ابزار رایگان وبلاگ

قند اعتیاد آورتر از هروئین!
 
جندی شاپور (البرز)
علمی فرهنگی

پژوهش‌های جدید نشان می‌دهد، اثر اعتیادآوری مصرف قند بسیار بیشتر از هروئین است.

 به گزارش سرویس علمی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درحالی که محققان نسبت به خطر افزایش وزن و دور کمر در اثر مصرف بیش از حد مواد غذایی چرب هشدار می دهند، مقادیر بالای قند در موادی مانند غلات و ماست می توانند در دراز مدت باعث بروز بیماری های مختلف شوند.

 مواد غذایی که دارای مقادیر زیاد قند تصفیه شده هستند، خطر دیابت را افزایش داده و روند پیری را تسهیل می‌کنند و با کاهش سطح انرژی بدن، منجر به بروز چاقی فرد می‌شوند. تأثیرات مضر قند بر هورمون های بدن را می توان در افزایش چشمگیر تعداد افراد چاق، بیماران دیابتی، مبتلایان به سندرم متابولیک و بیماران قلبی- عروقی مشاهده کرد.

 کارشناسان میزان وابستگی افراد به قند را مانند وابستگی یک فرد معتاد به مواد مخدر تشبیه کرده و اثرات اعتیادآوری مصرف شکر را بیش از هروئین و کوکائین توصیف می کنند.



Location:Tehran-Mehrabad
Temperature:12 °C
Comfort Level:9 °C
Dew point:-6 °C
Pressure:1016 millibars
Humidity:28%
Wind:30 km/h from 300° West-northwestDirection East-southeast
Last update:Sat 12:30 IRST

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



درباره وبلاگ


به تارنمای جندی شاپور البرز خوش آمدید. دانشگاه گندی شاپور در عصر خود بزرگترین مرکز فرهنگی شد. دانشجویان و استادان از اکناف جهان بدان روی می‌آوردند. مسیحیان نسطوری در آن دانشگاه پذیرفته شدند و ترجمه سریانی‌های آثار یونانی در طب وفلسفه را به ارمغان آوردندنو افلاطونیها در آنجا بذر صوفی گری کاشتند. سنت طبی هندوستان، ایران، سوریه و یونان در هم آمیخت و یک مکتب درمانی شکوفا را به وجود آورد.
آخرین مطالب
نويسندگان