ابزار رایگان وبلاگ

20 فیلم پرفروش سال 2012 معرفی شدند
 
جندی شاپور (البرز)
علمی فرهنگی

4. «عصر یخبندان: رانش قاره»، فروش جهانی 875 میلیون دلار


این انیمیشن در سطح بین الملل موفقیت قوی را تجربه کرد و توانست 11 میلیون دلار را تنها در دو روز از 12 کشور بدست آورد. این فیلم که چهارمین قسمت از سری «عصر یخبندان» می باشد در آمریکا 161 میلیون دلار و در خارج از آبها 714 میلیون دلار فروش کرد.


5. «گرگ و میش: سپیده دم 2»، فروش جهانی 778.2 میلیون دلار


آخرین قسمت از مجموعه فیلم های «گرگ و میش» در خارج از آمریکای شمالی 199.8 میلیون دلار بدست آورد. این فیلم پرفروش ترین فیلم اکران اول را در تاریخ سینما از آن خود کرد.


6. «مرد عنکبوتی شگفت انگیز»، فروش جهانی 752.2 میلیون دلار


بازسازی داستان «مرد عنکبوتی» توسط "مارک وب" و بازیگر جدید آن "اندرو گارفیلد" در نقش "پیتر پارکر" توانست موفقیت کسب کند. بعد از این موفقیت "مارک وب" به همراه "گارفیلد" برای قسمت دوم این فیلم اعلام آمادگی کردند که قرار است در سال 2013 قسمت دوم آن اکران شود.


7. «ماداگاسکار 3: تحت تعقیب در اروپا»، فروش جهانی 742 میلیون دلار


این انیمیشن که محصول دریم ورکس می باشد به مدت دو هفته صدرنشین جدول باکس آفیس بین الملل بود. همچنین در آمریکای شمالی در اکران اول بسیار قدرتمندانه ظاهر شد و توانست 60.4 میلیون دلار تنها در یک شب بدست آورد.


8. «بازی های گرسنگی»، فروش جهانی 686.5 میلیون دلار


اولین سری از مجموعه فیلم های «بازی های گرسنگی» با بازی "جنیفر لارونس" در هفته اول و در خانه موفق شد 152.5 میلیون دلار بدست آورد.


9. «مردان سیاه پوش 3»، فروش جهانی 624 میلیون دلار


این فیلم که بازیگران معروفی چون "ویل اسمیت"، "تامیلی جونز" و "جاش برولین" را دارد، علی رغم دیرکرد اکرانش، موفق ظاهر شد.


10. «هابیت: ماجراجویی غیرمنتظره»، فروش جهانی 562.8 میلیون دلار


فیلم تازه اکران شده "پیتر جکسون"، سه بعدی فانتزی- ماجراجویانه ایست که اولین سه گانه آن می باشد، توانست به سرعت خود را جزء پرفروشترین فیلم های سال 2012 جای دهد، علی رغم این که این فیلم در اواسط ماه دسامبر اکران شد.


11. «شجاع»، فروش جهانی 535.3 میلیون دلار


آخرین محصول پیکسار، «شجاع» انیمیشنی که دختر جوانی را نشان می دهد که سعی دارد از سنت های حاکم بر پادشاهی کشورش اسکاتلند، سرپیچی کند. این فیلم عنوان دومین فیلم پرفروش ماه جون را از آن خود کرد.


12. «تد»، فروش جهانی 501.8 میلیون دلار


کمدی یونیورسال توانست کمدی «خماری» را کنار زند و عنوان پرفروش ترین کمدی درجه (آر) را از آن خود کند. صحبت هایی برای ساخت ادامه این مجموعه نیز شده است که تصمیم نهایی هنوز اعلام نشده است.


13. «دست نیافتنی ها»، فروش جهانی 410.5 میلیون دلار



درام کمدی فرانسوی درباره زندگی واقعی و دوستی های بعید بین یک میلیونر معلول و دوست سابقش توانست در آمریکا 10 میلیون دلار فروش کند. اما این فیلم موفقیت بسیار بزرگی در سطح بین الملل داشت و اعظم فروش اش، فروش بین المللی آن می باشد.


14. «پرومتئوس»، فروش جهانی 402.5 میلیون دلار


فیلم علمی تخیلی "رایدلی اسکات" با بازی "مایکل فاسبندر"، "نائومی ریپاس"، "ادریس آلبا" و "چارلیز ترون" موفق شد در هفته اول در آمریکا 50 میلیون دلار کسب کند. در خارج نیز در 294 سینما (آیمکس) به اکران درآمد و 9.1 میلیون فروش کرد.


15. «سفید برفی و شکارچی»، فروش جهانی 396.4 میلیون دلار


در هفته اول این فیلم موفق شد بهتر از انتظارها عمل کند و 56.3 میلیون دلار فروش کند. همچنین در روز اول اکران در خارج از آبها 95.6 میلیون دلار کسب کرد.


16. «ربوده شده 2»، فروش جهانی 364.9 میلیون دلار


برایان میلز (لیام نیسون) در قسمت دوم با تمام کسانی که او را عصبانی و خشمگین می کند برگشت و توانست فروش قسمت دوم خود را نسبت به قسمت اول 50 میلیون دلار ارتقاء بخشد.


17. «دکتر سوس: لاروکس»، فروش جهانی 348.8 میلیون دلار


این انیمیشن توانست یکی از بهترین فروش اکران اولیه را برای انیمیشن های غیر مجموعه ای بدست آورد. همچنین عنوان چهارمین فیلم برتر یونیورسال را در اولین اکران از آن خود کرد.


18. «تایتانیک سه بعدی»، فروش جهانی 343.6 میلیون دلار


این فروش نشان داد که هنوز «تایتانیک» بسیار محبوب است و مردم بعد از چند سال از اکران اولیه باز مشتاق دیدن آن هستند. بیشترین فروش این فیلم به صورت سه بعدی به کشور چین اختصاص داشت.


19. «ماجراجویی 2: جزیزه مرموز»، فروش جهانی 325.9 میلیون دلار


این فیلم ابتدا خارج از آمریکا اکران شد. اما در آمریکا تواسنت 103.8 میلیون دلار بدست آورد.


20. «هتل ترانسیلوانیا»، فروش جهانی 305.7 میلیون دلار


این انیمیشن که به صورت سه بعدی اکران شد برترین انیمیشن ماه سپتامبر در تاریخ سینما بوده است.

سریره طاهرافشار


Location:Tehran-Mehrabad
Temperature:12 °C
Comfort Level:9 °C
Dew point:-6 °C
Pressure:1016 millibars
Humidity:28%
Wind:30 km/h from 300° West-northwestDirection East-southeast
Last update:Sat 12:30 IRST

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



درباره وبلاگ


به تارنمای جندی شاپور البرز خوش آمدید. دانشگاه گندی شاپور در عصر خود بزرگترین مرکز فرهنگی شد. دانشجویان و استادان از اکناف جهان بدان روی می‌آوردند. مسیحیان نسطوری در آن دانشگاه پذیرفته شدند و ترجمه سریانی‌های آثار یونانی در طب وفلسفه را به ارمغان آوردندنو افلاطونیها در آنجا بذر صوفی گری کاشتند. سنت طبی هندوستان، ایران، سوریه و یونان در هم آمیخت و یک مکتب درمانی شکوفا را به وجود آورد.
آخرین مطالب
نويسندگان