ابزار رایگان وبلاگ

واحدهای اندازه گیری انرژِی
 
جندی شاپور (البرز)
علمی فرهنگی

 

یکی از واحدهای اساسی اندازه گیری برای اندازه گیری انرژیBTU یا واحد حرارتی بریتانیا است. BTU  به عنوان مقدار انرژی گرمایی است که برای بالا بردن درجه حرارت، 1 پوند (نیم کیلو) آب به اندازه  1 درجه فارنهایت، در شرایط سطح دریا لازم است.حدود 2000 BTU انرژِی برای  تهیه یک قوری قهوه مورد نیاز است .

انرژی همچنین می تواند از طریق واحد ژول اندازه گیری  شود . یک ژول مقدار انرژی مورد نیاز برای بلند 1 پوند به اندازه حدود 9 اینچ است.BTU برابر 1000 ژول می باشد. یعنی 2 میلیون ژول  برای یک قوری قهوه .

ژول از نام فیزیکدان انگلیسی به نام جیمز پرس کات ژول گرفته شده که بین سالهای 1818-1889 زندگی می کرده است. او کشف نمود که حرارت یک نوع انرژی است.

در سراسر جهان، دانشمندان برای اندازه گیری انرژی از ژول به جای BTU استفاده می نمایند.همانطور که مردم در سراسر جهان با استفاده از سیستم متریک  مانند متر و کیلوگرم کار خود را پیش می برند.(1 BTU=  یک کیلو ژول)
 

 



Location:Tehran-Mehrabad
Temperature:12 °C
Comfort Level:9 °C
Dew point:-6 °C
Pressure:1016 millibars
Humidity:28%
Wind:30 km/h from 300° West-northwestDirection East-southeast
Last update:Sat 12:30 IRST

نظرات شما عزیزان:

ایول
ساعت11:38---9 اسفند 1392
بسیار عالی بود ولی چرا قفل بود

دانش آموز
ساعت18:29---23 دی 1392
مثلا میمردی به این نوشته های چرت و پرتت قفل نی دادی؟؟؟؟؟شاید یکی الان به اونا نیز داشته باشه؟؟
پاسخ:مرسی از اظهار نظرت .به وبلاگ خودت خوش اومدی دوست گرامی.


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



درباره وبلاگ


به تارنمای جندی شاپور البرز خوش آمدید. دانشگاه گندی شاپور در عصر خود بزرگترین مرکز فرهنگی شد. دانشجویان و استادان از اکناف جهان بدان روی می‌آوردند. مسیحیان نسطوری در آن دانشگاه پذیرفته شدند و ترجمه سریانی‌های آثار یونانی در طب وفلسفه را به ارمغان آوردندنو افلاطونیها در آنجا بذر صوفی گری کاشتند. سنت طبی هندوستان، ایران، سوریه و یونان در هم آمیخت و یک مکتب درمانی شکوفا را به وجود آورد.
آخرین مطالب
نويسندگان