جندی شاپور (البرز)

علمی فرهنگی

اجتناب از مصرف رنگ کارامل آمونیکی.جندی شاپور البرز

رنگ کارامل در نوشابه ها،سس ها،گوشت های نیم پز شده صنعتی ،آبجو و محصولات با طعم شکلات استفاده می شود. در خانه، کارامل با حرارت دادن شکر تا زمانی که ذوب می شود و به رنگ قهوه ای تیره در می آید،به سادگی تولید می شود. در صنعت با حرارت دادن مخلوطی از قندها با اسیدها و یا باز ها تهیه می شود.

اجتناب از مصرف رنگ کارامل آمونیکی.جندی شاپور البرز

در مورد رنگ کارامل که در تهیه آن از آمونیاک استفاده می شود درای دو جزو آلوده کننده سرطان زا می باشد که در مطالعات آزمایشگاهی مشاهده گردیده است.آژانس حفاظت از محیط زیست کالیفرنیا   کارامل رنگ آمیزی آمونیاکی را به عنوان یک ماده سرطانزا در لیست قرار داده است، ومحصولات دارای این ماده را که بیش از آستانه 29میکروگرماز ایم ماده را داراست در لیست هشدار قرار می دهد.مرکز علم در جهت منافع عمومی (CSPI) گزارش داده است که تا ماه مارس 2012، برخی از نوشابه های خریداری شده در منطقه DC هنوز هم بیش از 29 میکروگرم از این ماده را دارا می باشند.
 

Copyright© 1997-2012Healthcastle Nutrition

 

 

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:رنگ کارامل,اجتناب از مصرف,سرطان زا ,آلوده کننده , ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

نگاهي تازه به مجموعه‌اي از مطالعات قبلي از سوي گروهي از كارشناسان فرانسوي تاييد كرد تنها چند روز نفس كشيدن در هواي آلوده باعث افزايش خطر حمله قلبي مي‌شود.با وجودي كه از مدت‌ها پش ثابت شده است چندين سال زندگي كردن در شهرهاي آلوده يا نزديك بزرگراه‌هاي اصلي خطر ابتلا به بيماري‌هاي قبلي را تشديد مي‌كند. اما اين مطالعه نشان مي‌دهد كه حتي تماس كوتاه مدت با آلودگي هوا براي قلب واقعا مضر است و خطر حمله قلبي را افزايش مي‌دهد.به گزارش خبرگزاري رويترز، دكتر سانجاي راجاگوپالان كه روي آلودگي هوا و وضعيت سلامت قلب و عروق در دانشگاه اوهايوي آمريكا مطالعه مي‌كند، خاطرنشان كرد: هرچند ممكن است تغييرات روزانه در ذرات آلاينده موجود در هوا اندك باشد اما اين تغييرات اندك به لحاظ افزايش آسيب پذيري مردم در برابر مشكلات قلبي و عروقي بسيار حائز اهميت و تاثيرگذار است.وي افزود: به علاوه افرادي كه پيش زمينه مشكلاتي قلبي داشته‌اند در اين زمينه بيشتر آسيب پذير هستند. هم چنين دكتر هازريج موستافيك از متخصصان مركز مطالعات قلب و عروق پاريس با مقايسه و بازبيني 34 مطالعه قبلي در زمينه تاثير تك تك آلاينده‌هاي صنعتي يا ترافيكي شامل مونوكسيد كربن، دي اكسيد نيتروژن و ريزآلاينده‌ها روي قلب و عروق دريافت احتمال حمله قلبي با افزايش سطح تمام اين آلاينده‌ها به استثناي اوزون تشديد مي‌شود.

اين مطالعه به طور مفصل در مجله انجمن پزشكي آمريكا ارائه شده است.

Copyright © 2000-2010 irteb

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:آلاينده‌ها,هوای آلوده ,افزایش حمله قلبی,تنفس, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

برای دانلود بر روی تصویر کلیک نمایید:

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:دیابت,دانلود,دانلود دیابت, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

خبرگزاری پزشکی ایران – ایرمنا – در چند سال اخير، پديده گرد و غبار (ريزگردها) هواي استان‌هاي مختلف کشور را آلوده کرده است، پژوهش هاي متعدد نشان داده که آلودگي هوا با کاهش شديد باروري زنان و افزايش عقيمي مردان همراه است و ذرات گرد و خاک معلق در هوا، کارکرد دستگاه تناسلي و توليد مثل در زنان و مردان را مختل مي سازد.دكتر جواد زرگوشي فوق تخصص کلیه و عضو انجمن طب زناشویی اروپا, ضمن اعلام این مطلب اضافه کرد: گرد و غبار و آلودگي هوا باعث ناباروري زنان و عقيمي مردان مي شود.وي تصريح کرد: آلودگي هوا با ريزگردها و گرد و غبار عوارض بسيار خطرناکي را براي مردم ايجاد مي کند. آلودگي هوا، ميزان سقط جنين و مرده زائي را چندين برابر مي کند.دكتر زرگوشي افزود: پژوهش هاي اخير که نتايج آنها طي چندين مقاله در ژورنال هاي معتبر طب زناشوئي و باروري منتشر شده نشان مي دهند که آلودگي هوا با مختل شدن سلامت جنين، تولد نوزادان کم وزن، عدم رشد مناسب جنين، و نارس بودن نوزادان همراه است و تمامي اين عوارض در هواي پاک بسيار کمتر رخ مي دهند.وي با بيان اينكه ميزان باروري زنان و مردان در اثر آلودگي هوا و پديده گرد و غبار به نحو بسيار محسوسي کم مي شود گفت: تعداد اسپرم مرداني که در نواحي با هواي آلوده کار و زندگي مي کنند به مراتب کمتر از مرداني است که از هواي پاک برخوردارند.بيشتر مردم به اشتباه تصور مي کنند که عوارض آلودگي هوا صرفا در دستگاه تنفسي و ريه ها رخ مي دهد حال آنکه چنين نيست.عضو انجمن طب زناشوئي اروپا در پايان با بيان اينكه هواي پاك حق مسلم همگان است، افزود: اينکه منفعلانه منتظر بمانيم که مردم بر اثر عوامل محيطي كه قابل كنترل و اصلاح است، بيمار و ناتوان شوند و آنگاه با صرف هزينه هاي گزاف درمان شوند عاقلانه نيست. از جمله وظايف ذاتي ما پزشکان آگاه کردن مردم از خطراتي است که سلامت آنان را تهديد مي کند

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:عقیمی مردان,گرد و غبار ,سقط جنین,آلودگي هوا,تعداد اسپرم ,سلامت, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

برخلاف قانون پنجم توسعه كه نبايد يارانه‌ شير تا پنج سال قطع مي‌شد و طي اين پنج سال ميزان آن نبايد نسبت به سال ما قبلش مي‌بود، از اسفند‌ماه 89 تا 15 تيرماه 90 به تدريج از ميزان آن كاسته شد و عرضه شير يارانه‌اي خانوار روند نزولي گرفت تا اين‌كه از نيمه تيرماه سال گذشته كاملا قطع شد كه اين امر منجر به افزايش قيمت شير و محصولات لبني و هم‌چنين كاهش 20 درصدي مصرف سرانه‌ شير در جامعه شد.براساس آمارهای غیرواقعی و تخمین های غیرعلمی که دربیان علل قطع یارانه ها گفته شد, تصور مي‌رفت با قطع يارانه به دو ميليون و 300 هزار تن شير خانوار، كشور با بحران مازاد شير خام مواجه شود، اما پس از قطع اين يارانه نه تنها مازاد شير خام اتفاق نيفتاد، بلكه با ممنوعيت واردات شير خشك اين ميزان شير وارد كارخانه‌هاي شير خشك شد.به گفته رضا باكري ـ دبير انجمن صنفي صنايع لبني ـ از پاييز و زمستان سال گذشته كمبود شير خام محسوس شد و كارخانه‌هاي لبني با كاهش 18 تا 20 درصدي دريافت شير خام مواجه شدند و در مجموع توليد محصولات لبني نسبت به سال 89 كاهش داشته است.به گفته‌ وي كاهش دريافت شير خام باعث بهم‌ خوردن توازن عرضه و تقاضا و افزايش قيمت شد، به‌طوري كه قيمت شير خام از تيرماه سال 90 كه كيلويي 450 تومان بود، با افزايش حدود دو برابري در تيرماه جاري به كيلويي 850 تومان افزايش يافت.

 

بقیه در ادامه مطلب

 

ایرمنا IRMNA

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
ادامه مطلب
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:کاهش مصرف شیر,شیر,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 رنگهای مصنوعی اغلب در غذا های فرآوری شده موجود استمانند نوشابه،آب نبات،دسر های ژلاتینی و در برخی محصولات پخته شده و اماده بست بندی شده  وجود دارند.رنگهای مصنوعی راه خود را به محصولاتی از قبیل غلات آماده برای صبحانه ،ماست و خامه کرم ها، پاستا های مخلوط و ... باز نموده است.این مواد باعث طیفی از ناراحتی ها از قبیل بیش فعالی در کودکان،سرطان و یا واکنش های آلرژیک می گردند.استفاده از رنگهای مصنوعی در صنایع غذایی غیر قابل قبول است زمانیکه رنگهای طبیعی در طبیعت بوفور یافت می گردد.به عنوان مثال زردچوبه (رنگ زرد)، چغندر (سایه قرمز یا صورتی)، فلفل قرمز (نارنجی)، و ... . استفاده از رنگهای مصنوعی اغلب علامت اینست که یک عنصر ویژه مانند میوه ها از ماده خوراکی حذف شده است و این رنگ مصنوعی سایه ای از آنچه می بایست در مواد غذایی باشد، است.

