ابزار رایگان وبلاگ

پس از آمریکا و نادیده‌گرفتن هشدارهای امنیتی:خطر ساخت تفنگ پلاستیکی در انگلیس هم جدی شد
 
جندی شاپور (البرز)
علمی فرهنگی

 

نخستین سلاح پلاستیکی انگلیس با استفاده از نقشه‌های راهنمای موجود در اینترنت و یک چاپگر سه بعدی معمولی ساخته شد.به گزارش سرویس فناوری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، «کودی ویلسون» دانشجوی رشته حقوق اهل تگزاس آمریکا، طرح ساخت اسلحه پلاستیکی با کمک چاپگر سه بعدی را در اینترنت قرار داده است.پس از انتشار جزئیات آزمایش این تفنگ در آمریکا، تاکنون طرح نقشه این تفنگ پلاستیکی بیش از 100 هزار بار در اینترنت دانلود شده است.یک کارشناس انگلیسی برای نشان دادن خطر جدی سلاح‌های پلاستیکی، با استفاده از یک چاپگر سه بعدی دو هزار و 500 دلاری و با کمک نقشه راهنمای موجود در اینترنت در مدت کمتر از 36 ساعت، این تفنگ را ساخت که قادر به شلیک کردن گلوله ای با کلیبر 0.38 است.تنها بخش فلزی این سلاح یک پین یا گلوله 25 میلیمتری است که براحتی از هر فروشگاه سخت افزاری قابل تهیه بوده و می توان آن را در میان چمدان یا وسایل مختلف پنهان کرد.

این تفنگ براحتی به سه تکه تقسیم و بخش های جدا شده نیز در کمتر از 30 ثانیه سرهم بندی می شوند؛ دستگاه های آشکارساز فلز یا اسکنرهای امنیتی در فرودگاه یا ایستگاه راه آهن قادر به تشخیص این سلاح ساده اما مرگبار نخواهند بود.کارشناسان امنیتی معتقدند، خطر مهمی که توسعه سلاح‌های پلاستیک چاپ سه بعدی ایجاد می کنند، عدم شناسایی آنها از طریق دستگاه های آشکارساز فلزات یا اسکنرهای امنیتی است و این خطر مهم، لزوم بازنگری در استفاده از فناوری چاپ سه بعدی و به اشتراک گذاری چنین اطلاعاتی را نشان می‌دهد.

 



Location:Tehran-Mehrabad
Temperature:12 °C
Comfort Level:9 °C
Dew point:-6 °C
Pressure:1016 millibars
Humidity:28%
Wind:30 km/h from 300° West-northwestDirection East-southeast
Last update:Sat 12:30 IRST

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



درباره وبلاگ


به تارنمای جندی شاپور البرز خوش آمدید. دانشگاه گندی شاپور در عصر خود بزرگترین مرکز فرهنگی شد. دانشجویان و استادان از اکناف جهان بدان روی می‌آوردند. مسیحیان نسطوری در آن دانشگاه پذیرفته شدند و ترجمه سریانی‌های آثار یونانی در طب وفلسفه را به ارمغان آوردندنو افلاطونیها در آنجا بذر صوفی گری کاشتند. سنت طبی هندوستان، ایران، سوریه و یونان در هم آمیخت و یک مکتب درمانی شکوفا را به وجود آورد.
آخرین مطالب
نويسندگان