جندی شاپور (البرز)

علمی فرهنگی

  

باستان شناسان موفق به کشف سنگی حجاری شده در گواتمالا شده اند که نشان می دهد آنچه در تقویم مایا ها تحت عنوان پایان جهان در سال 2012 آمده است بیشتر یک پیغام سیاسی برای مردم خود بوده تا یک پیش بینی برای پایان جهان. کتیبه 1300 ساله کشف شده در خرابه های مکانی بنام  La Corona تنها دومین منبع شناخته شده برای چیزی است که در تقویم مایایی تاریخ 2012  پایان جهان نامیده شده است. محققان می گویند که این هیروگلیفها اشاره به پایان و بازگشت پادشاه دارد و احساس می شود این پیش بینی برای یک آینده دور از نظر آنها ساخته شده تا به مردم مایا یک حس ادامه و ثبات در حکومتشان داده شود.David Stuart محقق دانشگاه آستین تگزاس که در این حفاری شرکت داشته عقیده دارد:این زمان مقارن با زمان آشفتگی های سیاسی بزرگی در سرزمین مایاها بوده و پادشاه آن زمان مجبور به ارائه یک دوره زمانی بزرگتر برای پایان یک عصر بوده است. البته قسمتی از این خرابه ها مورد تهاجم دزدان قرار گرفته و به نظر می رسد قسمتی از اشیای قدیمی برای فروش در بازار سیاه به یغما برده شده است. حجاری های راه پله درحدود 200سال از تاریخ محلی را در قالب 56 هیروگلیف منحصر به فرد جای داده است. حجاری ها در تجلیل و بزرگداشت از بازدید منطقه La Corona توسط قدرتمنترین حاکم آن دوره مایاها  Yuknoom Yich’aak K’ahk که پنجه جاگوار نیز نامیده می شده صورت گرفته است. این بازدید سلطنتی درست بعد از شکست حاکم نظامی مایا از دشمن سرسخت آنها  Tikal انجام شده است.به نظر می رسد این حاکم قدرتمند جهت آرام کردن ترس اذهان عمومی متحدانش دست به این مسافرت و تور زده است. 

بسیاری از مردم در سراسر جهان،پایان تقویم مایا در انقلاب زمستانی سال 2012  را به عنوان یک رویداد  قیامت بالقوه و پیش بینی های آخرالزمانی دانسته و حتی از آن برای ساخت فیلم نوشتن مطالب و...الهام گرفته اند.

اینترنت مملو از پیش بینی هایی است که نشان می دهد زمین توسط سیاه چاله بلعیده خواهد شد، برخورد با یک سیارک  در راه است و یا توسط خدایان باستانی نابود می شود.

 اما آنچه که به واقع  نزدیک است حاکی از آنست که تفسیر روز قیامت از این پیش بینی مایاها شاید سهل انگارانه بوده و در زمان بحران مایاها بیشتر از تقویم خود جهت افزایش ادامه حکومت و ثبات خود بر منطقه استفاده کرده اند تا یک پیش بینی برای آینده جهان.

June 30, 2012 .Brett Smith

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب: پایان جهان,قوم مایا,پیش بینی,تقویم مایا,2012,قیامت ,آخرالزمان, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
ادامه مطلب
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:2013 Audi S7,آئودي, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 قطعه ای از ظروف سرامیکی در یک غار، واقع در کشور چین متعلق به 19000تا 20000سال قبل کشف گردید.این یافته ،رکورد قدیمی ترین یافته سفالی جهان را شکست.این کشف نشان می دهد که شکارچیان حداقل 10000سال قبل از اینکه کشاورزی بروی زمین هویدا گردد در شرق آسیا به پخت و پز روی آورده بودند.به عقیده Xiaohong Wu باستانشناس دانشگاه پکن پخت و پز انرژی حاصل از غذاهای نشاسته ای و گوشت راافزایش داده و این امر  یک امتیاز مثبت در مناطقی یخ زده با فرصتهای محدود برای تهیه غذا بوده است.