Copyright© 1997-2012Healthcastle Nutrition Inc


ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

فراموش نکنید که تمرینات ورزشی با تنبلی و عدم ثبات در تصمیم نتیجه نمی دهد. این موضوع آن قسمتی است از زندگی ما است که باعث عدم موفقیت در کارهایمان می شود .مهم نیست شما دارو مصرف کنید ،ورزش کنید یا رژیم بگیرید .بعد از عمل جراحی زیبایی هم نمی توانید بدون این اصل از نتیجه کار در طی سالیان بعدی لذت ببرید.

این چهار حرکت را در ادامه مطلب برای شما قرار داده ام .امیدوارم موفق باشید.

ابتدا خود را گرم کنید.می توانید 5 دقیقه از پله ها پایین و بالا بروید (با احتیاط و مراقبت از زانو)و یا ده دقیقه بدوید.وقتی تمام چهار تمرین را انجام دادید 45 ثانیه استراحت و دوباره آن را تکرار نمایید.برای کسب نتیجه مطلوب این تمرینات را حداقل 3 الی 4بار در هفته انجام دهید.فراموش نکنید خوردن برای بدن لازم ولی پرخوری سم است.

© 2012 Canadian Living

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:تمرین ورزشی,ورزش در خانه,تمرینات ساده,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

انجمن چای آمریکا اعلام کرده است که 85 درصد چای مصرفی در آمریکا چای سرد است.در ادامه بیان کرده است که  متاسفانه چای سرد فواید همان چای دم کرده را ندارد.گزارش توسط انجمن شیمی آمریکا نشان داد که بطری چای سرد حاوی پلی فنول کمتر از چای سبز و یا سیاه و سفید دم کرده می باشد. اما در مورد میزان کالری باید گفت که یک چای دم کرده (زیاد) دارای کالری در حدود صفر می باشد در حالی که یک فنجان چای سرد بطور متوسط 86 کالری دارد.

HEALTH CASTLE

 

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:چای,چای سرد,منفعت,چای سبز,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 

یک فنجان قهوه معمولی بطور متوسط دارای تنها 2 کالری و یک اونس مایع از اسپرسو غنی سیاه و سفید شامل فقط یک کالری می باشد.یک قاشق چای خوری قهوه فوری نیز فقط دارای 2 کالری می باشد.اما این در مورد قهوه خالص است یعنی وقتی قهوه های مدرن شامل مواد افزودنی مانند شیر ،خامه و یا مواد طعم دهنده و شیرین کننده را به آن اضافه کنیم آنوقت منتظر نتیجه ای متفاوت باشید یعنی تا 700 کالری افزایش نشان خواهد داد.

1 cup 2 calories
2 cups 4 calories
4 cups 8 calories
8 cups 16 calories

 

 

 

 

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:کالری,کالری قهوه,قهوه,فنجان قهوه, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

ارتباط خودكشي با آلودگي با انگل-جندي شاپور البرز

 آلودگي از طريق تماس با مدفوع گربه و يا گوشت نپخته كه منجر به آلوده شدن توسط انگل توکسوپلاسما (T. گوندی) مسي شود به نرخ خودكشي در زنان ارتباط مستقيم دارد.نتايج اين مطالعه در آرشيو روانپزشكي عمومي ثبت شده در حاليكه هنوز دليل كاملا موثق و ثابت شده اي در اين ارتباط(الودگي توسط اين انگل و ميزان نرخ خودكشي بعد از آن )ارائه نشده است.حدود يك سوم جمعيت جهان به اين انگل آلو ده اند كه به صورت مخفي در سلول مغز و ماهيچه ،بدون توليد علائم خاص وجود داشته و آلودگي توکسوپلاسموز به بيماري هاي ذهني مانند اسكيزوفرني و تغييرات در رفتار مرتبط مي باشد.اين انگل در روده گربه زندگي كرده و از طريق مدفوع خود را گسترش داده و مي تواند همه حيوانات خونگرم را آلوده نمايد. انسان از طريق ارتباط با بستر گربه،خوردن سبزيجات نشسته ،نوشيدن آب از منبع آلوده و يا بيشتر مواقع گوشت نپخته يا خام آلوده گردد.این مطالعه نشان داد که زنان مبتلا به T. گوندی یک و نیم برابر بیشتر احتمال خودکشی نسبت به کسانی که مبتلا به عفونت نبودند، دارند. جالب توجه است، این خطر با افزایش سطح T. آنتی بادی توکسوپلاسما و سابقه بیماری های روانی به طور قابل توجهی افزایش مي يابد.سرپرست اين مطالعه  Teodor T. Postolache، دانشیار گروه روانپزشکی و مدیر برنامه از خلق و خو و اضطراب در دانشگاه دانشکده پزشکی مریلند، گفت که یکی از نقاط قوت این مطالعه این بود که محققان توانستند پي به عوامل مختلف، از جمله سابقه بیماری های روانی، نه تنها در افراد، بلکه در پدر و مادر شخص ببرند.

ارتباط الودگي با انگل و خودكشي-جندي شاپور البرز

مسئله اساسي اينست كه  "آیا اقدام به خودکشی یک اثر مستقیم این انگل بر روی عملکرد مغز و یا پاسخ های اغراق آمیز ایمنی بدن ناشی از انگل موجود در مغز مي باشد؟اگر اين روابط شناسايي گردد كمك شاياني به پيش بيني و شناسايي كساني كه در معرض خطر افزاينده اقدام به خودكشي مي باشند مي نمايد.(اين بررسي برروي45000نفراز زنان بين 1992تا1995 و دركشور دانمارك صورت پذيرفت)

 

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:ارتباط انگل و خودكشي,خودكشي,انگل توکسوپلاسما ,آلودگي گربه,گوشت نپخته, , ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

اسكلت يكي از سيستم‌هاي مهم انسان است كه سبب حفظ وضعيت ايستاده و استوار بدن در برابر نيروي جاذبه می شود. بطور طبیعی اسکلت انسان در محیط جاذبه زمین که شدت آن تقریباً 10 متر بر مجذور ثانیه است رشد و نمو مي‌كند و ساختار استخواني آن به ‌شكلي طراحي شده است كه در مقابل نيروهاي وارد بر خود مقاومت كند. لايه خارجي استخوان را پريوست (در مقابل لايه داخلي يا آندوست) گويند. بافت استخواني محيطي به‌شكل تيغه‌هاي استخواني در زير پريوست قرار دارد. در لايه‌هاي زيرين، مجاري استخواني هم‌مركز (نظير تنه درخت) در اطراف يك منبع خوني قرار مي‌گيرد و سيستم‌هاي هاورس (استئون) را مي‌سازد. بافت استخواني از دو قسمت سخت قشري در خارج، و مغز‌ استخوان در داخل تشكيل شده است.قسمتي از استخوان كه در مجاورت مغز استخوان قرار دارد، استخوان اسفنجي (ترابكولار) نام دارد. استخوان قشري compact bone، در حدود 80 درصد استخوان‌بندي افراد بزرگسال را تشكيل مي‌دهد و اكثراً در تنهاستخوآنهاي دراز وجود دارد. استخوان اسفنجي spongy or cancellous bone به‌صورت تيغه‌هاي موازي ميكروسكوپي آرايش مي‌يابد و بيشتر در تنه مهره‌ها، دنده‌ها، لگن و انتهاي استخوآنهاي دراز وجود دارد. ترتيب قرارگيري بافت اسفنجي و متراكم، استحكام مناسب را براي تحرك فراهم مي‌سازد. قسمت اسفنجي استخوان وزن بدن را متحمل مي‌شود و آن را در برابر شكستگي محفوظ مي‌كند. بافت استخواني دائماً در حال بازسازي است و كلسيم مورد نياز بدن به‌طور متناوب از ذخاير اسكلتي آزاد مي‌شودفضانورداني كه بي‌تحركي طولاني‌مدت را تجربه مي‌كنند، مانند بيماران بستري، قطع نخاع، فلج اندام‌هاي تحتاني، و كساني كه اندام‌هايشان مدت‌ها در گچ مي‌ماند، بخش زيادي از توده استخواني، قدرت استخواني،
و عضلاني خود را از دست مي‌دهند.
مطالعات مختلف بر روي فضانوردان نشان مي‌دهد كه از دست رفتن توده استخواني در مأموريت‌هاي فضايي به طور متوسط، حدود یک تا دو درصد در ماه و از دست دادن كلسيم در فضانوردان تقريباً ده برابر ميزان از دست دادن كلسيم در بدن زنان در اوايل يائسگي است (بيشترين ميزان ازبين رفتن توده استخواني انسان در روي زمين). كاهش توده استخوان باعث كاهش قدرت استخواني و افزايش خطر شكستگي مي‌شود كه يكي از مشكلات سلامتي فعلي فضانوردان است و سبب اختلال در كاركرد آنها در مأموريت‌هاي فضايي مي‌شود. پوكي استخوان در فضانوردان يكي از بزرگ‌ترين موانع مأموريت‌هاي طولاني‌مدت مثل سفر به مريخ است.آموخته‌هاي ما درباره پوكي‌استخوان در فضا موجب خواهد تا این معضل را که بیماری شایع و ناتوان کننده ای در کره زمین است بهتر بشناسیم.اخيراً دانشمندان متوجه شده‌اند كه اشعه درماني در بيماران مبتلا به سرطان، خطر شكستگي خودبه‌خودي استخوان را افزايش مي‌دهد و اين واقعيت افق جديدي از تحقيقات براي محققان است. بتمن يكي از دانشمندان ناسا، كه در حال حاضر بر روي پوكي‌استخوان كار مي‌كند، مي‌گويد: "بروز شكستگي استخوان در زنان يائسه‌اي كه به علت سرطان گردن رحم و روده بزرگ تحت درمان با اشعه (راديوتراپي) قرار مي‌گيرند شصت درصد و در بيماران مبتلا به سرطان مقعد به ميزان دویست درصد افزايش مي‌يابد". با توجه به آنكه كاهش توده استخواني در فضانوردان و مواجه آنها با تشعشعات کیهانی در ماموریت فضایی سی ماهه به مريخ، امري اجتناب‌ناپذير است بايد شرايطي مهيا كرد تا بتوان مسافران را در برابر آن‌ محافظت نمود.

