان ۵ ساله نیز به آن گرایش پیدا کرده اند.”

تولید عروسکهای “مانستر های” در ماه ژوئیه سال ۲۰۱۰ توسط شرکت متل آغاز شد. شخصیتهای این عروسکها از فیلمهای تخیلی و ترسناک و یا فیلمهایی که قهرمانان آن هیولاها بودند برگرفته شده است. این موضوع وجه تمایز آنها با سایر عروسکهای پر فروش است. طراح عروسکهای “مانستر های” گرت ساندر نام دارد. تصویرسازی آنها نیز توسط “کلی رایلی” صورت گرفته است.

جیم سیلور، کارشناس می گوید: “بچه ها به سرعت رشد می کنند. آنها با کامپیوتر بزرگ می شوند. موسیقی که آنها گوش می دهند کاملا متفاوت است بنابراین آنان خواهان چیزهای هیجان انگیز هستند.”

تولید عروسکهای باربی از سال ۱۹۵۹ آغاز شد. در دوران حیات خود، باربی فراز و نشیبهایی را تجربه کرده است. با وارد بازار شدن عروسکهای “براتز” در سال ۲۰۰۰ و موفقیت نسبی آنها تا سال ۲۰۰۵ عروسکهای باربی اندکی در حاشیه قرار گرفتند. اما از آن به بعد باربی توانست بار دیگر بازار عروسکها را از آن خود کند.

2013 euronews



Location:Tehran-Mehrabad
Temperature:12 °C
Comfort Level:9 °C
Dew point:-6 °C
Pressure:1016 millibars
Humidity:28%
Wind:30 km/h from 300° West-northwestDirection East-southeast
Last update:Sat 12:30 IRST

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



درباره وبلاگ


به تارنمای جندی شاپور البرز خوش آمدید. دانشگاه گندی شاپور در عصر خود بزرگترین مرکز فرهنگی شد. دانشجویان و استادان از اکناف جهان بدان روی می‌آوردند. مسیحیان نسطوری در آن دانشگاه پذیرفته شدند و ترجمه سریانی‌های آثار یونانی در طب وفلسفه را به ارمغان آوردندنو افلاطونیها در آنجا بذر صوفی گری کاشتند. سنت طبی هندوستان، ایران، سوریه و یونان در هم آمیخت و یک مکتب درمانی شکوفا را به وجود آورد.
آخرین مطالب
نويسندگان