Wu, Bar-Yosef و همکارانش 45 نمونه از ذغال چوب و استخوانها را از لایه های خاک غار  Xianrendong استخراج نموده اند که اندازه گیری های رادیو کربن صورت گرفته (یک مورد درچین و دو مورد در آمریکا اندازه گیری شده است) بر روی آنها، قدمت 17500 تا 29000 ساله را برای آنها تعیین نموده است. سفال غار Xianrendongدارای آثار سوختگی آتش برروی خود بوده که 2000 الی 3000 سال از غار قبلی که رکوددار این موضوع بوده قدیمی تر است.

 

 

 

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:قدیمی ترین سفالینه جهان,قدیمی ترین,ظروف سرامیکی ,کشور چین,غار,شکارچیان, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

    برچسب انرژی امروزه در اغلب کشورهای جهان وجود دارد و مصرف‎کننده را با میزان کارایی و مصرف انرژی هر یک از وسایل انرژی بر خانگی آشنا می‎کند. همچنین اطلاعات مشترکی درخصوص همه وسایل و اطلاعات اختصاصی مربوط به هر وسیله انرژی بر را در اختیار مصرف‎کنندگان قرار می‎دهد.

 

            برچسب انرژی از قسمت‎های مختلفی تشکیل شده است که هر قسمت نمایانگر اطلاعاتی است. که به طور مثال خریداران ماشین لباسشویی می‎توانند با توجه به این اطلاعات در هنگام خرید، دستگاهی را انتخاب کنند که در مقایسه با سایر مدل‎های مشابه دارای کارآیی و بازدهی بیشتری باشد.
            سه بخش اولیه این برچسب که در تمامی وسایل برقی خانگی مشترک می‎باشد به ترتیب نمایانگر علامت تجاری، نام شرکت سازنده و مدل دستگاه می‎باشد. بخش چهارم برچسب انرژی بوسیله 7 حرف لاتین از A تا G در هفت رنگ درجه‎بندی شده است که هر یک از حروف و رنگ ها معرف درجه‎ای از کارایی ومصرف انرژی دستگاه می‎باشد . حرف A‌ مندرج درروی فلش با رنگ سبز پررنگ نشانگرکمترین مصرف انرژی و بیشترین بازدهی دستگاه و حرف G مندرج در روی فلش با رنگ قرمز نشانگر بیشترین مصرف انرژی و کمترین بازدهی دستگاه است. بنابراین هر چه رتبه دستگاه بالاتر باشد کارایی آن نسبت به میزان انرژی که مصرف می‎کند بیشتر است، لذا مصرف‎کنندگان می‎توانند در هنگام خرید وسایل برقی خانگی با دقت و توجه به حرف لاتین و یا رنگ درج شده در این قسمت از میزان کارایی و بازده دستگاه اطلاع یابند.
            بخش پنجم، نمایانگر مصرف انرژی دستگاه بر اساس استاندارد ملی تدوین شده در بخش آزمون استاندارد می‎باشد و سایر بخش ها بیانگر اطلاعات اختصاصی در مورد هر یک از وسایل است. بطور مثال بخش‎های ششم و هفتم در ماشین لباسشویی نشانگر میزان قدرت پاک‎کنندگی و آبگیری دورتند دستگاه می‎باشد و آخرین بخش نیز آرم مؤسسه استاندارد را نشان می‎دهد.
 