 بتمن در جولاي 2006، سی و پنج موش ماده را در معرض يك مواجهه (تك دُز) اشعه‌ به شدت دو گري قرار داد. البته اين مقدار تقريباً معادل شدت اشعه‌اي است كه براي فرد مبتلا به سرطان استفاده مي‌شود. وي موش‌ها را به چهارگروه تقسيم كرد و اثر اشعه‌هاي مختلف گاما (امواج الكترومغناطيسي با طول موج كوتاه و انرژي بالا كه به وسيله مواد راديواكتيو تابيده مي‌شود)، پروتون (از اجزاي اتم با بار مثبت و اندازه حدوداً 1836 برابر بزرگ‌تر از الكترون)، كربن و يونيزه (اشعه با قدرت بالا با انرژي كافي براي خارج‌كردن الكترون از مدار حركتي و در نتيجه بارداركردن هسته) را روي آنها بررسي كرد. سپس قسمت ابتدايي استخوان بزرگ ساق پا (تيبيا) و استخوان ران (فمور) را به وسيله سي‌تي‌اسكن بررسي كرد. طبق نتايج به‌دست آمده، اشعه كربن باعثشد تا توده استخوان اسفنجي سیو نه درصد (بيشترين كاهش) كاهش يابد. اشعه‌هاي پروتون، يونيزه و گاما به ترتيب سیو پنج، سیو چهار و بیست ونه درصد توده استخوان اسفنجي را كاهش دادند. ميزان كاهش اتصالاتمتحمل‌كننده وزن در استخوان اسفنجي در بين چهار گروه، حدود 46 تا 64 درصد متغير بود.شايان ذكر است كه قطع اتصالات استخواني برگشت‌پذير نيست و با درمان‌هاي جبراني بهبود نمي‌يابد. تك‌تك اشعه‌هاي؛ گاما، پروتون، كربن و يونيزان در اين مطالعه نسبت به مجموع اين اشعه‌ها (پروتون و يون‌هاي سنگين يا اشعه‌هاي يونيزان) تخريب كمتري داشت. طبق اظهارات بتمن در ميزان‌هاي بسيار پايين اشعه هم، كه انتظار كاهش توده استخواني نمي‌رفت، اين معضل مشاهده شد. براساس مطالعه بتمن مشخص شده است كه اشعه بر روي قسمت قشري و سخت استخوان اثر محسوسي ندارد و فقط ناحيه اسفنجي را تحت تأثير قرار مي‌دهد. براساس نتايج اين مطالعه، تشعشعات فضايي موجب تشديد كاهش توده استخواني و وخيم‌تر شدن اثرات زيان‌آور بي‌وزني بر روي استخوان مي‌شود.
 

دكترزهرا پيله‌وري و دكتر وحيد نوشادي

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:تشعشعات كيهاني,استخوان,اسكلت ,فضانوردان,مأموريت‌هاي فضايي,سي‌تي‌اسكن, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

شامل مطالب:

با پوست خود بیشتر آشنا شویم

انواع پوست

بهداشت پوست

تغذیه و پوست زیبا

مواد غذایی مورد نیاز پوست

.....

در 90 صفحه و حجم اندک.

بر روی لینک زیر جهت دانلود کلیک بفرمائید:

 

دانلود


 

 

 

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:دانلودpdf,دانلود :پوست من زیبا بمان,دانلود,لینک مستقیم,بهداشت پوست,زیبایی پوست, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

چشم ها بخش های بسیار مهمی از بدن هستند که گاهی اوقات دچار مشکلات متفاوت می شوند. اما گاهی تیرگی دور چشم می تواند بیشتر از کم بینایی شما را اذیت کند.
تيرگي دور چشم به رنگ‌هاي مختلف ديده مي‌شود، گاهي کبود است و گاه خاکستري تيره يا قرمز مايل به قهوه‌اي و زماني هم تيرگي اطراف چشم بصورت حلقه‌اي بسيار محو، خودنمايي مي‌کند. اما يک چيز روشن است، اينکه اين تيرگي به هر شکل و رنگي ظاهر شود ناخوشايند است و از زيبايي چشم مي‌کاهد.برای اینکه بتوانیم این تیرگی را رفع کنیم باید نکات متفاوتی را رعایت کنیم:

نقش اکسيژن
رگ‌هاي خوني در صورتي که اکسيژن کمتري دريافت کنند، تيره‌تر به نظر مي‌آيند و اين تيرگي به نوبه‌ي خود موجب تيرگي پوست مي‌شود. وقتي خواب ناآرامي داريم يا به اندازه‌ کافي نخوابيده‌ايم جريان خون بدتر از حالت طبيعي است. به همين دليل است که برخي توصيه مي‌کنند، براي رفع تيرگي اطراف چشم بايد آهن مصرف کرد. چون آهن باعث تأمين بيشتر اکسيژن در ارگانيزم‌هاي مختلف مي‌شود. اما صحت اين موضوع را بايد هر کس بر روي خود امتحان کند. ولي راه‌‌هاي ساده‌تري نيز براي خلاص شدن و کاهش تيرگي دور چشم يا حتي پيشگيري از بروز آن وجود دارد.

نوشيدن آب در روز
اگر سلول‌هاي پوست از آب کافي برخوردار شوند تيرگي رگ‌هاي زير آن کمتر نمايان مي‌شود. براي همين پزشکان توصيه مي‌کند که براي رهايي از تيرگي اطراف چشم بايد روزانه مقدار کافي آب بنوشيد. مقدار کافی آب برای یک روز هشت لیوان است.
خواب آرام و کافي
سومین راهي که باعث کمتر شدن تيرگي اطراف چشم در درازمدت مي‌شود، خواب کافي است. نه تنها مدت خواب بلکه کيفيت آن نيز تعيين‌کننده است. کسي که خواب طولاني دارد، اما بارها در طول خواب بيدار مي‌شود به اندازه‌ کافي استراحت نکرده است. اين فرد، نتيجه خواب ناآرام خود را روز بعد هنگام نگاه کردن به چهره خود درآينه خواهد ديد.
قدم زدن در هواي آزاد
بهره بردن از هوای آراد یکی دیگر از راه های حل این مشکل است.. قدم زدن در هواي آزاد حتي اگر کوتاه مدت باشد، براي رفع تيرگي دور چشم مفيد خواهد بود. این کار به نوعی باعث می شود تا اکسیژن تازه وارد رگ های شما بشود و این به رفع تیرگی دور چشم کمک به سزایی می کند.

حفظ فاصله از تلويزيون و کامپيوتر
پنجمین راه رعايت فاصله با صفحات تلويزيون و کامپيوتر است. نزدیک شدن به تلویزیون بیش از اندازه گردش خون شما را مختل می کند. زندگي سالم بر روي گردش خون تأثير مثبت مي‌گذارد و گردش سالم خون در چهره نمايان مي‌شود.
مراجعه به پزشک
گاهي با هيچ‌يک از اين راه‌ها نمي‌توان تيرگي اطراف چشم را درمان کرد. در اين صورت بايد نزد پزشک رفت، چراکه برخي از بيماري‌ها مانند آلرژي مي‌توانند سبب تيرگي اطراف چشم شوند. به ويژه اگر تيرگي چشم به مشکلي درازمدت تبديل شود، انجام برخي معاينات توسط پزشک مي‌تواند کمک‌کننده باشد.

منبع:مشرق

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:تیرگی دور چشم,زيبايي چشم ,چشم,تيرگي, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 اگر دانه ها از لیموعمانی جدا شوند، دیگر تلخی نخواهد داشت ولی در صورتی که با دانه پخته یا به صورت پودر به غذا افزوده شود، غذای تهیه شده تا حدی تلخ خواهد بود، بنابراین برای پرهیز از تلخ شدن غذا بهتر است پیش از افزودن آن به غذا دانه های لیمو را درآورید.لیموعمانی از خشک شدن نوعی لیموهای کوچک آبلیموگیری که انواع متفاوتی دارند، به دست می آید و به عنوان چاشنی در غذاها استفاده می شود. طی فرایند خشک شدن به دلیل تغییرات به وجود آمده در ترکیب ها و اکسیدشدن، رنگ لیمو تغییر می کند و از رنگ مایل به زرد و گاهی سبز به رنگ قهوه ای تیره یا سوخته تبدیل می شود. با توجه به اینکه مواد موثر موجود در تمامی گیاهان تا حد زیادی به شرایط آب و هوایی و جغرافیایی بستگی دارد، این مساله می تواند در رنگ گیاهان و میوه های تازه و خشک، طعم و مزه، بو و خواص آنها تاثیرگذار باشد.لیموعمانی تازه، رنگ خردلی دارد و بسیار ترش است و به صورت گرد کوبیده شده یا درسته عرضه می شود که البته یکی از پرمصرف ترین ادویه ها در دنیا گردلیمو عمانی است.جالب است بدانید ترش بودن لیمو به دلیل اسیدسیتریک موجود در آن است و از نظر ترکیب های شیمیایی د ر آب لیموعمانی، حدود ۸ درصد اسیدسیتریک وجود دارد.با توجه به اینکه ویتامین C و اسید سیتریک، ۲ ماده مهم و تاثیرگذار در لیموعمانی هستند، مرغوب ترین لیموعمانی، لیموعمانی ای است که حداکثر میزان از این ۲ مواد در آن وجود داشته باشد اما به دلیل اینکه نمی توان وجود این مواد را از ظاهر آنها تشخیص داد بنابراین می توان گفت، لیموعمانی های درشت که نشانه رسیدن کامل آنهاست و تیره رنگ هستند، مرغوب ترند. در حال حاضر انواع متفاوتی از لیموعمانی در بازار وجود دارد که گفته می شود لیموهای به رنگ سفید چینی هستند. رنگ سفید و روشن لیموعمانی دلیل قطعی چینی بودن آن نیست ولی این محصول می تواند از چین هم وارد شده باشد. لیموعمانی هایی که از ابتدا در ایران وجود داشته را همه می شناسند بنابراین اگر نمونه هایی با ظاهر متفاوت در بازار دیده می شود ممکن است چینی باشد.
توصیه می شود افراد مبتلا به فشارخون و بیماران قلبی از لیموعمانی استفاده کنند زیرا دیگر ترکیب های موجود در آبلیمو و لیموعمانی، پپتین است که باعث کاهش کلسترول و چربی خون و تا حدودی فشارخون می شود.
بهتر است بدانید افزودن لیموعمانی به خورش هایی مانند قیمه باعث کاهش خواص آن نمی شود بلکه گاهی «اسیدی» یا به اصطلاح «ترش شدن غذاها» باعث افزایش خواص و مرغوبیت آنها می شود. مثلا برای جذب آهن بیشتر غذا، وجود ویتامین C ضروری است و افزودن لیموعمانی، گردلیمو یا آبلیمو به غذاها باعث جذب بیشتر آهن می شود.



