جندی شاپور (البرز)

علمی فرهنگی

 بزرگترین دره منظومه شمسی ،دره عظیمMarineris واقع در نواری عریض و در قطر سیاره مریخ است.طول این دره ی پهناور بیش از 3000 مایل بوده و دارای عرضی در حدود 600 کیلومتر و عمقی در حدود 8 کیلومتر می باشد. نحوه و اصل تشکیل این دره پهناور مشخص نیست یک تئوری این بوده است که در هنگام سرد شده این سیاره در میلیاردها سال قبل این شکاف عظیم شکل گرفته است.اخیرا کشف گردیده است که فرآیندهای زمین شناسی در این دره همچنان ادامه دارد. این دره توسط دانشمندان به بخشهای مختلف و نامهای مختلفی تقسیم بندی گردیده است. به عنوان مثال به ناحیه انتهای غربی این دره هزارتوی شب (Labyrinth of Night) گفته می شود. این دره به قدری پهناور است که زمانیکه در یک انتهای آن شب می باشد انتهای دیگر آن توسط نور خورشید کماکان روشن است. در نتیجه این موضوع شاهد تفاوت درجه حرارت زیاد در این دره و به طبع آن وزش بادهای سهمگین درآن می باشیم. جالب است بدانیم بزرگترین دره زمین یعنی گراند کانیون در ایالات متحده آمریکا دارای طول 800 کیلومتر،عرض30 کیلومتر و عمق 1.8 کیلومتر می باشد و  در سراسر کشور کشیده شده (از اقیانوس اطلس تا آرام) است.

 

 

بقیه عکس ها در ادامه مطلب

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
ادامه مطلب
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:بزرگترین دره,منظومه شمسی,دره,شمسی,منظومه,بزرگترین,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 

 ژوئن، 2012 - چین اولین فضانورد زن خود را در روز شنبه همراه فضاپیمای Shenzhou-9  از پایگاه خود در صحرای گبی ،به فضا ارسال  می نماید.

لیو یانگ، 33 ساله عضو ارتش آزادی بخش خلق چین که تنها دو سال پیش وارد  برنامه های آموزشیفضانوردی گردیده، کسی است که  نقش اصلی در بخش چهارم برنامه های پرتاب فضا پیماهای سرنشین دار چین، را داراست.
او در مصاحبه با CCTV گفته است : از روز اول به من گفته شده که تفاوتی بین من و مردان فضانورد وجود ندارد.او یک خلبان آموزش دیده است که ازدواج کرده و فاقد فرزند می باشد.
با توجه به اعلان خبرگزاری رسمی چین شین هوا :لیو در در ماه مه سال 2010 به برنامه های آموزشی  فضایی  پیوست و به عنوان یک نامزد احتمالی برای ماموریت روز شنبه ، از او تست مربوطه به عمل آمد که در این تست او با کسب بیشترین امتیاز و به عنوان سرآمد انتخاب گردیده است. 
او در ابتدا به عنوان یک خلبان ساده باری بود تا وقتی که در یک حادثه بعد از برخود هواپیمای او با یک دسته کبوتر هواپیمای او دچار صدمه شدیدی گردید و او با خونسردی و مهارت موفق به فرود سالم هواپیما گردید و این موجب  ستایش همگان از او گردید.
او و دو مرد همکارش - فرمانده جینگ هایپنگ،45 ساله و لیو وانگ، 43 ساله در 6،37 بعد از ظهر (1037 GMT) از پایگاه فضایی Jiuquan در صحرای گبی در شمال چین ماموریتشان را آغاز خواهند کرد. چین اولین فضانورد خود را در سال 2003 به فضا فرستاد و چندین ماموریت فضایی سرنشین دار را تا کنون انجام داده که آخرین مورد آن مربوط به سال 2008 می شود ولی این اولین زن فضانوردی است که به فضا خواهد فرستاد.رسانه های چینی سخت پیگیر این ماموریت بوده و تبلیغات گسترده ای را مبنی براینکه چین بعد از ایالات متحده آمریکا و اتحاد جماهیر شوروی سومین کشوری هستند که با اتکا بر تکنولوژی خود یک زن را را به فضا می فرستند . چین سومین کشوری بوده که موفق به ارسال فضاپیماهای سرنشین دار به فضا گردیده و اکنون سخت در تکاپوی یک طرح بلند پروازانه یعنی فرود انسان بر ماه می باشد. 
 
هیچ کس تا به حال بعد از ایالات متحده آمریکا و پس از فرود آپولو در ماه دسامبر 1972برماه قدم نگذاشته است. به نظر می رسد که برخی از مردم چین در این باره متقائد نشده اند ، به گونه ای که بسیاری از کاربران وب در روز جمعه، در مورد اختصاص بودجه دولت به این برنامه بلند پروازانه در حالیکه بسیاری از مشکلات آموزشی و درمان پزشکی کشور باقیست اعتراض دارند.
 
 
.Content provided by AFP--Copyright © 2012 Discovery Communications-Image credit: Xinhua Press/Corbis

 

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:اولین زن فضانورد چین,لیو یانگ,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 

سه شنبه، 22می 2012:  موشکفالکون 9  در  3:44 صبح به وقت شرق آمریکا، از ایستگاه نیروی هوایی کیپ کاناورال در فلوریدا به فضا پرتاب شد. این راکت حامل کپسول اژدها ، بدون سرنشین به ایستگاه فضایی بین المللی است.

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:فالکون,موشک,کیپ کاناورال,فضا,راکت,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

صفحه قبل 1 ... 18 19 20 21 22 ... 23 صفحه بعد

CopyRight| 2009 , scientific.alborz.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com