ابزار رایگان وبلاگ

ربات‌های قاتل؛ افسانه‌ای که به واقعیت تبدیل شد
 
جندی شاپور (البرز)
علمی فرهنگی

"ربات‌های قاتل" در بسیاری از ارتش‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند؛ ربات‌هایی مجهز به انواع مسلسل، نارنجک‌انداز و موشک ضدتانک و ... این ربات‌ها مخالفان بسیاری نیز دارند.

ربات‌های نظامی را به دو دسته هدایت‌شونده (دارای کنترل از راه دور) و خودمختار تقسیم‌‌بندی می‌کنند. ربات‌های نظامی انواع مختلفی دارند. برخی ربات‌ها کار مین‌روبی، شناسایی و نجات را انجام می‌دهند. گونه دیگری از ربات‌های نظامی صرفا به جهت کشتن ساخته می‌شوند که به‌اصطلاح به آن‌ها ربات‌های قاتل می‌گویند.در هفته‌های اخیر ژنرال رابرت کن، یکی از فرماندهان آموزش ارتش آمریکا، از جایگزینی ربات‌ها در ارتش به جای سربازها خبر داده است.

هواپیمای جنگنده بدون‌سرنشین X-47B ساخت شرکت نورتروپ گرومن در خدمت نیروی دریایی آمریکا.

بنا بر گزارش‌ها قرار است تا سال ۲۰۳۰، ربات‌ها جایگزین ۲۵ درصد سربازان ارتش آمریکا شوند.سال گذشته مخالفان ساخت ربات‌های قاتل، رباتی نمادین را در مرکز شهر لندن نصب کردند. این فعالان مدنی خواستار ممنوع شدن استفاده از ربات‌های قاتل با سلاح‌های مرگبار هستند.سال‌هاست که ربات‌ها وارد ارتش‌های کشورهای مختلف شده‌اند و در حال کار هستند.

در این میان "سلاح‌های خودمختار کشنده که در کنترل انسان‌ها نیستند"، حتی اگر تا کنون ساخته نشده باشند، موضوعی است که باعث نگرانی است.در نشستی که اخیرا در سازمان ملل با موضوع "ربات‌های قاتل" برگزار شد نمایندگان ۱۱۷ کشور خواستار اتخاذ قوانین جدیدی برای استفاده از ربات‌های قاتل مستقل شدند.دسته دیگر ربات‌های نظامی ربات‌های پرکاربردی هستند که در زمینه اکتشاف مین، خنثی‌سازی مین و نجات مورد استفاده قرار می‌گیرند.

DW



Location:Tehran-Mehrabad
Temperature:12 °C
Comfort Level:9 °C
Dew point:-6 °C
Pressure:1016 millibars
Humidity:28%
Wind:30 km/h from 300° West-northwestDirection East-southeast
Last update:Sat 12:30 IRST

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



درباره وبلاگ


به تارنمای جندی شاپور البرز خوش آمدید. دانشگاه گندی شاپور در عصر خود بزرگترین مرکز فرهنگی شد. دانشجویان و استادان از اکناف جهان بدان روی می‌آوردند. مسیحیان نسطوری در آن دانشگاه پذیرفته شدند و ترجمه سریانی‌های آثار یونانی در طب وفلسفه را به ارمغان آوردندنو افلاطونیها در آنجا بذر صوفی گری کاشتند. سنت طبی هندوستان، ایران، سوریه و یونان در هم آمیخت و یک مکتب درمانی شکوفا را به وجود آورد.
آخرین مطالب
نويسندگان