 متخصص فارماکوگنوزی
دکتر محمدحسین صالحی سورمقی
استاد دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:لیموعمانی,لیمو ,ادویه ها,فشارخون ,کلسترول,چربی خون , ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

محققان دانشگاه فلوريدا ذرات کوچکي توليد کرده‌اند که مي‌توانند برنامه‌ريزي شده و با خاموش کردن خط توليد ژنتيکي که پروتئين‌هاي مربوط به بيماري را توليد مي‌کنند، در سطح سلولي با بيماري مبارزه کنند.

اين «نانوروبات‌هاي» جديد توانستند در بررسي‌هاي آزمايشگاهي کل عفونت ويروسي هپاتيت C را از بين ببرند. طبيعت قابل برنامه‌ريزي اين ذرات امکان استفاده از آنها در بيماري‌هايي همچون سرطان و عفونت‌هاي ويروسي را فراهم مي‌آورد.اين تحقيق توسط چارلز چائو، استاديار شيمي دانشگاه فلوريدا و چن ليو، استاد پاتولوژي اين دانشگاه رهبري شده است. ليو مي‌گويد: «اين يک فناوري جديد است که کاربردهاي بسيار وسيعي دارد، زيرا ما مي‌توانيم با استفاده از اين ذرات هر ژني را که مي‌خواهيم، هدف بگيريم. اين فناوري راه را براي تحقيق در عرصه‌هاي جديد مي‌گشايد. ما از ابداع اين فناوري بسيار هيجان‌زده هستيم».در پنج دهه گذشته نانوذرات به‌عنوان مبنايي براي شناسايي، پايش و درمان بيماري‌ها مطرح بوده‌اند. در حال حاضر از فناوري‌هاي مبتني بر نانوذرات در برخي کاربردهاي پزشکي همچون بررسي‌هاي ژنتيکي و يافتن نشانگرهاي بيماري‌ها استفاده مي‌شود. چندين درمان متفاوت نيز در مراحل مختلف آزمايش‌هاي باليني قرار دارند.هدف نهايي و ايده‌آل درمان نانويي يافتن عاملي است که بسيار انتخابي عمل مي‌کند؛ اين عامل تنها وارد سلول‌هاي بيمار مي‌شود، فقط فرايندهاي مربوط به بيماري را درون سلول هدف مي‌گيرد و به سلول‌هاي سالم آسيبي نمي‌رساند.براي نشان دادن چگونگي اين فرايند، چائو و همکارانش ذره‌اي توليد کردند که ويروس هپاتيت C را در کبد هدف گرفته و از تکثير آن جلوگيري مي‌کند.در درمان‌هاي فعلي هپاتيت C از دارويي استفاده مي‌شود که به سيستم تکثير ويروس حمله مي‌کند. اما کارايي اين روش در حد متوسط بوده و بنابر مطالعات انجام شده، تنها در 50 درصد موارد موفقيت‌آميز بوده است. اثرات جانبي اين نوع از درمان از دارويي به داروي ديگر متفاوت بوده و شامل علائم شبه‌آنفلوآنزا، کم خوني و اضطراب است.چائو و همکارانش مي‌خواستند مفهوم مداخله در ماده ژنتيکي ويروس را بهبود بخشيده و با افزايش کارايي درمان، اثرات جانبي آن را کاهش دهند.ذرات توليدشده توسط اين گروه به‌نحوي طراحي مي‌شوند که با ماده ژنتيکي سلول مورد نظر مطابقت داشته و مي‌توانند بدون آنکه توسط سامانه ايمني بدن شناسايي شوند، وارد سلول هدف گردند.


جزئيات اين کار در Proceedings of the National Academy of Sciences منتشر شده است.

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:نانوروبات‌ها,خط توليد ژنتيکي ,هپاتيت C,درمان نانويي,فناوري جديد,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 

  

 دانلود ماری جوانا-کندوکاوی در یافته های علمی-امیرحسین آریانپور:

http://faupload.com/upload/91/Khordad/Marijuana-2nd-ed-.pdf

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:ماری جوانا,مخدر,خطرات,مکانیسم اثر,مدت باقی ماندن در بدن,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 با توجه به نوع ماده غذایی طول زمان نگهداری جهت حفظ قابلیت خوراکی آن متفاوت است.اما یک قانون کلی و غیر قابل تغییر اینست که غذای باقیمانده می بایست بلافاصله به یخچال منتقل گردد و توصیه می گردد که غذا بیش از 2 ساعت قبل از انتقال به یخچال، خارج از آن نگهداری نگردد در غیر این صورت بهتر است از مصرف آن خودداری گردد.در دمای 40 تا 140 درجه فارنهایت (به عبارتی 4 تا 60 درجه سانتی گراد)باکتریها به سرعت شروع به فعالیت و تکثیر نموده و باعث آلودگی غذا می گردند.غذا را درظروف اصلی خود ذخیره نسازید تا از آلودگی اجتناب نمایید یعنی غذا را به یک ظرف شسته شده و درب دار  منتقل نمایید .تاریخ انتقال به یخچال را حتما به خاطر بسپارید و در صورت فراموشکار بودن بهتر است تاریخ را بروی آن و یا درجایی ثبت نمایید یا کلا بی خیال نگهداری غذا شوید.برخی کارشناسان بر این باورند که کلا هر نوع غذایی را بعد از 2 روز می بایست مصرف نمود و برخی دیگر با دسته بندی آنها به غذاهای حاوی گوشت و سبزیجات می گویند که غذا های گوشتی طی 1 الی 3 روز و سبزیجات 5 روز می بایست مصرف شود.

دمای مورد نیاز برای گرم کردن مجدد غذا حداقل 165 فارنهایت (حدود 73 درجه سانتی گراد) بوده و در صورت هر گونه تغییر در رنگ،بو و طعم بهتر است که آن را دور بریزید و به خاطر داشته باشید هزینه وزمانی که صرف درمان مسمومیت خواهید کرد بیشتر از تهیه مجدد یک غذای سالم است .


 

HEALTHY FACTS

HEALTHY EATING FOR HEALTHY LIVING

 

 

 

 

 

 

 

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:مدت زمان نگهداری خوراک,خوراک باقیمانده,وعده های غذایی,طول زمان, آلودگی,گوشت و سبزیجات,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 

مجری طرح زیتون با بیان اینکه امکان وجود کنسرو زیتون سیاه تقلبی در بازار است از اعزام تیمی از ایران جهت آموزش به کشورهایی که دارای تکنولوژی تولید کنسرو زیتون سیاه هستند، خبر داد.به گزارش خبرنگار مهر، علی اصغر زینانلو مجری طرح زیتون پیش از ظهر امروز سه شنبه در نشست خبری به تشریح فعالیت های معاونت تولیدات گیاهی در این زمینه پرداخت .وی در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر که از او پرسید آیا در حال حاضر زیتون سیاه تقلبی در بازار وجود دارد یا خیر؟ گفت: سال گذشته واردات زیتون کنسرو را به کشور ممنوع اعلام کردیم اما متاسفانه برخی از واردکنندگان روغن تفاله زیتون را به صورت قاچاق وارد کشور کردند.مجری طرح زیتون در ادامه با بیان اینکه در داخل کشور تکنولوژی تولید زیتون سیاه را نداریم، گفت: بر این اساس، امکان تولید زیتون سیاه در کشور وجود ندارد.

 

وی در عین حال تصریح کرد: البته ممکن است برخی از افرد با استفاده از ترکیبات شیمیایی زیتون را به رنگ سیاه درآورند که بسیار مضر است و افراد نباید از آن استفاده کنند.زینانلو اضافه کرد: با این وجود در اجلاس شورای بین المللی زیتون که اخیرا در آرژانتین برگزار شد، در این رابطه صحبت هایی انجام و قرار شد تیمی متشکل از کارشناسان را از ایران برای آموزش تولید و تهیه کنسروهای زیتون سیاه به کشورهایی که دارای این تکنولوژی هستید، اعزام کنیم تا بتوانیم در کشور خودمان این کار را انجام دهیم.