            فواید استفاده از برچسب انرژی
استفاده از برچسب انرژی مزایا و فواید گوناگونی برای مصرف‎کنندگان اینگونه وسایل دارد که از آن جمله می‎توان به موارد زیر اشاره کرد:
·       انتخاب درست و آگاهانة مردم در هنگام خرید وسایل خانگی
·       آشنا ساختن مصرف‎کنندگان با میزان کارآیی و بازدهی وسایل برقی خانگی
·       بهینه‎سازی و کاهش مصرف ودر خانواده‎ها
·       کاهش آلودگی محیط زیست
·       آشنا سازی مصرف کنندگان نسبت به اطلاعات اختصاصی ویژه ومشترک هر وسیله انرژی بر
 
     توصیه‎های مربوط به برچسب انرژی
·       در هنگام خرید وسایل برقی پر مصرف، حتما به رتبه برچسب انرژی آن توجه فرمایید.
·       با خرید وسایل برقی با رتبه بالا در برچسب انرژی ( Aو B) هزینه های برق خود را کاهش دهید.
برگرفته از سازمان بهره وری انرژی ایران - سابا

 

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:بر چسب انرژِی,مصرف انرژی ,برچسب انرژی ( Aو B) ,بهینه‎سازی,کاهش مصرف,هزینه انرژی , ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

  وایکینگ ها نام مهاجمانی شمالی است که نزدیک به دو قرن سواحل ایرلند،اسکاتلند، انگلستان و شمال فرانسه را صحنه تاخت و تاز های وحشیانه خود قرار دادند. 

  برخلاف برخی از تصورات محبوب در مورد وایکینگها، نسبت به داشتن اصل و نسب مشترک ،نژاد واحد و یا میهن پرستی ناشی از هر گونه حس وایکینگ بودن در بین آنها رواج نداشته و آنها متعلق به قومیت ها و مناطق مختلفی چون دانمارک ،نروژ و سوئد بوده که شواهدی مبنی بر وجود وایکینگهای فنلاندی و استونیایی نیز موجود است . همچنین شاید تنها چیزی که آنها را از نظر مردم اروپا یکسان کرده بود این مسئله بوده که آنها از مناطقی ناشناخته در شمال ، بی تمدن و مهمتر از همه غیر مسیحی می آمده اند.وایکینگ ها وقایع تاریخی خود را نمی نوشتند . مورخان مجبور به استفاده از دیگر ابزار غیر مستقیم برای بازسازی زندگی وایکینگ ها بوده اند. در طول تاریخ آنها تحت عنوان قومی خونریز و جنگجو شناخته شده اند که این به نوع نگرش آنها باز می گردد. آنها اعتقاد داشتند که تمام طول روز باید بجنگند ،اگر یک وایکینگ جنگجوی خوب و درستی می بود به اعتقاد آنها  قادر خواهد بود به سالن پذیرایی خدایشان اودین راه یابد( Valhalla). پس از مبارزه در تمام طول روز، هر شب وقت خود را صرف غذا خوردن و نوشیدن می نمودند.آنان رعب فراوانی به جهت ظاهر مهیب ، تبرهای بزرگ جنگی ،بادبان های قرمز خونین رنگ، شیوه جنگی نزدیک و دیوانه وار و شجاعت غیر معمول خود در سراسر اروپا ایجاد نمودند. قربانیان با دیدن سراژدها گونه کشتی جنگی وایکینگها ، بادبانهای سرخ و نعره جنگ آوران وایکینگ می دانستند که باید جان و مال خود و خانواده شان را نجات دهند.بدین ترتیب شهرت مهیب آنان دهان به دهان از طریق دریاها در اروپا پراکنده می گردید. لباس آنها اغلب از پوست بوده که بروی آن پوشش چرمی برای حفظ گرما برتن می گردیدو این باعث انعطاف پذیری و سرعت در هنگام جنگ بود .انها کلاه خود هایی از چرم ،فلز و یا مخلوطی از هردو به سر می گذاردند که اغلب نواحی حساس مانند روی بینی و چشمها با محافظ فلزی همراه بود .اغلب محافظان فرمانده کشتی زرهی از زنجیرهای فلزی بر تن داشته اند و بقیه پوشش چرمی بر تن می کرده اند.آنان اغلب دارای تبر های بزرگ بعنوان اولویت اول جنگی ،شمشیر های با کیفیت ،خنجر ،تبر کوچک برای پرتاب،نیزه و سپر دایره ای بزرگ بودند.

