ابزار رایگان وبلاگ

توصیه‌های ایمنی متخصصان بیماری‌های زنان و زایمان برای زنان باردار
 
جندی شاپور (البرز)
علمی فرهنگی

 کالج سلطنتی متخصصان بیماری‌های زنان و زایمان گفته است که زنان باردار باید برای اطمینان خاطر از سلامت جنین، از تماس با بسیاری از مواد شیمیایی موجود در محصولات خانگی خودداری کنند.کالج سلطنتی متخصصان بیماری‌های زنان و زایمان می گوید هنوز مشخص نیست که مواد شیمیایی موجود در لوازم آرایشی و بسته بندی مواد غذایی تا چه حد می توانند بر رشد سالم جنین تاثیر منفی بگذارند.این کالج توصیه کرده زنان باردار از مصرف مواد غذایی کنسرو شده در قوطی، غداهای آماده مصرف و ژل‌های بدن شو خودداری کنند.گروهی از این توصیه ها انتقاد کرده و آنها را افراطی دانسته اند اما گزارش کالج سلطنتی متخصصان بیماریهای زنان و زایمان حاکی از آن است که دولت تا کنون در این زمینه هیچ توصیه رسمی به زنان باردار نکرده بود و توصیه های این کالج برای رفع این کوتاهی بوده است.کالج در گزارش خود تاکید دارد که تاثیر منفی دقیق بسیاری از مواد شیمیایی بر رشد جنین هنوز مشخص نیست و لذا گزارش باید صرفا به عنوان یک توصیه به زنان باردار تلقی شود و این زنان باید خود تصمیم گیرنده نهایی باشند.با این حال دکتر میشل بلینگام و پروفسور ریچارد شارپ، نویسندگان گزارش کالج سلطنتی متخصصان بیماریهای زنان و زایمان گفته اند آنچه قطعی است این است که مواد شیمیایی چون بیسفنول آ و فتالات‌ها که در انواع ظروف نگهداری مواد غذایی استفاده می شوند می توانند مضر باشند.کالج در مورد مواد شیمیایی ذیل هم هشدار داده است:

·         استشمام مواد شیمیایی موجود در رنگهایی که در رنگرزی و نقاشی دیوارهای منازل مورد استفاده قرار می گیرند

·         مواد آرایشی

·         ژلهای بدن شو

·         مواد شوینده و خوشبوکننده های هوا

·         استفاده از ماهی‌تابه های نچسب

پروفسور شارپ گفته است چون در مورد میزان ضرر بسیاری از مواد شیمیایی بر رشد جنین یا نوزاد اطلاع دقیق وجود ندارد، زنان باردار که نگران سلامت حمل خود هستند می توانند با احتیاط بیشتر، خطرهای بالقوه را به حداقل برسانند.دکتر بلینگام نیز گفته است که هدف اصلی گزارش کالج سلطنتی متخصصان بیماریهای زنان و زایمان اطلاع رسانی به پیراپزشکانی است که به زنان باردار در طول دوران بارداری مشاوره می دهند.او گفت "هدف ما دادن اطلاعات برای کمک به تصمیم گیری زنان باردار است، نه ترساندن آنها."با این حال، گزارش کالج سلطنتی متخصصان بیماریهای زنان و زایمان مورد انتقاد قرار گرفته است، از جمله از سوی دکتر جان هریسون، رییس یک مرکز دولتی مخاطرات پرتوزایی، شیمیایی و زیست‌محیطی.دکتر هریسون گفته است موافق خودداری زنان باردار از استفاده از مواد شیمیایی مضر مانند انواع سموم ضد حشرات یا سموم ضد گیاهان است اما به گفته او هنوز شواهد علمی کافی وجود ندارد که استفاده از لوازم بهداشتی را به دلیل ترکیبات شیمیایی آنها برای زنان باردار محدود کرد.



Location:Tehran-Mehrabad
Temperature:12 °C
Comfort Level:9 °C
Dew point:-6 °C
Pressure:1016 millibars
Humidity:28%
Wind:30 km/h from 300° West-northwestDirection East-southeast
Last update:Sat 12:30 IRST

نظرات شما عزیزان:

marjan
ساعت22:01---20 خرداد 1392
سلام . وبلاگ خیلی قشنگی داری ، من و دوستام فیلترشکن میفروشیم . اگه میشه وبلاگ مارو لینک کن . و اگر لینک کردی به خبری بهمون بده . ما به کسانی که وبلاگ مارو لینک میکنند هنگام خرید فیلترشکن یک ماه رایگان برایشان تمدید میکنیم وبلاگ مارو به اسم فروش فیلتر شکن لینک کن . www.https98.lxb.ir

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



درباره وبلاگ


به تارنمای جندی شاپور البرز خوش آمدید. دانشگاه گندی شاپور در عصر خود بزرگترین مرکز فرهنگی شد. دانشجویان و استادان از اکناف جهان بدان روی می‌آوردند. مسیحیان نسطوری در آن دانشگاه پذیرفته شدند و ترجمه سریانی‌های آثار یونانی در طب وفلسفه را به ارمغان آوردندنو افلاطونیها در آنجا بذر صوفی گری کاشتند. سنت طبی هندوستان، ایران، سوریه و یونان در هم آمیخت و یک مکتب درمانی شکوفا را به وجود آورد.
آخرین مطالب
نويسندگان