ابزار رایگان وبلاگ

سقوط هواپیمای تهران‌-یاسوج:حوادث دست ازسر ایران بر نمی دارد
 
جندی شاپور (البرز)
علمی فرهنگی

سرانجام پس از سه روز جستجو، لاشۀ هواپیمای ATR72 شرکت آسمان با شماره پرواز ۳۷۰۴ پیدا شد.

سردار رمضان شریف، سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعلام کرد که بالگردهای نیروی هوافضای سپاه صبح سه‌شنبه لاشه هواپیمای آسمان را در ارتفاعات کوه دنا پیدا کردند. لاشه این هواپیما در مختصات جغرافیایی NC-۴۲۰۸ و E-۵۱۴۲۹۳ قرار داشت.

به گفتۀ او دو بالگرد هوافضا بر اساس مختصاتی که پهبادها اعلام کرده بودند به محل اعزام و موفق شدند هواپیما را پیدا کنند. در تصاویری که از هواپیما گرفته شده، آرم و نشان آن مشخص است.

محل سقوط، منطقه‌ای در نزدیکی روستای نقل در ارتفاع ۴ هزار متری کوه دنا است.

هواپیما در منطقه‌ای صعب‌العبور و پوشیده از برف سقوط کرده است و بنا بر اعلام رئیس مرکز فوریتهای پزشکی استان اصفهان، وضعیت جوی و توپوگرافی منطقه هنوز اجازه فرود هلی‌کوپترها را نداده است.

نیروهای حاضر در محل سقوط، کار خروج اجساد از لا به لای تکه‌های باقی‌مانده از هواپیما را آغاز کرده‌اند.

بنا بر اعلام افشار نیا، مدیرکل صدا و سیمای کهکیلویه و بویراحمد بسیاری از تکه‌های لاشۀ هواپیما در نزدیکی یکدیگر قرار دارند. چهرۀ ۱۵ تن از جان باختگان نیز قابل شناسایی است و تا کنون در محل سقوط هواپیما ۳۰ جسد یافت شده است.

هواپیمای مسیر تهران-یاسوج مجهز به ELT بوده است

علی عابدزاده، رییس سازمان هواپیمایی کشور اعلام کرد که هواپیمای ATR72 شرکت آسمان مجهز به سیستم ELT بوده که تا سال ۲۰۲۱ میلادی نیز اعتبار داشته است. اما مشخص نیست که چرا این سیستم عمل نکرده است.

او همچنین افزود اگرچه این هواپیما برای مدتی نزدیک به شش سال در شیراز زمین‌گیر بوده اما پس از برجام، امکان خریداری قطعات مورد نیاز هواپیما و تعمیر آن فراهم شده است.

آقای عابدزاده اعلام کرد که همۀ هواپیماهای ایران چه سبک و چه سنگین از این سیستم برخوردارند.

کار جستجوی اجساد آغاز شد

چهار نفر از نخستین گروه نیروهای تکاور ارتش ایران در نزدیکی محل سقوط هواپیما پیاده شده و جستجو برای یافتن اجساد را آغاز کردند.

بنا بر گزارش مهرنیوز به نقل از کیومرث شرفی معاون عملیات نیروی زمینی ارتش، قرار است قبل از تاریکی هوا و تغییر وضعیت جوی، تخلیه اجساد انجام شود.

امیر کیومرث شرفی با اشاره به اعزام تیپ ۶۵ به محل سقوط هواپیما گفت: «سعی می‌کنیم بیشترین اعزام را داشته باشیم و اولین تخلیه که صورت بگیرد کار آسان‌تر خواهد شد... هم تیپ ۶۵ و هم کمیته تکاور شیراز در اختیار ما هستند و با برنامه‌ریزی دقیق کار تخلیه را انجام می‌دهیم.»

بنا بر اعلام معاون امداد و نجات هلال احمر استان اصفهان، کمپی در نزدیکی محل سقوط برای استقرار نیروهای امداد راه اندازی شده است.

کارشناسان برای یافتن جعبۀ سیاه به محل سقوط رفتند

علی عابدزاده، رییس سازمان هواپیمایی اعلام کرد که باید به تجهیزاتی در لاشۀ هواپیما دست یافت تا به وسیله آنها بتوان علت دقیق وقوع این حادثه را مشخص کرد.

بنا بر گزارش ایسنا، آقای عابدزاده گفت: «از کارشناسان هواپیمایی کشور فرانسه که نظارت به ساخت این هواپیما داشته‌اند دعوت به عمل آورده‌ایم که نهایتا تا امروز بعدازظهر وارد پایتخت خواهند شد. همچنین تیم کارشناسی خودمان نیز در ۴۸ ساعت اخیر با در نظر گرفتن تمامی شرایط به دنبال چرایی این حادثه هستند. اما لازم است که تجهیزات لازم برای این کار ابتدا به تهران منتقل شود و بعد از آن بتوانیم چرایی حادثه را به طور دقیق اعلام کنیم.»

تسلیت به تمامی بازماندگان و هموطنان گرامی



Location:Tehran-Mehrabad
Temperature:12 °C
Comfort Level:9 °C
Dew point:-6 °C
Pressure:1016 millibars
Humidity:28%
Wind:30 km/h from 300° West-northwestDirection East-southeast
Last update:Sat 12:30 IRST

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



درباره وبلاگ


به تارنمای جندی شاپور البرز خوش آمدید. دانشگاه گندی شاپور در عصر خود بزرگترین مرکز فرهنگی شد. دانشجویان و استادان از اکناف جهان بدان روی می‌آوردند. مسیحیان نسطوری در آن دانشگاه پذیرفته شدند و ترجمه سریانی‌های آثار یونانی در طب وفلسفه را به ارمغان آوردندنو افلاطونیها در آنجا بذر صوفی گری کاشتند. سنت طبی هندوستان، ایران، سوریه و یونان در هم آمیخت و یک مکتب درمانی شکوفا را به وجود آورد.
آخرین مطالب
نويسندگان