خبرگزارى مهر (www.mehrnews.com)

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:زیتون سیاه تقلبی,زیتون سیاه,زیتون,روغن تفاله زیتون,کنسروهای زیتون,ترکیبات شیمیایی, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

دانشمندان مركز فناوري علم نانو در دانشگاه فلوریدا (UCF) آزمايشي را براي تشخيص دقيق‌تر تومورهاي سرطان پروستات و ميزان پيشروي آنها ارائه كرده‌اند. اين آزمايش مي‌تواند در ظرف 5 تا 6 سال برروي بيماران انجام شود.

 

اين آزمايش بر مبناي پتنت‌هاي ثبت شده توسط گروه تحقيقات UCF به سرپرستي پرفسور هو (Huo) در طي سه سال گذشته، ارتقاء يافته است. پرفسور هو و گروهش يك فناوري به نام NanoDLSay را توسعه داده‌اند. اين فناوري به دانشمندان كمك مي‌كند تا مولكول‌هاي ريز را از طريق مشاهده برهم‌كنش آنها با نانوذرات طلا مورد مطالعه قرار دهند. پرفسور هو كشف كرده است كه تومور سرطاني در بيمار با ايمونوگلوبين G‌ يا IgG كه يك پروتئين پادتن و بخشي از سيستم ايمني بدن است برهم‌كنش دارد. آزمايش شامل اختلاط نانوذرات طلا با نمونه‌هاي بافت انساني است. در ادامه IgG يك هاله دور نانوذرات طلا تشكيل مي‌دهد و بعد از اندازه‌گيري اندازه اين هاله، دانشمندان مي‌توانند ميزان پيشروندگي تومور را ارزيابي كنند.هو و گروهش عمده هزينه‌هاي فناوري NanoDLSay را از طريق كمك هزينه‌هاي اعطا شده توسط ديگران دريافت مي‌كنند. بيش از يك ميليون دلار بوسيله بنياد ملي علم، مركز سلامتي فلوريدا و ايالت فلوريدا اهدا شده است. بنا بر اظهارات هو، گام بعدي انجام چندين مطالعه اعتبارسنجي باليني است كه طي آنها محققين با موسسه سرطان بيمارستان فلوريدا كار خواهند كرد و اين آزمايش را بر روي چند بيمار انساني بررسي خواهند كرد. پس از آن آزمايشات باليني انجام خواهد شد. اين فناوري براي تجزيه و تحليل ديگر سرطان‌ها مانند سرطان سینه نيز قابل استفاده است.

 

كار پرفسور هو در مجله پزشكي انتقالي و نيز در اخبار و گزارش‌هاي علمي منعکس شده است. تحقيق او در سومين مسابقه ساليانه جايزه موزه كيد در گينسويل، كه در آن 120 مخترع علمي از سراسر ايالت فلوريدا حضور داشتند به مقام سوم رسيد. پرفسور هو يكي از دريافت كننده‌هاي كمك هزينه‌هاي پژوهشي از سيستم دانشگاه ايالتي فلوريدا است بطوريكه 225000 دلار براي تحقيقات او در نانوشيمي اعطا شده است. پرفسور هو از پيشرفت گروهش تا بدين جا اظهار شگفتي مي‌كند و از اينكه UCF فناوري مورد استفاده او را پتنت كرده است، افتخار مي‌كند.

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب: دانشگاه فلوریدا (UCF), ايمونوگلوبين G‌,فناوري NanoDLSay,گزارش‌هاي علمي, علم نانو ,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

يک نانوذره حمل‌کننده دارو که توسط پژوهشگران در آمريکا توليد شده است، وسيله‌اي براي انتقال مولکول‌هاي تداخل‌کننده کوچک RNA (siRNA) است. اين نانوذره در طي آزمايش‌هاي باليني بر روي انسان اثرات بهبوددهنده‌اي براي سرطان‌هاي سر و گردن نشان داده است.

دانگ شين از دانشگاه اموري و مارک داويس از موسسه فناوري کاليفرنيا اين مطالعات را انجام داده‌اند. داروهايي که بر مبناي فناوري siRNA مي‌باشند براي متوقف کردن توليد پروتئين‌هاي خاصي که در بيماري‌هايي نظير سرطان دخالت دارند، طراحي مي‌شوند. دکتر داويس و همکارش مدت مديدي است که در تلاشند تا از نانوذراتي که تومورها را هدف مي‌گيرند براي محافظت مولکول‌هاي siRNA در مقابل تخريب استفاده نموده و آنها را در جايي از بدن که مورد نياز است، انتقال دهند.

گروه دکتر داويس در گذشته نانوذره‌اي طراحي کرده بود که يک عامل siRNA که پروتئيني به نام RRM2 را هدف مي‌گيرد را درون خود حمل مي‌کند. اين محققان براي افزايش تاثيرگذاري اين ذرات عليه سرطان سر و گردن در اين مطالعه با گروه دکتر شين يک گروه تحقيقاتي تشکيل داده‌اند. زماني که RRM2 در اين نوع تومور تحريک گردد، نقش فعالي را در توسعه سرطان و مقاومت در برابر دارو ايفا مي‌نمايد.

آزمايش‌هاي اوليه بر روي سلول‌هاي سرطان سر و گردن که در ظرف کشت پرورش يافته‌اند نشان مي‌دهد که اين ساختار وارد سلول‌هاي تومور شده و در نتيجه رشد آنها را متوقف كرده است. اين پژوهشگران نتايج مشابهي را در استفاده دارو بر روي سلول هاي كشت شده سرطان ريه مشاهده نموده‌اند. آنها براساس اين يافته‌ها نانوذرات حامل siRNA خود را در مورد سرطان سر و گردن انسان بر روي موش به عنوان مدل آزمايش نموده‌اند.

يك بار تزريق دارو موجب توقف توليد RRM2 به مدت حداقل 10 روز و حضور نانوذره درون تومور به مدت 3 روز مي شود. 4 بار تزريق در طول 10 روز موجب نابودي مقدار قابل‌توجهي از سلول هاي سرطاني و كاهش چشمگير پيشرفت تومور مي گردد.

اين پژوهشگران تاكيد كرده‌اند كه در طول درمان هيچگونه اثرات مضر يا تغييراتي در وزن بدن مشاهده نكرده‌اند. آنها همچنين نشان داده‌اند كه اين دارو هيچ اثري بر توليد RRM2 در كبد ندارد.

اين پژوهشگران جزئيات نتايج کار تحقيقاتي خود را در مجله‌‌ي Journal of Controlled Release منتشر کرده‌اند.


ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

مردم معمولا به خوردن چربی ماهی توصیه می شوند،(ماهی هایی نظیر ماهی آزاد و ماهی تن) تا از این طریق اسیدهای چرب امگا 3 جذب بدن گردد.این چربی های ضروری که بدن ما قادر به ساختن آنها نمی باشد، دارای سطح تری گلیسیرید پایین بوده باعث کاهش خطرات حمله قلبی و همچنین کاهش التهابات می گردد.

به منظور جذب 4 تا6 گرم امگا 3، فرد مجبور به خوردن دو وعده از این ماهی های وحشی یا همان دریایی (ماهی های پرورشی در مزارع پرورش ماهی فاقد آن می باشند) در هفته می باشد.ماهی هایی نظیر ماهی آزاد و تن در حال تبدیل شدن به ماهیهایی کمیاب و گرانقیمت هستندبنابر این عموم مردم در حال روی آوردن به سوی مکمل های غذایی هستند که حاوی این مواد باشد.در حال حاضر انواع کنسرو های این نوع ماهی ها در جهان یافت می شود ولی این موضوع به مدت طولانی ادامه نمی یابد.در آینده شما این اسیدهای چرب ضروری را از طریق گیاهانی بدست می آورید که بامهندسی ژنتیک دچار تغییر گشته اند.نکته جالب اینجاست که این ماهی های آزاد دریا ها مانند انسان خود، قادر به ساختن این مواد نمی باشند ولی آنها را از طریق خوردن جلبک های سازنده آن بدست می آورند.دانشمندان در حال انتقال ژن این نوع جلبک ها به گیاهان می باشند و به زودی این صنعت به طور انبوه به تولید این نوع از اسیدهای چرب، از طریق این گیاهان خواهد پرداخت.

James P. Collman 

 

The book is published by University Science Books 

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:اسیدهای چرب امگا 3 ,امگا3,قلب,سلامتی,ژنتیک,مهندسی ژنتیک0گیاهان,ماهی,تن,ماهی آزاد,تری گلیسیرید, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 امروزه تبلیغات برای مصرف لامپهای کم مصرف  در تمامی جهان فراگیر شده است .صرفه جویی در پول،( مخصوصا با گرانی روز افزون اقلام و حامل های انرژِی ) همه را به تفکر در مورد کاهش مصرف انرژِی وا داشته است.اما یکی از مطالبی که شاید زیاد درباره آن شنیده ایم وجود جیوه در این گونه لامپها و خطرات ناشی از آن می باشد. 

بزرگترین نگرانی ما در ارتباط با لامپهای کم مصرف (CFL bulbs) این است که جیوه موجود در آنها باعث تاثیر منفی در سلامتی ما می گردد. نکته دیگر و جالب آن است که  بدانیم لامپهای رشته ای که در تمام این سالها مورد استفاده بوده است هم دارای جیوه می باشد ولی تاکنون شکایتی از آن در طی این سالیان دراز مشاهده نگردیده است. در حقیقت تعدادی از مردم در خرید تمامی لامپهای رشته ای قبل از ممنوعیت آن در سال 2012 به شیوه ای دیوانه وار اقدام نموده اند. که شاید به این معنی باشد که آنها راضی هستند که خود را در معرض جیوه و پرداخت صورتحساب بیشتر برق قرار دهند تا از لامپ کم مصرف استفاده نمایند. بسیاری از مردم نمی دانند که لامپهای رشته ای نیز حاوی جیوه می باشد ،شاید به این دلیل که تاکنون هیچگاه بحثی در مورد لامپ های رشته ای صورت نگرفته است.

