ابزار رایگان وبلاگ

جمعیت جهان با سرعت در حال افزایش است
 
جندی شاپور (البرز)
علمی فرهنگی

 

در سال ۲۱۰۰ جمعیت جهان به احتمال قوی به ۹/ ۱۰ میلیارد نفر خواهد رسید. این نتایج آخرین آمار سازمان ملل است. بیشترین رشد جمعیت در کشورهای در حال توسعه صورت خواهد گرفت.جمعیت جهان در حال حاضر حدود ۲/  ۷میلیارد نفر است. این رقم تا سال ۲۰۵۰ به ۶/ ۹ میلیارد خواهد رسید و در سال ۲۱۰۰ هم حدود ۹/ ۱۰ میلیارد نفر در کره زمین زندگی خواهند کرد.سازمان ملل با این ارقام، تصویری را که در سال ۲۰۱۱ از جمعیت جهان داده بود، تصحیح کرد. بر اساس گزارش‌های سال ۲۰۱۱، سازمان ملل میزان رشد جمعیت جهان را ۲۵۰ میلیون نفر کمتر تخمین زده بود.  رشد جمعیت جهانی بیشتر در کشورهای در حال توسعه

رشد جمعیت جهان بیشتر در کشورهای در حال توسعه صورت می‌گیرد. امروزه جمعیت آفریقا ۱/ ۱ میلیارد نفر است. این جمعیت در سال ۲۱۰۰  نزدیک ۴ برابر می‌شود و به ۲/ ۴ میلیارد می‌رسد.توماس، بوتنر(Thomas Büttner) رئیس سابق پژوهش‌های جمعیتی سازمان ملل، می‌گوید: «جمعیت در کشورهای در حال توسعه از همه کشورهای دیگر سریع‌تر افزایش می‌یابد.» جمعیت کشورهایی همچون مالاوی و نیجریه تا سال ۲۱۰۰ ، ۵ برابر خواهد شد. بوتنر حتی می‌افزاید: «اگر رشد جمعیت چنین پیش رود، برای مثال جمعیت کشور اوگاندا ۳۰ برابر خواهد شد.»
کمبود دسترسی به روش‌های جلوگیری از بارداری
 مدیر موسسه جمعیت جهانی، رناته بر (Renate Bähr)، می‌گوید: «سالانه ۸۰ میلیون زن در کشورهای در حال توسعه به طور ناخواسته باردار می‌شوند زیرا نمی‌‌توانند جلوگیری کنند.» اگر زن‌ها و دخترها بتوانند به صورت آزاد تصمیم بگیرند که کی و چندتا فرزند داشته باشند، می‌توانند سالم‌تر زندگی کنند، از نظر اقتصادی مفیدتر باشند و همچنین امکان تحصیل بیشتری بیابند.در عین حال، مسئولان گزارش سازمان ملل، بر این نظرند که نرخ باروری زنان باید از ۶/ ۲ فرزند برای هر زن به ۲ فرزند برسد. اما شرط این پدیده آن است که زنان در کشورهای در حال توسعه به روش‌های جلوگیری از بارداری دسترسی یابند. افزون بر این، گمان می‌رود که میانگین سنی انسان‌ها در سال ۲۱۰۰ افزایش یابد. طبق برآوردها، میانگین سنی در این سال در کشورهای صنعتی به ۸۹ سال خواهد رسید.  

خبرگزاری آلمان

 



Location:Tehran-Mehrabad
Temperature:12 °C
Comfort Level:9 °C
Dew point:-6 °C
Pressure:1016 millibars
Humidity:28%
Wind:30 km/h from 300° West-northwestDirection East-southeast
Last update:Sat 12:30 IRST

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



درباره وبلاگ


به تارنمای جندی شاپور البرز خوش آمدید. دانشگاه گندی شاپور در عصر خود بزرگترین مرکز فرهنگی شد. دانشجویان و استادان از اکناف جهان بدان روی می‌آوردند. مسیحیان نسطوری در آن دانشگاه پذیرفته شدند و ترجمه سریانی‌های آثار یونانی در طب وفلسفه را به ارمغان آوردندنو افلاطونیها در آنجا بذر صوفی گری کاشتند. سنت طبی هندوستان، ایران، سوریه و یونان در هم آمیخت و یک مکتب درمانی شکوفا را به وجود آورد.
آخرین مطالب
نويسندگان