 

مهمترین عاملی که از سوی محققان برای جسارت این خارجیان برای خارج شدن از محدوده خود مطرح شده افزایش جمعیت آنان و میل به یافتنثروت بیشتر (و نه زمین )بوده است . همچنان که اروپا ثروتمندتر می شد و بنادر تجاری رواج می یافتند وایکینگها با اتکا بر قدرتشان در ساخت کشتی و جسارتشان شروع به تجارت پوستهای گران قیمت خود در این بنادر کرده و کم کم با ثروتهای رو به رشد اروپایی و درگیری های بین پادشاهان اروپا آشنایی پیدا می کردند.

یک حمله در صومعه Lindisfarne  در ساحل شمال شرقی انگلستان از آغاز عصر وایکینگ ها خبر می دهد.(793 بعد از میلاد مسیح). این حمله از سوی وایکینگهای نروژی صورت گرفت کسانی که بطور مستقیم از دریای شمال بدانجا حمله کردند و اگر چه آنها صومعه را کاملا نابود نساختند ولی جامعه مذهبی کشورهای اروپایی را شوکه ساختند.این مهاجمان عجیب و غریب برخلاف سایر غارتگران قاره هیچ گونه احترامی برای صومعه های فاقد نگهبان و آسیب پذیردر سواحل قائل نبودند.این حملات در سواحل اسکاتلند شامل صومعه هایSkyeو Ionaو همچنین صومعه  Rathlin در شمالی ترین ساحل ایرلند نیز گردید.(اولین حملات ثبت شده وایکینگ ها در 799 بعد از میلاد مسیح در اروپا) تا حدود سالهای 830 حملات آنها اغلب بصورت حملات برق آسا و فرار به سواحل شمالی انگلستان و بخصوص ایرلند و مر کز تجاری  Dorestadدر فاصله 80 کیلومتری دریای شمال محدود می گردید .اما بعد از شروع درگیری های داخلی در اروپا آنها فعالیت های خود را گسترش دادند.

بعد از مرگ Louis the Pious امپراطور فرانکها (امپراطور آلمان و فرانسه کنونی) در سال 840 پسر او لوتار از ناوگان وایکینگها جهت مبارزه قدرت با برادرانش کمک گرفت.بعد از آن وایکینگها متوجه شدند که پادشاهان فرانک جهت جلوگیری از حملات آنان حاضرند مبالغ گزافی به آنان بپردازند.و این شروع فعالیتهای بدون توقف آنان در اروپا بود.

در اواسط قرن 9 میلادی اسکاتلند ،ایرلندو انگلستان اهداف اصلی حملات و اسکان یافتن آنان بود .وایکینگها کنترل نواحی شمالی و مناطق اصلی اسکاتلند را بدست آوردند و اولین شهر های تجاری ایرلند شامل  Dublin،Waterford, Wexford, Wicklow و Limerickرا بنا نهاده و از آن بعنوان پایگاهی برای حملات خود در طول دریای ایرلند و به انگلستان استفاده نمودند. زمانیکه پادشاه فرانکها King Charles the Bald با انرژِ ی بیشتری شروع به دفاع از غرب سرزمین فرانکها و تقویت و ساخت استحکامات برای شهر ها کرد حملات آنان بیش از بیش بر روی انگلستان متمر کز گردید(862) .در انگلستان در مقابل حملات آنان فقط یک قلمرو قدرت رویارویی موفقیت آمیز با آنان را داشت و آن پادشاهیWessexبود( 851 ). تا سال 871 ارتش وایکینگها (بیشتر دانمارکی ها)بیشتر شمال و شرق انگلستان را تحت کنترل داشتند تااینکه آلفرد کبیر پادشاه وسکس تنها پادشاه انگلیسی بود که شکست قاطعی به این مهاجمان شمالی وارد آورد .آنها در شمال سکنی گزیده ( منطقه ای بنام Danelawشناخته می شود) کم کم کشاورزی پیشه کرده و شهر تجاری یورک را بنا نهادند.در نیمه اول قرن 10 ارتش انگلیسی به رهبری فرزندان آلفرد کبیر شروع به فتح مناطق اسکاندیناویایی نشین انگلستان کرده و آخرین پادشاه آنان Erik Bloodaxeدر حدود 952کشته و انان را از جزیره اخراج نمودند .اینگونه  بود که انگلستان نیز تبدیل به یک کشور پادشاهی متحد دائمی گردید.(ادامه دارد)