پروفسورسلامتی محیط  Helen Suh MacIntosh،  در دانشگاه هاروارد مطلب ذیل را در مورد لامپ های کم مصرف عنوان کرده است: 
یک لامپ CFL حاوی 5 میلی گرم جیوه است که اگر در یک اتاق بچه به ابعاد 25متر مکعب (ابعاد میانگین اتاق خواب) شکسته شود تمام این 5میلی گرم در آن واحد تبخیر می گردد که به این معنی خواهد بود که میزان جیوه موجود در فضای اتاق بالغ بر 0.2 mg/m3خواهد بود.که تمرکزبخار جیوه با گذشت زمان بدلیل جابجایی هوا از بیرون و یا اتاقهای مجاور کم خواهد شد. این مقدار از جیوه با گذشت 1 ساعت از زمان حادثه و یا کمی بیشتر به سطح صفر خواهد رسید.بر اساس این فرضیه محتاتانه این سطح از بخار جیوه محتملا خطرناک نمی باشد زیرا پایین تر از استاندارد ایمنی محیط کار و اداره بهداشت و درمان (OSHA) آمریکا یعنی 0.05 mg/m3 میانگین بخار فلز جیوه در طی 8 ساعت می باشد. اما آیا یک استاندارد واقعی مورد قبول همه برای میزان جذب جیوه وجود دارد؟ نه واقعا. ولی این به آن معنا نیست که دوره بیفتیم و شروع به جذب جیوه کنیم! باید گفت که ما عملا این کار را انجام می دهیم.ماهی هایی که می خوریم دارای مقادیری جیوه می باشد،هوایی که استنشاق می کنیم و آبی که می نوشیم هم همینطور .

اما حقیقت دیگر اینکه استفاده از لامپ های کم مصرف 75 درصد صرفه جویی در انرژِی و دوامی 10 برابر لامپ های رشته ای را به شما ارزانی میکند.اگر فقط در کشور آمریکا در هر خانه یک لامپ رشته ای با یک لامپ کم مصرف جایگزین گردد در یکسال انرژی لازم برای روشن کردن 3 میلیون خانه ذخیره می گردد.باید گفت که این لامپها خطرناکتر از لامپهای رشته ای که برای سالها مصرف کرده ایم خوردن ماهی و یا تنفس هوای آلوده اطرافمان نیست.

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:لامپهای کم مصرف ,لامپ,صرفه جویی,انرژِی ,جیوه ,خطر,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 

 دانشمندان دانشگاه ایالتی آریزونا متوجه شده اند که زنبورهای عسل پیر زمانیکه مسئولیت های مرتبط به لانه را که بطور معمول بر عهده زنبورهای جوانتر می باشد بر عهده می گیرند به گونه موثری قادر به معکوس ساختن فرآیند پیر شدن مغز می باشند . در حالیکه اکنون تحقیقات بروی زوال عقل ناشی از پیری انسان برای مداوا با داروهای جدید متمرکز شده ،این کشف جدید نشان می دهد که شاید دخیل شدن در فعالیت های اجتماعی منجر به کاهش سرعت زوال عقل و یا مداوای آن گردد.

در مطالعه انجام گرفته توسط یک تیم از دانشمندان از (دانشگاه آریزونا)ASU و دانشگاه نروژی علوم زندگی،به رهبری Gro Amdam استاد دانشیار در دانشگاه ASU در علوم زیستی نشان می دهد  زنبورهای پا به سن گذاشته که مسئولیتهای داخلی اجتماعی لانه رابرعهده گرفته اند دچار تغییراتی در ساختار مولکولهای مغز خود شده اند. او می گوید : بر اساس تحقیقات قبلی ما می دانستیم که زنبورها وقتی در لانه مانده و به پرستاری از لاروهای(بچه های خود) خود مشغول هستند تازمانی که ما مشاهده نمودیم دارای عملکرد مطلوب و شایسته مغزی می باشند.بعد از یک دوره پرستاری و  پرواز جهت جمع آوری غذا فرآیند پیر شدن به سرعت آغاز می گردد.به گونه ای که تنها بعد از دو هفته این زنبورها شروع به ازدست دادن بالها ، بی مو شدن بدن و مهمتر از همه از دست دادن قدرت عملکرد مناسب مغز (به طور اساسی قدرت یادگیری چیز های جدید) می نمایند.

حال این سئوال اساسی برای ما مطرح شد که این زنبور های پا به سن گذاشته در صورت پرستاری مجدد از لاروها دچار تغییر مجدد می گردند؟

طی این آزمایش تمامی زنبورهای جوانتر را از لانه پاکسازی نمودند و فقط ملکه و پچه ها را در لانه باقی گذاردند.وقتی زنبورهای مسن وارد لانه شدند فعالیتها برای چند روز کاهش یافت .سپس برخی از آنها برای یافتن غذا و بقیه برای پرتاری در لانه مشغول به کار شدند.بعد از 10 روز دانشمندان در یافتند که بیش از نیمی از این زنبور ها قابلیت مغزی خود را در یاد گرفتن چیز های جدید باز یافته اند.

این تیم بین المللی فقط بازیابی قدرت مغزی را در این زنبورها کشف نکرد بلکه موفق به کشف تغییرات در پروتئین  مغز این زنبورها گردید. با مقایسه مغز این زنبورها دو نوع پروتئین تغییر یافته مشاهده گردید .آنها پروتئین Prx6 ،که یک پروتئین موجود در انسانها نیز می باشد کشف نمودند . این پروتئین می تواند به انسان در حفاظت از زوال عقل و بیماری هایی مانند آلزایمر کمک نماید.و اما کشف پروتئین دوم که به نام  "chaperone" نامیده می شود مرتبط با قابلیت حفاظتی این پروتئین از سایر پروتئین ها بدر برابر آسیبها در زمانی است که مغز و بافتها دربرابر استرس های سلولی قرار می گیرند.

بطور کلی دانشمندان علاقه دارند که دارویی برای کمک به مردم برای نگهداری عملکرد مغز بسازند و از آنجایی که پروتئین موجود در انسانها و زنبور ها در این مورد مشابه است  امید دارند که شاید عملکرد آن در هر دو مورد یکسان باشد.


   Tuesday, July 3, 2012

 

Arizona State University

 

 

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:معکوس ساختن فرآیند پیری,پیری, زنبورهای عسل,فعالیت های اجتماعی,پروتئین مغز, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 

بر طبق این تحقیق مردانی که در هنگام بچه دار شدن دارای سن بیشتری می باشند دارای بچه و درنتیجه نوه های با طول تلومر بیشتر خواهند بود(تلومر:کلاهکی بر روی انتهای کروموزوم ها که آنها را از صدمات محافظت می نماید).

محققان عنوان کرده اند که افراد دارای تلومر بلندتر در طی یک پریود زمانی یکسان نسبت به افرادی با تلومر کوتاهتر عمر بیشتری می نمایند علاوه بر اینکه این موضوع از فرد در مقابل افزایش طول عمر محافظت می نماید.

در بیشتر سلول ها با بالا رفتن سن طول تلومر کاهش می یابد در حالیکه این موضوع در اسپرم ها صادق نبوده و با افزایش سن طول تلومر آن افزایش می یابد . محققان بر این عقیده اند که در صورت به تاخیر افتادن بچه دار شدن در پدران ممکن است این خصوصیت اسپرمهای دارای تلومر بلند تر به نسل بعدی منتقل گردد.

با این حال، محققان اشاره کرده اند که سن بالاتر  پدر ان نیز خطر اتی را برای کودکان ارمغان می آورد- مطالعات نشان داده اند که پدران مسن تر احتمال جهش های ژنتیکی که ریسک بیماری های سقط جنین و یا خاص را افزایش می دهد.مطالعات نیز نشان داده اند که فرزندان پدران مسن تر بیشتر احتمال دارد تا با شرایط عصبی خاص مانند اوتیسم مواجه شوند. در هر صورت مطالعات تکمیلی بر روی آن ادامه دارد.

Jun 11, 2012 | Rachael Rettner, MyHealthNews

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:تاخیر در پدر شدن,افزایش طول عمر,طول تلومر بیشتر,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 

 
1. هیچگاه نفس خود را در طول تمرینات قدرتی را نگه ندارید. این امر می تواند فشار خون شما را تحت تاثیر قرار دهد.
 
2. هنگام بلند کردن وزنه،حرکات را آرام و یکنواخت انجام دهید. در هنگامی که وزنه فشار می آورد نفس را بیرون دهید و و در هنگام آرامش یافتن نفس بکشید.
 
3. اجتناب از حرکات تند و سریع .
 
4. از قفل کردن مفاصل بازوها و پاها  و فشار بیش از حد خودداری کنید.
 
5. برخی از درد و خستگی خفیف بعد از ورزش های عضله سازی طبیعی  است. خستگی، درد مفاصل و عضلات دردناک ( بطور مداوم و در طول تمرین ) نیش (تیر کشیدن) میزند، طبیعی نیست.
 
6. همیشه به گرم کردن قبل از تمرینات کششی توجه کنید.
 
7. کشش نباید باعث درد، بخصوص درد مفاصل گردد.
 
8. بطور ناگهانی به تمرین کششی روی نیاورید.حرکات می بایست آرام و یکنواخت دنبال گردد.
 
9. برای جلوگیری از صدمات، استفاده از تجهیزات ایمنی از قبیل کلاه ایمنی برای دوچرخه سواری الزامیست.
 
10.  شدت تمرینات شما باید به گونه ای باشد که شما قادر به صحبت در طی تمرینات استقامتی باشید.
 
Jun 5, 2012 | Fred Cicett
ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:ایمنی در ورزش ,تمرینات کششی,جلوگیری از صدمات,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

        

 - دست و غذا ( به عنوان مثال گوشت خام ) را قبل از تماس با یکدیگر بشویید . همچنین در کار با مواد غذایی دارای عصاره و یا مایعات (گوشت قرمز،مرغ،مواد غذایی دریایی ،تخم مرغ)  ، دقت کنید که  این مایعات با مواد غذایی آماده برای خوردن تماس نداشته باشند .

-میوه های تازه و سبزیجات را به خوبی شسته و ضد عفونی نمایید .محصولات تازه ممکن است در تماس با باکتری های مضر  از منابع مختلف( خاک و آب آلوده در مزارع ) یکراست به تخته  برش در آشپزخانه ها وارد شوند. 

- در هنگام پخت و پز بهتر است از حداقل دمای پخت مواد غذایی مانند گوشت ها و تخم مرغ و .... اطلاع داشته باشید.

-در دمای اتاق (منزل) باکتریهای موجود در غذا می توانند هر 20 دقیقه 2 برابر گردند که این موضوع شانس ابتلای شما به بیماری را افزایش میدهد،بنابر این مواد غذایی را به سرعت در یخچال قرار دهید ،دمای یخچال اغلب باکتری های مذکور را از تکثیر باز می دارد.

-گوشت خام و طیور ممکن است حاوی باکتری ها، مانند اشرشیا کلی( E. coli)، سالمونلا (salmonella)، لیستریا(listeria)، و یا انگلها باشد. پختن می تواند این میکرو ارگانیسم های مضر را از بین ببرد، اما گوشت به سادگی قابلیت آلوده شدن مجدد را درصورت عدم نگهداری مناسب دارا می باشد پس در نگهداری مناسب دقت نمایید .

- تخم مرغ تازه باید با دقت و احتیاط به کار برده شود. تخم مرغ تمیز وبا پوسته سالم نیز حتی می تواند دارای سالمونلا باشد .بنابر این برای جلوگیری از مسمومیت غذایی ،غذاهای حاوی تخم مرغ و خود تخم مرغ در یخچال نگهداری و در هنگام پخت و پز ،پختن تا زمان سفت شده زرده ادامه یابد.

-با توجه به کامل نبودن سیستم ایمنی بدن نوزادان و کودکان کم سن  به اندازه کافی برای مبارزه با عفونت ها ، آنها در معرض خطر بیماری های ناشی از مواد غذایی هستند بنابر این در هنگام حمل و نقل و آماده سازی مواد غذایی مراقبت بیشتری باید انجام شود .

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:ایمنی در مصرف و نگهداری مواد غذایی,نگهداری مواد غذایی,پخت و پز ,مواد غذایی ,گوشت,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

4 می ، 2012 -  بر اساس گزارش منتشر شده این تحقیق، همان عنصری که در فلفل سیاه باعث عطسه کردن  می شودممکن است درحفظ تناسب اندام  و باریک ماندن اندام کمک بسزایی انجام دهد. 

این مطالعه مقدماتی جدید نشان می دهد که جزء تند موجود در فلفل سیاه که به عنوان piperine شناخته شده ،با مسدود کردن تشکیل سلولهای جدید چربی موثر می باشد.



 
 
By Jennifer Warner
Web Health News
Reviewed by Brunilda Nazario, MD
 

 

 

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
ادامه مطلب
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 به گزارش رويترز از اين به بعد شايدزمانی که شما در یک هتل اقامت مي كنيد،  بخواهید اقدام به آوردن قوي ترين  ضد عفونی کننده هاي دست نماييد.

مطالعه بر روی میزان آلودگی در اتاق های هتل ها توسط دانشگاه هوستون و انجمن میکروب شناسی آمریکا ارائه شده است، نشان مي دهد که دو مورد از آلوده ترین اقلام موجود در اتاقهاي هتلهاکنترل از راه دور تلویزیون و سوئیچ  روشن خاموش لامپ و بالین مي باشد.
 
اين آلودگي به همان شدت آلوده گي سطوحي، مانند صندلی توالت حمام و روشويي مي باشد .
 
نكته نگران كننده اين گزارش مرتبط با  این  مطلب بود که برخی از بالاترین سطوح آلودگی در ارتباط با اقلامي است كه براي خانه داري و تمييز نمودن سطوح استفاده مي شود چون اسفنج و اسكاج .اگر این آیتم ها آلوده  شوند،  می توانند منجر به آلودگی متقاطع اتاق، و يا آلودگي تمامي قسمتهاي هتل ها گردند.
 
محققان اقدام به نمونه برداری و تست سطوح کل باکتری ها و باکتری های مدفوع  در 18 سطح مختلف در هر اتاق هتل،نموده اند كه نتيجه آن وجود  باکتری های مدفوع در 81 درصد از تمام سطوح ذكر شده است.
 
 
ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:میزان آلودگی در اتاق های هتل ها, تست سطوح کل باکتری ها,میزان آلودگی , ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 
 (مه 29، 2012) - کشف کودک مومیایی کره با اندام نسبتا سالم بعد از  انجام تجزیه و تحلیل ژنتیکی در کبد که نشان دهنده وجودژنوتیپ دنباله C2 منحصر به فرد ویروس هپاتیت (B )  شايع در آسیای جنوب شرقی است.
تجزیه و تحلیل اضافی از ژنوم HBV باستانی ممکن است به عنوان یک مدل برای مطالعه تکامل هپاتیت B مزمن و کمک به درک گسترش ویروس احتمالا از آفریقا تا شرق آسیا، استفاده شود. همچنین ممکن است اين امر نور ي را درجهت درك شيوه مسیر مهاجرت هپاتیت B در شرق دور از چین و ژاپن به کره و همچنین به سایر مناطق در آسیا و استرالیا که درآن  علت عمده سیروز و سرطان کبداست، روشن سازد.
 بابازسازی کد ژنتیکی باستاني ویروس هپاتیت B اين مورد از قدیمی ترین ژنوم ویروسی کامل شرح داده شده در متون علمی به روز است. 
با استفاده ازتکنیک های ژنتیک مولکولي مدرن ، محققان با مقایسه  توالی DNA باستانی با ژنوم ویروسی معاصر موفق به افشای تفاوت هاي ايندو شده اند.دانشمندان معتقدند تغییر در کد ژنتیکی ناشي از جهش های خود بخودی و فشار  محیطي در طی فرایند تکاملی ویروس بوده است. بر اساس نرخ جهش های مشاهده شده در طول زمان و تجزیه و تحلیل ناشي از بازسازی DNA ویروس هپاتیت B مومیایی نشان می دهد که منشاء ويروس  بین 3000 تا 100.000 سال پیش بوده است.

 
 Tracing hepatitis B virus to the 16th century in a Korean mummyHepatology, 2012; DOI: 10.1002/hep.25852

 

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:کودک مومیایی کره اي,ویروس هپاتیت (B ) ,مقایسه توالی DNA ,ژنوم ویروسی ,ویروس هپاتیت B مومیایی, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 آرسنیک وارد مواد خوراکی ما می شود به این دلیل که گیاهان آن را از خاک مانند سایر اجزای خاک جذب می نمایند.گیاهان نمی توانند تفاوتی بین عناصر بد و خوب قائل شوند بنابر این آنها را جذب می نمایند.در جهان برخی مناطق آرسنیک خیز بوده و میزان آرسنیک تجمع یافته بیشتر می باشد.این مرتبط به تشکل های زمین شناسی در سنگ و خاک این قبیل مناطق می باشد.به عنوان مثال بر طبق نظر دکتر James R. Coughlin مشاور در امور غذا،مواد مغذی و مواد شیمیایی سمی در فدراسیون برنج ایالات متحده در بنگلادش میزان آرسنیک موجود در خاک و آب آشامیدنی بین 20 تا 30 برابر کشوری مانند آمریکا است . در مناطق دیگر عمده آرسنیک می تواند از استفاده از باقیمانده حشره کشهای دارای آرسنیک که در کشور های توسعه یافته استفاده آنها ممنوع است حاصل گردد.

دکتر  Coughlin اعتقاد دارد که میزان آرسنیک در  برنج در انواع قهوه ای که دارای پوسته خارجی می باشد (سبوس دار)دارای میزان بیشتری آرسنیک نسبت به نوع سفید (فاقد سبوس) می باشد زیرا با توجه به متمرکز شدن بیشتر این ماده در پوسته خارجی و جداسازی آن در برنج سفید میزان آرسنیک موجود به طرز قابل ملاحظه ای کاهش نشان می دهد. متاسفانه این قسمت بخشی است که بسیاری از مواد مغذی در آن قرار گرفته است بیشتر فیبر و مواد چون منیزیم و روی.

 

جذب آرسنیک در مواد غذایی

جندی شاپور البرز

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
ادامه مطلب
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:آرسنیک,مواد شیمیایی سمی,مناطق آلوده ,ارگانیک و غیر ارگانیک, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

اسیدهای چرب امگا 3  بخشی از یک رژیم غذایی سالم هستند. مکملهای روغن ماهی می تواند برخی از منافع بهداشتی ، از جمله کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی، سکته مغزی، فشار خون بالا و بیماری آلزایمر را فراهم نماید. شما همچنین می توانید امگا 3 را در ماهی، کدوی حلوایی، سویا، گردو و دانه کتان پیدا کنید.

سلامتی

شما همچنین باید مراجعه سالانه به دندانپزشک و تداوم استفاده از نخ دندان و مسواک زدن را فراموش نکنید . بهداشت دهان باعث جلوگیری از بوی بد دهان، پوسیدگی دندان و بیماری لثه می شود. 