براي مشاهده بقيه تصاوير  لطفا بر روي ادامه مطلب كليك بفرمائيد.

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
ادامه مطلب
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:وایکینگ ها,مهاجما ن شمالی,وایکینگهای نروژی,امپراطور فرانکها, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 

برای مشاهده  بقیه تصاویر لطفا برروي ادامه مطلب كليك بفرمائيد

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
ادامه مطلب
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:تلفيق هنر و مهندسي,شيشه گري,گردني و گوشواره,كاسه,بشقاب,كره,گلدان, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 

 انرژی آزاد شده  همه جا در اطراف ما است. راههای بسیاری برای تولید و جمع آوری انرژی از منابع مختلف مانند خورشید، باد، آب و غیره وجود دارد اما به نوعی مردم همیشه تمایل به  انجام امور دشوارتر با استفاده از این منابع تجدید پذیر انرژی دارند. در چند سال گذشته ، مقدار زیادی از ایده های جدید برای تولید انرژی بوجود آمده است. مردم ناگهان متوجه شد که مسائل روزمره می تواند بعنوان  یک منبع انرژی به کار رود :دوچرخه سواری، دویدن یا راه رفتن، پرتو های خورشید که به  پشت بام ما می تابد و غیره . ما  مجبور به تغییر روش تفکر مان خواهیم بود اگر ما می خواهیم برای تغییر جهان حرکتی انجام دهیم.

پس  نظرتان در مورد  جاده های خورشیدی چگونه است؟
چرا فقط برای رانندگی و جمع آوری عوارض از جاده هااستفاده  می کنیم، چرا ما نمی توانیم از آن برای  برای جمع آوری انرژی  استفاده کنیم. البته، امروزه جاده ها نمی توانند برای جمع آوری انرژی  بکار برد ه شوند اما جاده های خورشیدی در آینده می توانند.
جاده های پنلی خورشیدی حاوی LED که در تمامی سطوح آن تعبیه شده و انرژی خود را بطور کامل از خورشید کسب می نماید و در شب به خوبی حدود جاده را به راننده نشان داده و همچنین  دستورالعمل ها را  (از طریق جاده ها) به رانندگان (به عنوان مثال "مسیر انحرافی در پیش است") ابلاغ می نماید. سنسورهای آن قادر به تشخیص موجود جاندار در امتداد مسیر بوده و توان اخطار زود هنگام برای کاهش سرعت و جلوگیری از تصادفات را دارا می باشد. این جاده دارای امکا نات حرارتی برای جلوگیری از یخ زدگی و لغزندگی مسیر خواهد بود.
خودروهای برقی توان دریافت انرژی از جاده را دارا خواهند بود و آلودگی ناشی از سوخت های فسیلی  بصورت قابل توجهی کاهش یافته و  اختصاص به تولید موادی ارزشمند تر از سوخت خواهند داشت.
 