اما بهترین کاری که برای  پوستتان می کنیدچیست؟  جواب:استفاده ازضدآفتاب . قرار گرفتن در معرض آفتاب  منشا بسیاری از علائم قابل مشاهده پیری، مثل چین و چروک و لکه های افزایش سن بوده  و همچنین می تواند به کشنده ترین نوع سرطان پوست منجر شود.

یک رژیم غذایی سالم فقط با تخم مرغ و گوشت آغاز و در نهایت پایان نمی پذیرد.   باید در مصرف میوه ها و سبزیجات به صورت منظم تمرکز نمایید. رژیم غذایی شامل فقط پنج میوه و سبزی در روز به کاهش خطر ابتلا به سرطان و بیماری کمک شایانی می نماید.

ورزش به حفظ حجم عضلانی بدن کمک می کند و همچنین مسکن طبیعی ضد افسردگی و استرس است.نکته مهم در بعد از ورزش کردن هنگامی است که شما  ورزش های سنگین انجام داده اید، شما مقدار زیادی الکترولیت در عرق خود ازدست داده اید (به ویژه سدیم و پتاسیم ). فراموش نکنید که بدن خود را دوباره احیا نمایید.

" اینها نکاتی است که برای حفظ سلامتی بسیار مهم و اجرای آنها آسان است ولی اغلب سهل انگارانه در موردآنها برخورد می کنیم."

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:مکملهای روغن ماهی ,امگا 3,بهداشت دهان,ضدآفتاب,ورزش,ضد افسردگی و استرس,مسکن طبیعی, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

برخی اثرات علف کش هابر سلامت انسان

از جمله علف کش ها یی که به طور گسترده استفاده می شود،  تو فور دی  است که به عنوان یک ماده سرطانزا برای  انسان توسط آژانس بین المللی تحقیقات سرطان طبقه بندی شده است. یک مطالعه در جنوب شرقی آسیا درباره بیش از 3000 نفر نشان داد نقائص هنگام تولدبا قرار گرفتن یک پدر و مادر در  معرض علف کش 2،4،5-T(تو-فور -فایو-تی)چهار برابر گردیده است .پاراکوات سمی است که در دوز های پایین باعث مرگ معمولا ناشی  از نارسایی تنفسی یا کلیوی می گردد.

مطالعات انجام شده در سال 2008 در مورد  آترازین  نشاندهنده افزایش  فعالیت ژن مرتبط با وزن غیرطبیعی انسان هنگام تولد  می باشد.آترازین، دومین مقام در شایع ترین علف کش های مورد استفاده در ایالات متحده آمریکا، با تاثیر بر یک ژن باعث  ناباروری در رحم با علت ناشناخته می گردد.بر اساس گزارش نیویورک تایمز ،4-2-D و 2،4،5-T  علف کش های دخیل  در شکست تولید مثل انسان و  افزایش سقط جنین می باشند.در مطالعات صورت گرفته در مینه سوتادر مورد 1537 بچه، قرار گرفتن والدین در معرض   گلیفوزات (glyphosate)با افزایش نقص هنگام تولد در ارتباط بوده است.  قرار گرفتن در معرض  علف کش nitrofen افزایش مرگ و میر نوزادان پس از وضع حمل و همچنین ایجاد ناهنجاری های بافت قلب رادر پی داشته است.تحقیقات اپیدمیولوژیک نشان می دهد افزایش خطر ابتلا به سرطان، به ویژه سارکوم بافت نرم و لنفوم در مردم در معرض علفکش chlorophenoxy بیشتر می باشد. قرار گرفتن در معرض علف کش تریازین ارتباط قوی با افزایش بروز سرطان پستان دارد.برای علف کش  alachlor ، سوزش پوست و چشم، خطر آسیب کلیه، طحال و کبد و سرطان از مخاط حفره بینی و پلک اعلام گردیده است. استفاده از alachlor را به عنوان یک علف کش  توسط اتحادیه اروپا ممنوع شده است.

C Michael Hogan (Lead Author);Sidney Draggan (Topic Editor) Herbicide

 

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:علف کش, سقط جنین,مرگ ومیر, سرطان زا, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 علف کش عبارت است از مواد شیمیایی در نظر گرفته شده برای نابودکردن پوشش گیاهی (گیاهان غیر اقتصادی و مضر برای صنعت کشاورزی).  اکثریت قریب به اتفاق این علف کش های غیر انتخابی بوده و در عملکرد خود ، ممکن است باعث  پیامدهای نامطلوب زیست محیطی گسترده ای را بوجود آورند. این نتایج نه تنها شامل مرگ ارگانیسم ها بلکه شامل اثرات جهش زا  و سرطان زا یی است که بر روی حیوانات و گیاهان دارد.


علف کش استفاده گسترده ای برای کشاورزی،  گلف، گذر گاهها، مناطق مسکونی و زمینهای دیگر دارند. اولین علف کش ها، مواد شیمیایی غیر آلی بودند، هر چند علف کش های جدید توسط ترکیبات آلی تحت سلطه قرار گرفته انددر حال حاضر، کاربرد وسیعی از علف کش هایشیمیایی وجود دارد، در ایالات متحده به تنهایی 480 میلیون کیلوگرم در سال از این مواد مصرف می گردد.

استفاده از علف کش بطور گسترده در1940s آغاز شده است و مسئول انقراض گونه های متعدد، از جملهپرندگان ،دوزیستان، ماهی و بندپایان تا کنون می باشددر بسیاری از موارد، استفاده از علف کش یک عامل تشدید کننده جهت تخریب زیستگاه و به خطر افتادن گونههااست. علف کش ها دارای آثار ماندگار در محیطزیست میباشند به این معنی که، با حفظ سمیت خود  برای چند دهه  در خاک باقی می مانند؛ علاوه بر این، برخی از علف کش ها به شدت محلول هستند، به طوری که آنها ممکن است وارد سیستم های آبی شده ، که در اینحالت 
اثرات غیر انتخابی کشنده می تواند رخ دهد .علف کش ها غالبا دستخوش تغییر شیمیاییپس از آزادی در محیط زیست گردیده؛  کهدر برخی موارد، تغییر مواد شیمیایی ممکن است اثرات سمی بر گیاهان و حیوانات داشته باشنداستفاده از علف کش ها به برخی بیماری های انسانی ، مرگ و میر، تولید مثل و غدد درون ریز  مرتبط است.

گرچه علف کش ها برای موجودات زنده گیاهی خاص در نظر گرفتهشده، نتیجه نهایی استفاده از آنها تجمع در میزان بسیار زیاد درمحیط زیست (به عنوان مثال، خاک، آبزیان، سیستم های زنده واتمسفراستاین اثرات توسط پدیده زیر تقویت شدهاست(الف) حلالیت بالا دربسیاری از دسته های علف کش ها، (ب)ورود غلظت بالایی ازعلف کش ها  به زنجیره غذایی و  متمرکز شدن در چربی ها و انتقال به  گونه های بالاتردر زنجیره غذایی (ج) ثبات و ماندگاری بسیاری از علف کش ها و تغییر فرم شیمیایی به متابولیت های دیگر مضر پس از اقامت در خاکبرای آب ، گیاهان و جانوران.در آبهای سطحی جهان  آترازین و   2,4D در همه جا، حتیدر کشورهای غربی و توسعه یافته که به طور کلی معیارهای کیفیت آبدقیق رعایت می گرددوجود دارند.آترازین  برای بیشتر گونه های ماهی ها در غلظتیک در هر یک میلیارد  (درآب )سمی استبرای درک بزرگی  تجمع این مواد در اقیانوس ها، باید توجه داشته باشید که در یک ماه 650 متریک تن(metric tons )علف کش  فقط به خلیج مکزیک تخلیه می گردد. (ادامه دارد)

C Michael Hogan (Lead Author);Sidney Draggan (Topic Editor) Herbicide

 

 


 

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:علف کش, آلودگی,محیط زیست,مرگ و میر,بیماری, ماندگاری علف کش ها, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

تحقیقات نشان می دهد اگر شما اجازه نواختن ساز خود را به کسی بدهید چیزی بیش از موسیقی را به اشتراک گذاشته اید.ارگانیسم های بیماری زا مدت ها بعد از نواختن موسیقی بر روی این آلات باقی می مانند .این تحقیق از سوی دانشگاه Tuftsبوستون برروی 20 عدد فلوت،کلارینت و ساکسیفون صورت گرفته است.انواع میکروب های مختلفی در دهان انسان یافت می شود که هیچ مشکلی را ایجاد نمی نمایند .اما برخی از میکروب ها که راه خود را به دهان باز می نمایند باعث ایجاد عفونت در گلو می گردند.این مطالعه نشان داده که میکروب های شایع به مدت 3 روز در کلارینت و ساکسیفون باقی می مانند درحالیکه این مدت برای فلوت کوتاهتر می باشد.لوی و مارشال  شروع به جمع آوری چند میکروب بیماری زا، از جمله استرپتوکوک و  مطالعه در زیر میکروسکوپ، نمودند. باکتری استرپتوکوک باعث عفونت استرپی گلوو دیگر بیماری های جدی و برخی از مسمومیت های غذایی توسط باکتری استافیلوکوکوس ایجاد میشود.با توجه به این تحقیق افرادی که از دستگاه موسیقی مشترک استفاده می نمایند خود را درمعرض خطر ابتلا به بیماری(میکروب منتقل شده به آلت موسیقی توسط آخرین فرد)قرار می دهند.

پس نباید فراموش کردکه بعد و قبل از استفاده از چنین وسایلی نسبت به ضد عفونی و تمیز کردن مناسب آنها اقدام لازم را انجام داد.

جندی شاپور البرز

By Stephen Ornes / June 7, 2011

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

صفحه قبل 1 ... 37 38 39 40 41 ... 46 صفحه بعد

CopyRight| 2009 , scientific.alborz.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com