بر طبق  تخمین ها برای پوشاندن سطوح آسفالتی جاده های آمریکا  توسط پانل های خورشیدی نیاز به بیشتر از 3 برابر کل پانل های تولید شده   از ابتدا تا کنون در آمریکا می باشد.
می توانید صبر کنید و بینید، جاده ها ی  نسل آینده در راه هستند.
Source: Solar Roadways

 

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:جاده های آینده,جاده های هوشمند ,جاده های خورشیدی,خورشیدی,جاده, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 

بر طبق این تحقیق مردانی که در هنگام بچه دار شدن دارای سن بیشتری می باشند دارای بچه و درنتیجه نوه های با طول تلومر بیشتر خواهند بود(تلومر:کلاهکی بر روی انتهای کروموزوم ها که آنها را از صدمات محافظت می نماید).

محققان عنوان کرده اند که افراد دارای تلومر بلندتر در طی یک پریود زمانی یکسان نسبت به افرادی با تلومر کوتاهتر عمر بیشتری می نمایند علاوه بر اینکه این موضوع از فرد در مقابل افزایش طول عمر محافظت می نماید.

در بیشتر سلول ها با بالا رفتن سن طول تلومر کاهش می یابد در حالیکه این موضوع در اسپرم ها صادق نبوده و با افزایش سن طول تلومر آن افزایش می یابد . محققان بر این عقیده اند که در صورت به تاخیر افتادن بچه دار شدن در پدران ممکن است این خصوصیت اسپرمهای دارای تلومر بلند تر به نسل بعدی منتقل گردد.

با این حال، محققان اشاره کرده اند که سن بالاتر  پدر ان نیز خطر اتی را برای کودکان ارمغان می آورد- مطالعات نشان داده اند که پدران مسن تر احتمال جهش های ژنتیکی که ریسک بیماری های سقط جنین و یا خاص را افزایش می دهد.مطالعات نیز نشان داده اند که فرزندان پدران مسن تر بیشتر احتمال دارد تا با شرایط عصبی خاص مانند اوتیسم مواجه شوند. در هر صورت مطالعات تکمیلی بر روی آن ادامه دارد.

Jun 11, 2012 | Rachael Rettner, MyHealthNews

ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:تاخیر در پدر شدن,افزایش طول عمر,طول تلومر بیشتر,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 

 
1. هیچگاه نفس خود را در طول تمرینات قدرتی را نگه ندارید. این امر می تواند فشار خون شما را تحت تاثیر قرار دهد.
 
2. هنگام بلند کردن وزنه،حرکات را آرام و یکنواخت انجام دهید. در هنگامی که وزنه فشار می آورد نفس را بیرون دهید و و در هنگام آرامش یافتن نفس بکشید.
 
3. اجتناب از حرکات تند و سریع .
 
4. از قفل کردن مفاصل بازوها و پاها  و فشار بیش از حد خودداری کنید.
 
5. برخی از درد و خستگی خفیف بعد از ورزش های عضله سازی طبیعی  است. خستگی، درد مفاصل و عضلات دردناک ( بطور مداوم و در طول تمرین ) نیش (تیر کشیدن) میزند، طبیعی نیست.
 
6. همیشه به گرم کردن قبل از تمرینات کششی توجه کنید.
 
7. کشش نباید باعث درد، بخصوص درد مفاصل گردد.
 
8. بطور ناگهانی به تمرین کششی روی نیاورید.حرکات می بایست آرام و یکنواخت دنبال گردد.
 
9. برای جلوگیری از صدمات، استفاده از تجهیزات ایمنی از قبیل کلاه ایمنی برای دوچرخه سواری الزامیست.
 
10.  شدت تمرینات شما باید به گونه ای باشد که شما قادر به صحبت در طی تمرینات استقامتی باشید.
 
Jun 5, 2012 | Fred Cicett
ثبت دامنه آسایشگاه خیریه کهریزک
نویسنده: پیمان کیان. ׀ تاریخ: برچسب:ایمنی در ورزش ,تمرینات کششی,جلوگیری از صدمات,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

صفحه قبل 1 ... 222 223 224 225 226 ... 233 صفحه بعد

CopyRight| 2009 , scientific.alborz.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com